• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

از هنرمند کوهدشتی استاد”افلاطون زرین قلم” عیادت شد+تصویر

  • کد خبر : 2960
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱:۱۰

در اقدامي پسنديده، جمعي از لرستانی‌های مقیم تهران با حضور در بیمارستان ایرانمهر تهران از “افلاطون زرین قلم” استاد هنر و نقاشی و خوشنویسی لرستان عیادت کردند. به گزارش “کانون سبحان“، اين دیدار با هدف دل‌جویی از هنرمندی پیشکسوتی که زحماتی را در راه اعتلای فرهنگ و هنر لرستان، بالاخص خوشنویسی، نقاشی و طراحی کشیده‌است، […]

در اقدامي پسنديده، جمعي از لرستانی‌های مقیم تهران با حضور در بیمارستان ایرانمهر تهران از “افلاطون زرین قلم” استاد هنر و نقاشی و خوشنویسی لرستان عیادت کردند.

به گزارشکانون سبحان“، اين دیدار با هدف دل‌جویی از هنرمندی پیشکسوتی که زحماتی را در راه اعتلای فرهنگ و هنر لرستان، بالاخص خوشنویسی، نقاشی و طراحی کشیده‌است، صورت گرفت و حاضرین در جریان روند بهبودی وی قرار گرفتند.

 

در این دیدار، “افلاطون زرین قلم” معلم، هنرمند و پیشکسوت لرستانی اظهار داشت: بسیار خرسندم که دوستان اهل قلم و هنرمندان لرستانی قبول زحمت كرده و یادی از این حقیر نمودند.

 

زرین قلم در ادامه گفت: سال 1334 در شهرستان کوهدشت به دنیا آمدم و در سال 1356 به عنوان سپاهی دانش و در روستای ” داود رشید” کوهدشت مشغول به کار شده و تا سال 1386 در آموزش و پرورش، به آموزش فرزندان این دیار پرداختم.

 

وی با اشاره به اینکه خط و نقاشی در خانواده ما ریشه کهنی دارد و نمونه‌ی خوشنویسی پدر بزرگم ” عبدال‌علی زرین قلم” در دوره قاجار (در فراخوان جنگ جهانی دوم)، در کتاب تاریخ غضنفری منتشر شده است، افزود: خود من نزد اساتید بزرگی از جمله استاد میرخانی، احسائی، ترابی، اجلی، هادی آقاجانی و … آموزش نقاشی و خط را دیدم.

 

وي در ادامه عنوان نمود: تمام تلاشم را در راه تربیت فرزندان لرستان به کار گرفتم و خوش‌نویسان جوانی چون زال‌پور، سلیمان میری، فرزادمرادی و بسیاری دیگر از جوانان مستعد کوهدشت را تربیت کردم.

 

استاد زرین قلم با تأکید بر اینکه هنر باید فقط در خدمت مردم و برای مردم باشد تاکید کرد: هنری که برای پول و یا خودنمایی باشد راه به جایی نخواهد برد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه مدت زیادی است به علت وجود غده‌ای در مغز در بیمارستان ایران‌مهر تهران بستری هستم اضافه کرد: حدود یک‌ماه پیش تحت عمل جراحی قرار گرفتم که در این مدت هیچ کمکی از طرف نهادهای مسوول از جمله آموزش و پرورش یا سایر نهادی فرهنگی به بنده صورت نگرفته است.

 

در این دیدار مهران غضنفری شاعر و خواننده لرستانی، امیررضا ابراهیمی‌‌ نوازنده سنتور، حاج نبی بختیاری‌نژاد فرماندار سابق شهرهای استان لرستان و مرکزی، سعید معتمدی فعال مجازی و خبرنگار یافته‌، مهرداد سوری فعالان مجازی و شاعر و عبدالرضا قاسمی به نمایندگی از پايگاه خبري یافته‌ حضور داشتند.

قابل ذکر است اول بهمن ماه سال‌جاری نیز جواد نظريان مدير منطقه 11 آموزش و پرورش تهران از افلاطون زرين قلم، دبير هنر دوران تحصیل خود عيادت کرد؛ او در اقدامی پسندیده جلوی معلمش خم شد و بر دستان هنرمند او بوسه زد تا ثابت کند ” ادب مرد به زدولت اوست”.

 

خبر: عبدالرضا قاسمی/ یافته – تهران

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.