• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

استاد احمد مبلغی: ایران و مصر دو کشور بزرگ هستند که هر کدام دارای مرجعیت فکری در دنیای اسلام اند/ایران آماده همکاری با الازهر است .

  • کد خبر : 2478
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری، گفت و گو و تبادل نظر با الازهر مصر و مجامع فکری در جهان اسلام برای مقابله با معضلات و چالش های فرارو می باشد.   به گزارش “کانون سبحان“، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی استاد حوزه علمیه قم که برای شرکت در کنفرانس الازهر در خصوص مقابله با افراط […]

جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری، گفت و گو و تبادل نظر با الازهر مصر و مجامع فکری در جهان اسلام برای مقابله با معضلات و چالش های فرارو می باشد.

 

به گزارش کانون سبحان، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی استاد حوزه علمیه قم که برای شرکت در کنفرانس الازهر در خصوص مقابله با افراط و تروریسم به مصر سفر کرده است، در حاشیه این کنفرانس در مصاحبه با رسانه های مصری در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران مبنی بر ارتباط ایران و مصر در افق های آینده خاطرنشان کرد: ایران و مصر دو کشور بزرگ هستند که هر کدام دارای مرجعیت فکری در دنیای اسلام اند بنابراین همراهی این دو کشور در موضوعات مختلف از جمله مقابله با تکفیر و افراطی گری در دنیای اسلام، بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری، گفت و گو و تبادل نظر با الازهر مصر و مجامع فکری در جهان اسلام برای مقابله با معضلات و چالش های فرارو می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با تاکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران و کشور مصر در مبارزه با تکفیر و افراطی گری گفت: مبارزه با تکفیر که خطر بزرگ آن کیان جامعه اسلامی را تهدید می کند جز با همکاری، همراهی و تمرکز بر نقاط مشترک امکان پذیر نیست.

 

یادآور می شود کنفرانس بین المللی “مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تاکید بر نقش علما و موسسات دینی برای مقابله با افکار مخرب ” در قاهره پایتخت مصر  در حال برگزاری است.

 

در این کنفرانس بین المللی شخصیت های عالی رتبه از کشورهای مختلف جهان، نخبگانی از علما و شخصیت های الازهر و علمای دین اسلام از سراسر جهان و نیز رهبران کلیساهای شرقی و غربی و نمایندگان مذاهب و طوایف مختلف حضور دارند.

 

بر اساس این گزارش، رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکنون در بیش از 50 همایش بین المللی به دعوت رسمی از موسسات، نهادها، شخصیت ها و مقامات کشورهای مختلف در کشورهای مختلف جهان، سخنرانی کرده است.

 

 

 

 

 

منبع:http://hawzahnews.com/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.