• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اسد طولابی:حمایت خیران جهت تقویت برنامه های مساجد ضروری است.

  • کد خبر : 2887
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

احیای کارکرد های مساجد و تقویت برنامه های فرهنگی مساجد به عنوان یکی از ارکان مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان، نیازمند برنامه ریزی جدی است. به گزارش“کانون سبحان“؛ ، مسجد از صدر اسلام تاکنون محل گردهمایی مسلمانان بوده و از زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) کارکردهای مختلف عبادی، سیاسی، اجتماعی و… […]

احیای کارکرد های مساجد و تقویت برنامه های فرهنگی مساجد به عنوان یکی از ارکان مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان، نیازمند برنامه ریزی جدی است.

به گزارشکانون سبحان“؛ ، مسجد از صدر اسلام تاکنون محل گردهمایی مسلمانان بوده و از زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) کارکردهای مختلف عبادی، سیاسی، اجتماعی و… برای آن تعریف شده است.

 

 

 

هرگاه به کارکردهای مساجد توجه شده و از ظرفیت مسجد به  شایستگی بهره گرفته شده، منشاء خیر برای جامعه و مردم آن بوده است.

 

 

 

نمونه بارز احیای کارکردهای مساجد، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود، که با بصیرت مردم و حضور آنان در مساجد و هدایت شایسته روحانیت به عنوان امام جماعت مساجد و تقویت شبکه مسجد محور جامعه به بار نشست.

 

 

 

امام خمینی (ره) و دیگر علمای دینی چون آیت الله العظمی بروجردی با بهره گیری از ظرفیت مسجد و ایجاد شبکه مسجد محور در جامعه و بصیرت افزایی مردم، حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را در هم شکستند.

 

 

 

 

همکاری پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی و هنری زمینه ساز تقویت برنامه های مساجد می شود

 

 اسد طولابی، مدیرکانون فرهنگی و هنری حسین بن علی (ع) روستای عدل آباد شهرستان سلسله لرستان، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار کرد: همکاری ارگان های مسئول در برنامه های مساجد موجب تقویت کارکردهای مسجد در جامعه می شود.

 

 

 

وی با اشاره به فعالیت پایگاه های مقاومت بسیج در جوار کانون های فرهنگی و هنری مساجد، به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در این حوزه اشاره کرد و افزود: تقویت همکاری این دو نهاد زمینه ساز احیای کارکردهای مسجد و تقویت برنامه های مساجد می شود.

 

 

 

طولابی، با اشاره به نبود مراکز فرهنگی در بسیاری از روستاها، بیان کرد: تقویت برنامه های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین توجه به تقویت کتابخانه های مساجد زمینه ساز ارتقای فرهنگ عمومی در روستاها می شود.

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری حسین بن علی (ع)، اضافه کرد: توجه به حضور مستمر روحانی در مساجد و توجه به انتخاب هیئت امنای کاردان، باسواد و جوان نیز زمینه سازاحیای کارکردهای مساجد می شود.

 

 

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد موجب تقویت حضور مردم در مساجد هستند

 

طولابی، با اشاره به وضعیت مسجد، روستای عدل آباد شهرستان سلسله، بیان کرد: استقبال مردم روستا از مسجد، با راه اندازی کانون فرهنگی و هنری مسجد افزایش قابل توجهی داشته است.

 

 

 

وی، با بیان اینکه تا قبل از راه اندازی کانون فرهنگی و هنری مسجد، حضور نمازگزاران  بسیار کمرنگ بوده است، افزود: امروز در سایه تلاش های کانون فرهنگی و هنری مسجد استقبال عموم مردان، زنان، پیران و جوانان از مسجد افزایش قابل توجهی داشته است.

 

 

 

این مدیرکانون فرهنگی و هنری، گفت: افزایش استقبال عمومی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حالی است که این روستا، تنها در ماه مبارک رمضان و دهه اول محرم میزبان روحانی و امام جماعت در مسجد است.

 

 

 

وی، در ادامه با اشاره به برنامه های محوری کانون فرهنگی حسین بن علی (ع) روستای عدل آباد شهرستان سلسله، گفت: برگزاری مستمر کلاس های قرآنی شامل قرائت و حفظ قرآن، برگزاری نشست های فرهنگی به مناسبت های مختلف، برگزاری دوره های آموزشی و کمک درسی، برگزاری کلاس های مختلف دینی از جمله برنامه های این کانون فرهنگی و هنری است که در طول هفته برگزار می شود.

 

 

 

طولابی، افزود: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و نشست های مختلف دینی از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی و هنری مسجد است.

 

 

 

تربیت دینی کودکان و نوجوانان محور برنامه های کانون فرهنگی و هنری اعلام شد

 

مدیرکانون فرهنگی وهنری حسین بن علی (ع)، اضافه کرد: محور برنامه های کانون فرهنگی وهنری حسین بن علی(علیه اسلام) تربیت دینی کودکان، نوجوانان و جوانانی  روستایی است.

 

 

 

طولابی، در ادامه با اشاره به مشکلات و موانع  فعالیت فرهنگی، افزود: نبود اعتبار و حمایت مناسب مسئولان مهم ترین عاملی است که موجب کندی روند فعالیت های فرهنگی و هنری در روستاها می شود.

 

 

 

وی در ادامه با اشاره به نبود روحانی و امام جماعت در روستای عدل آباد سلسله، عنوان کرد: در این روستا به رغم وجود خانه عالم تنها در ماه مبارک رمضان و دهه نخست محرم شاهد حضور روحانی است که نیاز به توجه ویژه مسئولان به این مهم ضروری است.

 

 

 

 

این مدیرکانون روستایی، خاطرنشان کرد: حضور امام جماعت در مساجد روستایی زمینه ساز حضور حداکثری مردم در  مساجد خواهد شد و زمینه تقویت برنامه های مسجد نیز فراهم می شود.

 

 

 

وی، نبود مکان مناسب برای کانون فرهنگی وهنری را از مشکلات این کانون فرهنگی و هنری خواند و تصریح کرد: به دلیل نبود مکان مناسب برای کانون فرهنگی و هنری، کانون جهت تجهیز شدن با مشکل مواجه است.

 

 

 

 

حمایت خیران جهت تقویت برنامه های مساجد ضروری است

 

طولابی، خاطرنشان کرد: حمایت خیران و نیکوکاران جهت تقویت کارکردهای مساجد و احداث مکانی در جوار مساجد روستایی برای فعالیت کانون فرهنگی و هنری مسجد ضروری است.

 

 

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد سدی محکم در برابر دسیسه های دشمنان است

 

وی، با بیان اینکه اساس فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمنان است، افزود: نبود حمایت مناسب از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تقویت نشدن این مراکز دینی موجب کاهش توان موانع موجود بر سر راه دسیسه های دشمنان خواهد شد.

 

 

 

طولابی، افزود: امروز متاسفانه وجود ماهواره ها در بسیاری از منازل گویایی این واقعیت است، که جهت مقابله با دسیسه های دشمنان نیاز به برنامه ریزی و تلاش جدی است.

 

 

 

وی، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در قالب شبکه های ماهواره ای کانون گرم خانواده ها و نسل جوان و نوجوان  به عنوان آینده سازان کشور را مورد هجوم قرار داده اند.

 

 

 

مدیرکانون فرهنگی وهنری حسین بن علی (ع) شهرستان سلسله، تاکید کرد: نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه و انتقال آموزه های دینی به نسل جوان و نوجوانان مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان است.

 

 

 

طولابی، اظهار کرد: کانون فرهنگی وهنری  حسین بن علی (ع) شهرستان سلسله تلاش می کند با جذب زنان، دختران و همچنین جوانان و نوجوانان به کانون فرهنگی و هنری مسجد و اجرای برنامه های دینی  همچون آموزش احکام، قرآن، برنامه های هنری و ارائه مباحثی جهت ارتقای بصیرت عمومی با دسیسه های فرهنگی دشمنان مقابله کند.

 

 

 

نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی راه مقابله با آسیب های ناشی از ماهواره است

 

وی افزود: مهم ترین رویکرد کانون فرهنگی وهنری مسجد جهت مقابله با دسیسه های دشمنان در جهت ترویج سبک زندگی غربی، ارتقای فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی است.

 

 

 

این مدیرکانون فرهنگی و هنری مسجد، افزود: همچنین با دعوت از کارشناسان توانمند تلاش می شود عموم مردم را با آسیب های ماهواره و هدف دشمنان از استفاده از این ابزار برای تهاجم فرهنگی به مردم ارائه شود.

 

 

 

وی، نبود مقطع تحصیلی دبیرستان در روستاها را از دیگر آسیب های فرا روی جوانان روستایی خواند و بیان کرد: بسیاری از جوانان روستا با پایان  دوره آموزشی در روستاها، جهت ادامه تحصیل ناچار به مهاجرت به شهرها می شوند.

 

 

 

طولابی، ادامه داد: در این بین بسیاری از جوانان روستایی جهت گذراندن امور زندگی خود ناچار به انجام کار می شوند و بعضا مجبوربه ترک تحصیل می شوند.

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری حسین بن علی (ع) شهرستان سلسله، گفت: بسیاری ازجوانانی که جهت انجام کار روانه شهرها می شوند، در دام دوست ناباب  گرفتار شده و با مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد روبرو می شوند.

 

 

 

وی، با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان به وجود مقاطع تحصیلی مختلف در روستاها، ابراز کرد: با بیراهه رفتن جوانان، نیروی کار روستاها نیز هدر رفته و خانواده های روستایی به رغم مشکلات کاری که در سایه نبود فرزند با آن مواجه می شوند، باید با مسائلی چون اعتیاد نیز رودررو شوند.

 

 

 

طولابی، خاطرنشان کرد: کانون  فرهنگی و هنری مسجد، مکانی مناسب جهت آگاهی رسانی به نسل جوان و نوجوان جامعه  و ارتقای بصیرت خانواده ها و توانمند سازی آنان جهت مقابله با مشکلات است.

 

 

 

مدیرکانون فرهنگی و هنری حسین بن علی(علیه السلام) شهرستان سلسله، خاطرشنان کرد: افزایش حمایت مسئولان، مردم و خیران از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهت تقویت برنامه های فرهنگی مساجد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.