• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

امام جمعه پلدختر:ماهیت برجام مهم‌ترین امر است که هنوز مشخص نیست.

  • کد خبر : 18516
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
امام جمعه پلدختر:ماهیت برجام مهم‌ترین امر است که هنوز مشخص نیست.

حجت الاسلام سوری گفت:مجلس عصاره ملت است از این‌رو نباید به سادگی از برجام گذشت می‌کرد.

2015-06-25_143248به گزارش “کانون سبحان”؛ حجت‌الاسلام محمد سوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بیان و اظهار کرد: دوم محرم مصادف است با ورود کاروان امام حسین (ع) به سرزمین کربلا، در این روز امام حسین (ع) به اصحابش فرمودند، این همان سرزمینی است که ما را به سوی خدا می‌فرستد.

سوری گفت: امام حسین (ع) از هر فرصت استفاده می‌کردند تا لشکریان کفار را با ارشاد و راهنمایی به سوی راه حق بازگردانند، شب تاسوعا وقتی عمر سعد و امام حسین (ع) در زیر یک چادر نشستند، ایشان هدفش مذاکره نبود، بلکه می‌خواستند از این فرصت استفاده کنند، شاید دشمنان را از عذاب الهی نجات دهند، قیام امام حسین (ع) درس مذاکره نیست، مسئولان ما باید این را بدانند، به هر قیمتی نمی‌شود، مذاکره کرد.

وی افزود: آن کسی که ما داریم، با او مذاکره می‌کنیم، شیطان بزرگ آمریکای جنایت‌کار است، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، با اینکه مسئولان هوشیار بودند، دشمن نفوذ کرده است، با ساده‌اندیشی نمی‌شود، مملکت را اداره کرد، مدت‌هاست که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، دشمن می‌خواهد، نفوذ کند.

امام جمعه پلدختر با اشاره به مسئله برجام افزود: مهم‌ترین امر ماهیت برجام است که هنوز مشخص نیست، ابتدا بنا نبود به مجلس برود تا اینکه رهبری دستور دادند و به مجلس فرستاده شد، مجلس عصاره ملت است از این‌رو نباید به سادگی از برجام گذشت می‌کرد، نمایندگان باید خط به خط برجام را مطالعه و تحلیل می‌کردند البته امیدواریم که خروجی مثبت بوده باشد.

سوری با اشاره به مناسبت بعدی 25 مهرماه روز مربیان و والدین گفت: والدین نباید نسبت به فرزندان بی‌تفاوت باشند و بگویند معلمان و مربیان آموزشی آنها را تربیت می‌کنند، از این‌ رو والدین باید احساس مسئولیت کنند و با مربیان آموزشی فرزندان خود ارتباط و همکاری داشته باشند و در بحث آموزش و سایر موارد کمک آنها باشند.

امام جمعه پلدختر تاکید کرد: محرم امسال باید هم شور داشته باشد، هم شعور، از این‌رو مسئولان هیئت مذهبی از باندهای قوی که ایجاد مزاحمت برای افراد بیمار می‌کند، بپرهیزند.

سوری به مداحان تذکر داد که از الفاظ صحیح استفاده کنند و هیئت‌ها را حتی‌الامکان موظف به استفاده از روحانی و منبر کرد.

وی گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید توجه به نظافت شهر در هنگام تقسیم نذورات داشته باشند، عزاداری که نسبت به نماز بی‌تفاوت است، فایده‌ای ندارد، از این‌رو مسئولان هیئت‌های مذهبی عزاداران را به برپایی نماز و به خصوص شرکت در نماز ظهر عاشورا دعوت کنند.

امام جمعه پلدختر گفت: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا در آن لحظه سخت نماز برپا کردند و یک لحظه واجبات را فراموش نکردند، هیئت‌داران توجه داشته باشند از اختلاط زن و مرد در مراسم‌های عزاداری جلوگیری کنند.

سوری تصریح کرد: شهرستان پلدختر با بیش از 90 هزار نفر جمعیت زیبنده نیست که پزشک قانونی نداشته باشد، بنابراین مسئولان اگر می‌توانند مشکل پزشک فعلی را حل کنند و اگر هم قابل حل نیست از طریق دانشگاه علوم پزشکی یک پزشک جدید به این شهرستان مامور کنند.

وی افزود: نمی‌شود، به خاطر یک کار جزئی در حیطه پزشکی قانونی این مردم به صورت مستمر مصافت زیادی را به مرکز استان طی کنند، تا مشکلات‌شان حل شود.

امام جمعه پلدختر گفت: مسئولان ما باید امکانات خوبی را به مناطق محروم بدهند تا از مهاجرت مردم به مرکز استان جلوگیری شود، چراکه اگر به این شکل جلو برویم، مرکز استان لرستان گنجایش این همه جمعیت را ندارد.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=18516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.