• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

امام جمعه پلدختر:مسئولان در چهار خطه کردن جاده های مواصلاتی پلدختر اقدام کنند.

  • کد خبر : 14724
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
امام جمعه پلدختر:مسئولان در چهار خطه کردن جاده های مواصلاتی پلدختر اقدام کنند.

پلدختر – امام جمعه پلدختر گفت: تانکر های نفت کش عراقی در محورهای مواصلاتی این شهرستان چالش های اساسی برای خاک و منابع آب شهرستان ایجاد کرده و محیط زیست را آلوده ساخته اند.

2015-06-26_060716به گزارش“کانون سبحان” حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های این هفته نماز جمعه پلدختر افزود: جاده مواصلاتی پلدختر یکی از محورهای پرتردد و پرحادثه استان بوده و تریلرهای نفتکش که به سمت جنوب از این محور عبور می کنند برای فرار از عوارض آزاد راه خرم آباد – پلدختر از جاده قدیم استفاده می کنند.

وی گفت: وظیفه مسئولان شهرستان و استان است که این گونه وسایل نقلیه سنگین را الزام و اجبار به عبور از آزاد راه کنند.

امام جمعه پلدختر افزود: عدم آشنایی رانندگان نفنکش های عراقی با جاده و همچنین نامناسب و پر پیچ و خم بودن آن منجر به واژگونی این وسایل نقلیه می شود.

حجت الاسلام سوری همچنین از مسئولان خواست نسبت به چهار خطه کردن جاده های مواصلاتی اقدام کرده و حذف نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار دهند چرا که این امر مطالبه به حق مردم است.

وی افزود: وزارت نفت و دیگر دستگاه های مرتبط باید در زمینه واژگونی های تریلرهای نفتکش در محورهای مواصلاتی پلدختر و خسارت به محیط زیست پاسخگو باشد.

خطیب جمعه پلدختر در ادامه سخنان خود یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و به ویژه شهید سید فخرالدین رحیمی نماینده مردم پلدختر دردوره اول مجلس شورای اسلامی را گرامیداشت و گفت: شهید رحیمی از جمله روحانیونی بود که علیه رژیم ستمشاهی مبارزه می کرد به گونه ای که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان سید مبارز و مجاهد یاد کردند.

حجت الاسلام سوری گفت: حجت الاسلام شهید فخرالدین رحیمی تنها نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود که علیه بنی صدر نطق ایراد کرد.

بنابراین گزارش روند واژگونی نفتکشهای عراقی در محورهای جنوبی لرستان در حالیست که طی یک ماه اخیر بیش از پنج مورد واژگونی این محورها رخ داده تا کشکان و محور ترانزیتی جنوب به نفت سیاه بنشیند و در یکی از این حوادث نیز راننده در میان هزاران لیتر نفت سیاه زنده زنده بسوزد.

2015-06-26_060301

با توجه به قرارگیری لرستان در گلوگاه شاهراه تزانزیتی شمال – جنوب کشور بسیاری از تانکرهای حامل سوخت صادراتی با ورود از مرز پرویزخان به کشور و عبور از استانهای غربی از جمله کرمانشاه و لرستان راهی بندر امام می شوند، این تانکرها به دلایل مختلف در مسیر عبور از جاده پلدختر دچار واژگونی شده و خسارات جدی به محیط زیست وارد می کنند.

عدم تعریض محور پلدختر، بی توجهی راننده های تانکرهای حامل سوخت به قوانین راهنمایی و رانندگی و گاه غیراستاندارد بودن این تانکرها موجب واژگونی و در نهایت آلودگی آب و خاک منطقه می شود.

این روند به گونه ای است که طی هر ماه محورهای جنوبی لرستان اعم از پلدختر و کوهدشت شاهد تکرار حوادث برای تانکرهای حامل سوخت است که بخش عمده ای از آنها عراقی بوده و درصدی نیز مربوط به تانکرهای ایرانی عبوری از این محور است.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=14724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.