چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵

حجت الاسلام موسوی: مساجد همواره مورد حرکت های مهم و اساسی بوده اند. موسوی کانون مساجد

به گزارش «کانون سبحان»؛ حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های  فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار  شبستان در خرم آباد، گفت: مسجد محل عبادت، بندگی و محل اجتماع و وحدت جهان اسلام است. وی، با اشاره به کارکرد های مساجد از صدر اسلام تاکنون، افزود: مساجد همواره […]

۳۱ مرداد آخرین مهلت ثبت نام جشنواره قرآنی مدهامتان در لرستان 2016-08-21_021356

به گزارش«کانون سبحان» به نقل از شبستان، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، امروز(۲۷ مرداد) درجمع خبرنگاران، گفت: مهلت ثبت نان اینترتی در جشنواره قرآنی مدهامتان تا ۳۱ مرداد تمدید شده است. وی افزود:  تاکنون  حدود ۴۰۰نفراز اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به […]

کد خبر:16852 | بازدید: 257
تاریخ انتشار:۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۶:۰۰ ب.ظ
پرينت خبر: چاپ مطلب
امام جمعه پلدختر:

تاريخ زندگي بشر، نشانگر اثر ارزشمند و نقش اوج بخش «قلم»می باشد.

به گزارش “کانون سبحان” نماز جمعه این هفته شهرستان پلدختر به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه این شهرستان اقامه شد. خطبه اول بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و […]

2015-08-07_062712به گزارش “کانون سبحان” نماز جمعه این هفته شهرستان پلدختر به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه این شهرستان اقامه شد.

خطبه اول

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته‌ سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی اله المعصومین لا سیّما بقیّةاللَّه فی العالمین. السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. اوصیکم و نفسی بتقوی الله و اتباع امره و نهیه. لَّيْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّواْ وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَـكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ… . بحث ما در مورد اصول نیکی ها و خوبی ها بود و بحثی را که مطرح نمودم در مورد معاد و روز رستاخیز بود . مطالبی را در این مورد خدمتتان بیان تا به این مطلب که همان احتضار بود رسیدیم الان در مورد عوامل مختلفی که موجب راحتی احتضار می شود یا مردن را آسان می کند یا وسوسه های شیطان را دفع می کند اموری چند باعث می شود که انسان راحت و سلامت از این دنیا به عالم برزخ منتقل گردد:

۱٫ ایمان و اعتقاد سالم: بدون شک اولین شرط برای راحتی و سلامتی هنگام مرگ این است که انسان به خدا ، آخرت و دین را قبول داشته باشد . اتصالش با خدا برقرار باشد و با خدا قهر نباشد تا وقتی او را به سوی خدا می برند بدش نیاید و سختی نکشد و بداند به سمت دوستش می رود نه دشمنش. در روایتی آمده است که حضرت عزارئیل علیه السلام بر ابراهیم خلیل الله علیه السلام ظاهر شد حضرت ابراهیم علیه السلام وقتی عزارئیل را دید حس کرد دیگر آخر کار است پرسید : یا ملک الموت ادع ام ناع آیا آمده ای دعوتم کنی خودم به اختیار خودم بیایم یا دیگر کار تمام است و اختیاری نیست؟ گفت نه اختیار داری حضرت ابراهیم علیه السلام فرمود: فَهَل رَأيتَ خَليلاً يُميتُ خَليلَهُ؟آیا دیده ای دوستی جان دوستش را بگیرد ؟ حضرت عزرائیل ماند که چه کند و چه بگوید خداوند متعال فرمود ابراهیم بگو « هَلْ رَأيتَ حَبيباً يَكْرَهُ لِقاءَ حَبيبِهِ؟! إنَّ الحَبيبَ يُحِبُّ لِقاءَ حَبيبِهِ. » آیا دوستی را دیده ای که از ملاقات دوستش ناراحت باشد؟ قطعاً دوست مشتاق دیدار دوست است بنابراین هر چه ایمان و اعتقادات ما محکم تر باشد مرگ برای انسان راحت تر و لذت بخش تر است چنان که خداوند در قرآن می فرماید در سوره ابراهیم آیه ۲۷ يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ . خداوند کسانی را که ایمان آورند به خاطر گفتار و اعتقاد ثابتشان استوار می دارد هم در این جهان و هم در سرای دیگر . در روایات متعدد آمده است که حضرت عزرائیل علیه السلام به مومن می گوید من از پدر و مادر مهربان به تو مهربان ترم یا در روایاتی آمده است که ملک الموت هنگام مرگ به مومن شهادتین را تلقین می کند . ملائکه به او خوش آمد می گویند یا برای مومن دسته گل معطر یا نسیم رحمت به نام های مسخیه و منسیه می فرستند و امثال این ها همه این تشریفات زیبا برای مومن است امام صادق علیه السلام فرمودند : روزی سلمان در کوفه از بازار آهنگران می گذشت دید جوانی غش کرده و مردم دور او جمع شده اند وقتی سلمان را دیدند گفتند این جوان غش کرده است و اگر بر او دعایی بخوانی ان شاءالله بلند می شود سلمان به بالین او آمد آن جوان چشمش را باز کرد و به سلمان نگاه کرد و گفت ای اباعبدالله این مردم که می گویند من مریض و غش هستم این طور نیست بلکه هنگامی که گذرم به این بازار افتاد دیدم که چگونه با چکش های آهنین بر روی آهن های گداخته می زنند به یاد این آیه افتادم و لهم متامع من حدید (سوره حج آیه ۲۱) نگهبانان جهنم با گرزهای آهنین اهل جهنم را می زنند و دیگر نفهمیدم و افتادم حضرت سلمان فهمید این جوان با معرفت است با او دوست شد پس از مدتی آن جوان مریض شد و به حال احتضار افتاد سلمان نزد او آمد و بالای سرش نشست و گفت ای ملک الموت با برادرم مدارا کن حضرت عزرائیل فرمود ای اباعیدالله من با هر مومنی دوست هستم و با او مدارا می کنم بنابراین این شرط اول برای آسان جان دادن ایمان و اعتقادات سالم و درست است ان شاءالله به یاری خداوند ایمان و اعتقاداتمان را تا دم آخر نگه داریم و دچار تزلزل نشویم مهم حفظ ایمان تا آن موقع است این نگرانی مقدس است وقتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم خبر شهادت امیرالمومنین علیه السلام را به ایشان دادند اولین سئوال حضرت این بود که « افی سلامه من دینی » آیا در آن هنگام دینم در سلامت است. روایات ایمان را دو نوع معرفی کرده اند برخی ایمان ها ثابت و پابرجاست و با حوادث از بین نمی رود ولی برخی ایمان ها عادیه ای است آدم زود آن را از دست می دهد با اندک فشار و سختی مریض بالا و پایین شدن وضع مالی کم و زیاد شدن حقوقی با یک سئوال و شهبه ای چه بسا برخی کلمات کفر آلود می گویند و یا خدا را متهم به ظلم می کنند نعوذبالله باید ایمان ها و اعتقاداتمان را محکم کنیم راهش هم صرفاً کلاس های عقاید و مطالعات عقیدتی نیست این ها خوب است ولی فقط عقل را قنع می کنند علاوه بر عقل دل هم باید قانع شود تا باور ایمان قلبی پیدا شود باور و ایمان قلبی راهش عمل است بندگی است « و اعبدربّک حتی یأتیک الیقین» هر عملی که بر طبق رضایت خداوند و دستورات دینی انجام دهیم مانند چکش که روی میخ می خورد و آن را فرد می برد بر ایمان و اعتقادمان می خورد و آن را در درون قلبمان تثبیت می کند ولی با معصیت هر کاری که انجام دهیم بندهای اعتقادی پاره می شود از مرحوم آیت الله کوهستانی که از اولیای الهی بودند نقل شده است که ایشان آخر عمرشان دیگر حال حرف زدن نداشت از او پرسیدند آقا جان ذکرتان را میگویند؟ فرمود خدا لعنت کند شیطان را هر وقت می خواهم ذکر بگویم سرفه ام می گیرد. اما من مشت به دهانش می زنم و هر طوری هست ذکرم را می گویم. معروف است که مرحوم علامه طباطبایی هم در آخر عمرشان دچار فراموشی عجیبی شده بودند دیگر اصطلاحات علمی و فلسفی و قیل و قال های علمی اصلاً یادشان نبود ولی نزدیکانشان می گویند می دیدیم ایشان لب هایشان تکان می خورد و آهسته چیزی می گویند وقتی سئوال کردیم یا که حرف می زنید ؟ فرمودند : با حضرت حق چیزی را که در جانش رسوخ کرده از یادنبرده بود دم مرگ دیگر فکر کار نمی کند ملکات و باورها رو می آید و از کوزه همان برون تراود که در اوست. آن که دل و جانش هرز بود و چراگاه شیطان و افکار آلوده داشت دم آخر هم هرزگومی شود ولی کسی که یک عمر دلش با خدا بوده و مهر او را در دل پرورانده زبان حالش دم آخر هم همین خواهد بود . هرگزم مهر تو از لوح دل و جان نرود هرگز از خاطرم آن سر و خرامان نرود آن قدر مهر توام در دل و جان جای گرفت که اگر سر برود از دل و جان نرود
۲٫ ولایت اهل بیت علیه السلام به ویژه حضرت امیر علیه السلام: شرط دوم برای سلامت و راحت مردن محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام است که در واقع نشانه ایمان ناب و کامل است. امام باقر علیه السلام فرمودند : وَلَایَتُنَا وَلَایَهُ اللَّهِ الَّتِی لَمْ یَبْعَثْ نَبِیّاً قَطُّ إِلَّا بِهَا ولایت ما همان ولایت خداست که خداوند هیچ پیامبری را جز بر آن مبعوث نساخت ما در روایات داریم که توحید را علی ولی الله دانسته اند هم امام سجاد و هم امام رضا علیه السلام که پساز دو جمله شهادتین «هی لا اله الّا الله و محمد رسول الله » فرمودند و علی امیر المومنین ولی الله بعلی فرمودند « الی هیهنا التوحید » توحید تا اینجاست به هر حال لطف اهل بیت علیهم السلام همواره و در همه جا به دوستانش می رسد چه در دنیا و چه هنگام مرگ چه در عالم برزخ و چه در قیامت البته در برخی روایات آمده است که برزختان یا خودتان است و شفاعت ما در برزخ نیست و در قیامت است شاید به این معنی باشد که شفاعت اصلی اهل بیت در برزخ نیست و در مراحل و منازل بسیار سخت و هولناک قیامت بروز می کند نه اینکه اصلاً شفاعتی در برزخ نداریم لذا در زیارت عاشورا می خوانیم «اللهم ارزقنی شفاعه الحسشین یوم الورود» یا بدان معنی است که دستگیری های اهل بیت علیهم السلام در برزخ را اصطاحاً شفاعت نمی گویند بلکه کرامت و عنایت می گویند . حضرت ولی عصر علیه السلام خیلی دست ما را گرفته ولی ما نمی دانیم یک شخصی مدتی متوسل به حضرت شد و کارش پیش نرفت گله کرد که آقا به ما توجهی ندارد حضرت را دید فرمود فلان مشکل چطور حل شد آیا در فلان کار ما به فکرت نینداختیم شرمنده شد ولایت اهل بیت علیهم السلام شرط است مخصوصاً حضرت علی علیه السلام که میزان حق و باطل است . چنان چه که امام صادق علیه السلام فرمودند : علی حبّه ایمان و بغضه کفر … . یا اینکه پیامبر صلی علیه و اله و سلم فرمودند: من احب علیا هون الله علیه سکرات الموت.هرکس علی (ع) را دوست بدارد خداوند شدت و سختی جان دادن را بر او آسان می کند.روزی پیامبر اکرم(ص) به اصحابشان فرمودند:کدام یک از شما تمام عمر همه روز روزه است؟سلمان گفت من یا رسول الله.پیامبر فرمود:کدام یک از شما شبانه روز یک ختم قرآن می کند؟سلمان گفت:من یا رسول الله.یکی از اصحاب خشمگین و عصبانی گفت:آقا سلمان راست نمی گوید.کجا همه روز روزه است و همه شب ها بیدار است.من خودم دیدم خیلی روز ها غذا میخورد و خیلی شب ها هم خواب است.پیامبر ناراحت شد و فرمود ساکت شود.تو کجا سلمان کجا؟از او بپرس تا سر ادعایش را بفهمی.آن مرد به سلمان گفت چرا چنین ادعا کردی و حال آن که من خلاف آن را دیده ام؟سلمان فرمود:تو مطلب را نگرفتی این که گفتم تمام سال روزه ام،چون در هر ماه سه روز روزه دارم . خداوند در قرآن فرموده است اگر کسی یک کار خوب انجام دهد من ده برابرش می کنم. من جاءبالحسنه فله عشر امثالها (سوره انعام آیه ۶).علاوه بر آن روزه ماه شعبان را میگیرم و به رمضان وصل میکنم و این خودش روزه عمر است اما اینکه گفتم شب ها را به احیا و شب زنده داری می گذرانم چون پیامبر (ص) فرمودند هر که با وضو بخوابد گویا همه شب را احیا کرده و من همیشه با وضو میخوابم.اما اینکه گفتم روزی یک بار قرآن را ختم میکنم چون پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) فرمود یا علی،مثل تو در امتم مثل سوره قل هو الله احد در قرآن است هر که یک بار آن را بخواند ثلث قرآن را خوانده است اگر دوبار بخواند دو ثلت قرآن را خوانده است و اگر سه بار بخواند گویی همه قرآن را ختم کرده است ای علی،هر که تو را به قلب دوست بدارد ثلث ایمان را دارد.اگر به زبان و قلب دوست داشته باشد دو ثلث ایمان را دارد و اگر به زبان و قلب و عمل تو را دوست داشته باشد ایمانش کامل است. بلی ولایت امیرالمومنین علیه السلام را به قلب و زبان و عمل داشتن کمال ایمان است و اگر همه این ولایت را داشتند اصلا جهنم خلق نمی شد.این محبت ها دم مرگ و سکرات موت به دردشان می خورد.مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی با اینکه سه چهار روز آخر عمرش را با کسی حرف نمی زد و مشغول خود بود ناگهان شب جمعه ای سر از بالین برداشت و او به سمتی گفت:شیطان،به من که وجودم پر از محبت امیرالمومنین است دست نخواهی یافت برو گم شو.

گر بشکافند سرا پای من جز تو نیابند در اعضای من

۳٫ صله ی رحم و نیکی به والدین است.

امام صادق (ع): من أحب أن يُخَفَّفُ الله عز و جل عنهُ سَكَراتِ الموتِ فليكن لِقَرابَته وَصُولاً وَ بِوالِدَيه.

هركه دوست دارد خداوند سكرات مرگ را براو آسان نمايد.نسبت به خويشان پيوند و نسبت به پدر و مادر احسان و نيكي داشته باشد كه در اين صورت خدا سكرات را بر او آسان مي نمايد.

قطع رحم خصوصا نسبت به والدين عقوبت هاي سنگين دارد.مرحوم محدث قمي در كتاب منازل الاخره از((كافي)) روايتي نقل كرده كه حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم در هنگام وفات جواني نزد او حاضر شده و به او فرمود بگو لا اله الا الله آن جوان زبانش بسته شد و نتوانست بگويد حضرت به زني كه در كنار آن جوان بود فرمود آيا اين جوان مادر دارد؟ عرض كرد بلي من مادر او هستم. فرمود آيا تو بر او خشمناكي؟گفت بله و شش سال است كه با او سخن نگفته ام حضرت فرمود:اينك از او راضي شو آن زن گفت رضي الله عنه يا رسول الله برضاك عنه.تا اين كلمه كه نشانه رضايت او بود گفت جوان زبان او باز شد.

حضرت به او فرمود بگو لا اله الا الله جوان تكرار كرد و حضرت فرمود چه مي بيني؟عرض كرد مرد سياه زشت رويي با جامه هاي چروك بدبو كه از تعفن او راه نفس من گرفته شده است.

حضرت فرمود بگو: يا من يقبل اليسير و يعفو عن الكثير اقبل منى اليسير واعف عنى الكثير انك انت الغفور الرحيم.جوان تا اين كلمات را كلمات را گفت پيامبر فرمود چه مي بيني؟گفت مرد سفيد رو و زيبايي مي بينم با بوي خوش و لباسي فاخر و آن سياه اولي دارد مي رود و اين كلمات را تكرار كرد تا از دنيا رفت مرحوم محدث قمي مي فرمايند در اين حديث تامل كن ببين اثر عقوق چه اندازه زياد است كه در اين جوان كه از محابه بود و پيامبر به عبادتش آمد.

تا زمادرش راضي نشد نتوانست تكرار كلام پيامبر كند.

۴-مداومت بر تسبيحات حضرت زهرا سلام الله عليها.

امام صادق عليه السلام اين تسبيحات نزد من از هزار ركعت نماز در روز بالاتر است ما همانطور كه فرزندانمان را به نماز امر مي كنيم به اين تسبيحات هم امر مي كنيم.بعد فرمود فانه لم يلزمه عبد فتقي كسي بر آن مداومت داشته باشد .دچار تفاوت وعاقبت يود نمي شود.

۵-مداومت بر نماز اول وقت

پيامبر صل الله عليه و آله و سلم :عزرائيل روزي پنج نوبت همه انسانها را هنگام نمازهاي پنج گانه نظارت مي كند.اگر شخص از كساني است كه بر نماز در اين اوقات مواظبت دارد ملك الموت هنگام مرگ شهادت((لا اله الا اله و ان محمد ا رسول الله))را به او تلقين مي كند و ابليس از او دور مي نمايد.

۶-انگشتر عقيق به دست كردن

امام حسن عسگري عليه السلام:به دست راست كردن عقيق از علائم مومن شمرده شده است امام صادق عليه الاسلام باعث عاقبت به خيري و دفع مكروه و بلاست.

۷-خواندن لا حول ولا قوه الا با الله

از امام صادق عليه السلام روايت شده كه خواندن هفت بار بسم الله الرحمن الرحيم لا حول ولا قوه الا باالله در تعقيب نماز صبح و مغرب باعث دفع مرگ بد است.

خطبه دوم

الحمد الله رب العالمين والصلاه والسلام علي سيدنا ونبينا محمد والله آل الله.الهم صل وسلم علي امير المومنين علي ابن ابيطالب وصي رسول رب العالمين وصلي علي فاطمه الزهرا وعلي الحسن والحسين سيدي شباب اهل الجنه وعلي علي ابن الحسين و علي محمدابن علي وجعفرابن محمد وموسي بن جعفر وعلي ابن موسي ومحمد ابن علي وعلي ابن محمد والحسن ابن علي والخلف الهادي المهدي حججك علي عبادك واسئلك في بلاد اوصيكم ونفسي بتقوي الله واتباع امره ونهيه.خودم وهمه شمارا توصيه به تقوي مي كنم.

۲۵شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق عليه السلام است پدرش امام محمد باقر مادرش ام فروه فرزندزاده جناب محمد ابن ابي بكر امام صادق عليه اسلام.از جانب مادر به خليفه اول ابوبكر واز جانب پدر به علي ابن ابي طالب مي رسد.امام صادق عليه السلام چون زندگي آن حضرت مصادف بود با حكومت عباسي وتفاوتي كه اموي ها با عباسي ها داشتن اموي ها علنا با اهل بيت عليه السلام مخالفت مي كردند ولي عباسي با شعار امرض من آل محمد صلي الله عليه وآل وسلم سركار آمدند لذا از راههاي مختلف بر اهل بيت عليه السلام سخت مي گرفتند.وقتي يكي از شيعيان مان از امام پرسيد چرا قيام نمي كنيد.با چقدر۱۰۰هزار حضرت فرمود صدهزار گفتم آري يكي دويست هزار امام بار ديگر با تعجب فرمود دويست هزارگفتم بلكه نيمي از مردم امام سكوت كردند امام از من خواستند كه به همراه حضرت به بيرون شهر به منطقه ينبع حركت كنيم.درراه به نوجواني برخورد كرديم كه گله گوسفند را براي چرا به صحرا آورده بود حضرت فرمود اي سدير به خداسوگند اگر شيعيان من به تعداد گوسفندان اين گله بودند آرام نمي نشستم.سدير مي گويد:گوسفندان را شماره كردم هفده راس بود.چون امكان جهاد وجود نداشت رو به مجلس علم آورد وشاگردان ميرزي مانند مومن طاق ابان ابن تغليب محمدابن مسلم تربيت نمود.مومن طاق اهل كلام بود.

هفده خرداد روز خبرنگار است.

اساس وپايداري درست دين ودنياي مردم به دوچيز است قلم و شمشير آنگاه شمشير فرمانبردار قلم است.و زير پوشش آن ان قوم امورالدين والدنيا.شيئين القلم والسيف تحت القلم.انديشمندان زندگي انسان برروي كره زمين را به دو مرحله و دو دوره بسيار متفاوت تقسيم كرده اند الف:روزگار پيش از تاريخ وپيدايش خط ب:دوران تاريخ روزگار ماقبل تاريخ زمان و عقب ماندگي وانحطاط وبي خبري وكوري وبه نوعي مرگ انسان و جزء تاريخ به شمار نياورده اند.اما با اختراع خط و آمادگي انسان براي نگارش و ثبت رويدادهاي زندگي وفراز ونشيب هاي آن براي نسل هاي آينده دوراني است كه به عنوان تاريخ زندگي بشر نامگذاري شده است.واين نشانگر اثر ارزشمند و نقش اوج بخش ((قلم)) است.

اول ما خلق الله القلم اول ما خلق الله جوهر

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم:

ثلاث تخرق الحجب وتنهي الي ما بين يدي الله

صرير اقلام العلماء. ووطي اقدام المجاهدين.وصوت مغازل المحصنات.

سه صدا است كه همه پرده ها و موانع را مي درد وبه بارگاه پرمعنويت خدا مي رسد.

نخست طنين گردش موزون و زيبا و دل انگيز قلم دانشمندان آزاديخواه برروي كاغذ به هنگام نگارش و روشنگري.طنين گام هاي مجاهدان هدفدار وپر اخلاص وپرشوي كه براي دفاع از آزادي و امنيت حقوق خود وجامعه. صداي چرخ و نخ ريسي با كارگاه كوچك ودستي زنان شايسته كرداري كمك به اقتصاد خانواده به تلاش شرافتمندانه دست مي بازند.

قال رسول الله صلي الله عليه و آله وسلم:

يوتي بصاحب القلم يوم القيامه في تابوت من نار يقفل عليه باقفال من نار فينظره قلمه فيما اجرا فان كان اجرا في طاعه الله ورضوانه فكي عند التابوت و ان كان اجرا في معصيته الله هوي في تابوت سبعين حريفا.

درروز قيامت نويسنده را در نويسنده را در تابوتي از آتش كه با قفل هاي آتشين بسته شده است مي آورند پس نوشته هاي او دقت وارزيابي به عمل مي آيد اگر قلم را مسئولانه درراه بندگي خدا و هدايت مردم به كارگرفته باشد اورا از تابوت آتشين نجات مي دهند واگر قلم را در راه معصيت خدا و فساد افكار عمومي استخدام كرده باشد در آن تابوت آتشين حدود ۷۰سال عذاب خواهد گرديد.

إذا ظهرت البدع في أمتي فليظهر العالم علمه، فان لم يفعل فعليه لعنة اللّه

بيست و دو مرداد عزل مصدق است.پس از قيام سي تير ۱۳۳۱مصدق وقتي خود در اين قيام بي نياز مي ديد و مدام فاصله خودرا از مردم و آيه الله كاشاني بيشتر مي كرد همزمان با فاصله دولتهاي انگليسي و آمريكا با همكاري ايادي دربار پهلوي توطئه سرنگوني دولت او را طراحي كردند در۲۲مرداد ۳۲ محمدرضا پهلوي مصدق را محرمانه عزل كرد وزاهدي را به جاي او نشاند .شاه چون احتمال قيام مردم را مي داد به شمال ايران رفت و از آنجا به عراق و ايتاليا فرار كرد چند روز بعد با كودتاي آمريكا و انگليس عليه مصدق به كشور بازگرديد

دیدگاه ها (۱ دیدگاه)


  1. ناشناس

    سلام اگه میشه منبع خطبه هایی رو که میزنید بنویسید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

rah
2015-04-27_132103
ogat94
104994_orig
104991_orig
2015-04-19_130338
2015-06-26_055049
2015-06-29_234100
2015-11-16_000503
2015-11-24_095018
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به "کانون فرهنگی و هنری سبحان مسجد جامع کوهدشت"می باشد.
طراحی: دیــــزاین