• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

امام جمعه کوهدشت:تا دیروز از غرب برای ما نسخه می پیچیدند،الان دیگر اجازه نمی دهیم./امروز روز مقاومت،و روز آگاهی ها است./ولایت یعنی ارزشها

  • کد خبر : 17727
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
امام جمعه کوهدشت:تا دیروز از غرب برای ما نسخه می پیچیدند،الان دیگر اجازه نمی دهیم./امروز روز مقاومت،و روز آگاهی ها است./ولایت یعنی ارزشها

به گزارش “کانون سبحان”؛ حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی امام جمعه کوهدشت  (امروز 4مهر 94) در یادواره سرداران و 514 شهید شهرستان کوهدشت سخنان خود را با این یک بیت از غزلیات حافظ شیرازی آغاز نمود که می فرماید:{ زیر شمشیر غمش رقص کنان باید رفت   ********   کان که شد کشته او،نیک سرانجام افتاد} حجت […]

2015-09-26_122808به گزارش “کانون سبحان”؛ حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی امام جمعه کوهدشت  (امروز 4مهر 94) در یادواره سرداران و 514 شهید شهرستان کوهدشت سخنان خود را با این یک بیت از غزلیات حافظ شیرازی آغاز نمود که می فرماید:{ زیر شمشیر غمش رقص کنان باید رفت   ********   کان که شد کشته او،نیک سرانجام افتاد}

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی ضمن بیان این که قرآن برای مجاهدان،تلاشگران و رزمندگان اجری بزرگ دارد گفت:  سوره حج آیه 38 می فرماید: إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ   ؛ «همانا خداوند از کسانی که ایمان آورده اند دفاع می کند ( هجوم دشمنان را دفع و راه پیروزی را باز می کند ) ، البته خداوند هیچ خیانت پیشه ناسپاسی را دوست ندارد. » ایشان در ادامه افزود: «دفاع و شهادت لازم و ملزوم هم می باشند». وی ادامه داد : پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم ) می فرمایند: الْخَيْرُ كُلُّهُ فِي السَّيْفِ وَ تَحْتَ ظِلِّ السَّيْفِ‌ ، «تمام نيكى ها در نيرو و شمشير و زير شمشير و در سايه شمشير، نهفته است »

امام جمعه شهرستان کوهدشت تصریح کرد: کسانی که در راه دین خدا، در راه ارزش ها ، نوامیس مسلمین ،خاک پاک و حریم قرآن، مجاهدت و دفاع کردند معلوم است بعضی از این ها به شهادت و مقام بلندی که در قرآن به عظمت و خوبی از آن یاد شده نائل می آیند. وی افزود:  در کربلا دوصف مقابل هم بودند که در روزگار الان نیز همین طور است .صف اول، صف سرفرازان و فائزان و رستگاران  و صف بعدی، صف خائزان ، سرافکنگان و از دست دادگان روزگار؛ غرض از خلقت ،رشد و تعالی انسان است.خداوند فرموده اند : همه عالم را را برای انسان آفریدم و تو را برای خودم آفریدم.برای رشد و برای اینکه از فرشته ها هم بالارود.

بار دیگر از ملک قربان شوم   *******  آنچه اندر وهم ناید آن شوم  (مثنوی مولوی 1 )

امام جمعه کوهدشت  در ادامه ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از رزمندگان و خانواده شهدا گفت:خلق شده اید برای اینکه باشرف و درست زندگی کنید، تا دیروز از غرب برای ما نسخه می پیچیدند،الان دیگر اجازه نمی دهیم.

وی در ادامه گفت:ما اهل حکمت و گفتگو و منطق هستیم ،آن چه به نفع استقلال و منافع ملت است آن را می پذیریم و زیر بار زور و نکبت و ذلت نمی رویم.

امام جمعه اشاره ای به وقایع ناراحت کننده کشته شدن جمع زیادی از حجاج بیت الله الحرام در سرزمین « منا» داشت و گفت: ببینید استکبار جهانی در کنار حرم امن الهی که حتی حیوانات در امن و امانند، بندگان خدا و زائران خدا این چنین ناجوانمردانه فدای مطامع کثیف و پست و شهوت آلود عده ای نوکر آمریکا ، خود فروخته ،سرسپرده و نامرد قرار می گیرند.

حجت الاسلام طهماسبی در ادامه افزود :امروز روز مقاومت است،روز  اقتصاد مقاومتی ، اقتصادسیاسی و اقتصاد فرهنگی است، روز آگاهی هاست؛مرگ دشمن در آگاهی و بیداری ماست، اگر امام پیوند شب نداشت، اگر امام نماز شبها و پیوند با خدا نداشت امام امام نمی شد. وی در ادامه تصریح کرد: به قول شهید مطهری جنگ های زیادی در جهان رخ داده که حتی اسمی از آن ها نیست ولی این جنگ 8 ساعته عاشورا و کربلا هنوز جزئیاتش هست چون برای الله بود ،بیداری مردم و 100 الهی بود ،که این چنین باقی ماند. وی گفت : این انقلاب هم می ماند چون برای خداست وچون بهترین انسان ها در این مسیر  به خاطر خدا قدم نهادند.

امام جمعه کوهدشت در ادامه خاطر نشان کرد: امام راه دومی که راه مقاومت و عزت و راه شرف و  پیشرفت مادی و معنوی بود را به جهانیان باز کرد، و به همین خاطر هم ماندگار شد.

حجت الاسلام طهماسبی در پایان ضمن اشاره به دهه ولایت، و این که عید غدیر در پیش است، گفت:  یا امیر المومنین(علیهم السلام)  تو در صفین و جمل جنگیدی ولی خنجر جهالت در مقابلت ایستاد،امروز از اماممان درس گرفته که گول چیزی  نخورده و چیزی یادگرفته ایم  و فهمیده ایم که راه نجات کشور همان است که امام(ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشیم که به مملکت آسیبی نرسد. وی ادامه داد: ولایت یعنی حکومت خدا ،یعنی حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)،یعنی ارزشها و پیشرفت مادی و معنوی ،حتی اگر دنیا را هم بخواهیم باید زیر پرچم ولایت باشیم.

گفتنی است، یادواره سرداران و 514 شهید شهرستان کوهدشت، با حضور خانواده‌های شهدا، اعضای حلقه‌های صالحین جمعی از بسیجیان، مسؤولان استان و شهرستان در حسینه ثارالله (علیهم السلام) سپاه ناحیه کوهدشت برگزار شد.

درج و گزارش حمید آدمی/کانون سبحان

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=17727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.