• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

ایده جالب مدیر کوهدشتی برای ازدواج جوانان/موئسسه ای برای بخت گشایی جوانان لرستانی/برگزاری تشریفات مراسم ازدواج تنها با یک میلیون تومان+تصاویر

  • کد خبر : 15676
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
ایده جالب مدیر کوهدشتی برای ازدواج جوانان/موئسسه ای برای بخت گشایی جوانان لرستانی/برگزاری تشریفات مراسم ازدواج تنها با یک میلیون تومان+تصاویر

موئسسه حامیان بصیرت افلاک لرستان با همکاری سازمان ورزش و جوانان استان لرستان و خیران، طرح ازدواج آسان را تنها با یک پنجم قیمت موجود در بازار ارائه می دهد

به گزارش“کانون سبحان” به نقل از “لرستان خبر”، هزینه های سرسام آور ازدواج و تشریفات آن یکی از دلایلی است که سبب شده میل به تاهل در میان جوانان و به ویژه در سال های اخیر، کاهش یابد.

هر چند تشریفات ازدواج، تمام هزینه عروسی نیست اما بخش اعظمی از دخل و خرج مراسم ازدواج مربوط به هزینه های حاشیه ای مراسم عقد و عروسی است که قیمت این گونه برنامه ها بسیار گران و گزاف است.

طرح تشریفات ازدواج “بنت الرسول” برگزار کننده تشریفات ارزان ازدواج

اخیرا در شهر خرم آباد طرح خیریه ای به نام “بنت الرسول” در موئسسه حامیان بصیرت افلاک و تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان لرستان برای ارائه خدمات ارزان تشریفات ازدواج راه اندازی شده است که در نوع خود راه حل کم نظیری برای کمک به عموم زوج های جوان برای دریافت بهترین خدمات با هزینه یک پنجم است.

برای اطلاع از ابعاد این طرح با مدیر موئسسه حامیان بصیرت افلاک به گفت و گو نشسته ایم

علی جمیاری کارشناس ارشد روانشناسی بالینی 37 ساله و متولد شهرستان کوهدشت است و مدیر موئسسه ای در شهر خرم آباد است که طرح جالبی برای تسهیل امر ازدواج در استان لرستان ارائه کرده است.

DSCjamtyaa[1]

مدیر موئسسه حامیان افلاک در مورد شرح خدمات موئسسه حامیان افلاک اظهار داشت: موئسسه حامیان افلاک در سال 93 به طور رسمی شروع به فعالیت نمود و مجوز طرح “بنت الرسول” را از سازمان ورزش و جوانان با موضوع کاهش هزینه های تشریفات ازدواج اخذ نمود.

 موئسسه حامیان بصیرت افلاک نیازمند کمک های مادی و معنوی مردم و مسئولان

وی در مورد ماهیت موئسسه تحت مدیریت خود افزود: موئسسه حامیان بصیرت افلاک، یک تشکیلات مردم نهاد است که تحت نظارت سازمان ورزش و جوانان لرستان فعالیت می کند و البته هیچ گونه کمک دولتی نیز دریافت نمی کند و در گذشته خدماتی را در جهت کمک به زوجین جوان، برپایی کارگاه های آموزشی پس از ازدواج، برگزاری کارگاه های آموزشی جلوگیری از آسیب های اجتماعی، مشاوره رایگان در مساجد و محله های خرم آباد برای عموم جوانان انجام داده و در آینده  نیز انجام می دهد.

DSC00773_2

وی ادامه داد: ما تازه کارمان را شروع کرده ایم و به شدت محتاج حمایت خیران و مسئولان هستیم و از تمام کسانی که این گزارش را می خوانند و توان کمک، مادی و معنوی و فکری دارند استدعا دارم که در این طرح مشارکت کنند و بیایند و یک گوشه ای کار را بگیرند

مدیر موئسسه حامیان بصیرت افلاک در مورد سوابق خود به عنوان یک فعال و فرهنگ ساز در موضوع تسهل ازدواج جوانان اظهار کرد: با توجه به تجربه 10 ساله خود در امر روانشناسی بالینی و مشاوره ازدواج و سابق تدریس در دانشگاه، با نیازهای جوانان دم بخت آشنایی دارم  و همین امر سبب شده است بر روی یکی از پاشنه های آشیل ازدواج یعنی موضوع تشریفات مراسم عقد و عروسی سرمایه گذاری فکری و معنوی کنم و با همکاری خیران هزینه های آن را با حفظ کیفیت خدمات به حداقل کاهش دهم.

pc1a175d5ca92980b07f42a1a2cc2ec975_9

رایگان بودن بسیاری از خدمات تشریفات ازدواج آسان طرح (بنت الرسول)

موسسه آقای جمیاری تشریفات ازدواج را در 17 بند تعریف کرده و با همکاری خیران و بستن قرارداد با مکان هایی که این خدمات را ارائه می دهند هزینه های جانبی عقد و عروسی را از پنج میلیون تومان به یک میلیون تومان کاهش داده است و از 17 قلم بندهای تشریفات عقد و عروسی، بسیاری از آن ها را به طور مجانی و یا با تخفیف مناسب به زوج های جوان ارائه می دهد.

شرح این خدمات و مبلغ آن به این صورت است، لباس عروس به همراه تاج تور و شنل، آرایشگاه، تهیه ماشین عروس (ایکس 60، پژو پارس، سمند) گل کاری ماشین عروس، ثبت ازدواج رسمی، شیرینی به تعداد 100 نفر، میوه آرایی و گل آرایی سفره عقد، ورودی باغ و تالار، مشاوره پیش از ازدواج دو جلسه، بسته هدیه ازدواج ( یک عدد دستگاه دی وی دی)، همگی به شکل رایگان در قالب طرح “بنت الرسول” موئسسه حامیان بصیرت افلاک ارائه می شود.

05574252609855636329

همچنین در این طرح هزینه تشریفات دیگر به این شرح است، کارت دعوت عروسی 40 عدد رایگان، تخفیف هزینه غذای تالار تا 400 هزار تومان، سفر ماه عسل به صورت قرعه کشی، آتلیه با 40 درصد تخفیف و پایین تر از نرخ اتحادیه، فیلمبرداری توسط آقا و خانم با 40 درصد تخیف از نرخ اتحادیه، خرید طلا بدونه اجرت، تخفیف ویژه در تهیه جهیزیه، کت و شلوار و مبلمان از دیگر خدمات این موئسسه است.

love

طرف قراداد بودن بهترین مزون های خرم آباد با موئسسه حامی

جمیاری در مورد کیفیت خدمات این طرح می گوید که با بهترین مزون ها و آرایشگاه های خرم آباد قرارداد بسته ایم یا مثلا با همت خیران حتی ماشین ایکس 60 را به صورت رایگان در اختیار زوج های جوان قرار می دهیم و بهترین لباس عروس، به طور رایگان به زوج های جوان اهدا می شود.

جمیاری و موئسسه حامیان بصیرت افلاک برای  تسهیل امر ازدواج جوانان برنامه های برای آینده دارند که یکی از این طرح ها، رایزنی با بانک های عامل در جهت پرداخت وام ازدواج به زوج های که از طریق این موئسسه تشریفات ازدواج را انجام می دهند است و همچنین رایزنی با خیران جهت خرید اقلام جهیزیه زوج های نیازمند از دیگر برنامه های آینده این تشکیلات مردم نهاد است.

x (39)

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با اشاره به طرح های انجام شده موئسسه حامیان بصیرت افلاک تصریح کرد: این موئسسه با همکاری سازمان و ورزش و جوانان استان لرستان و با حضور نزدیک به 400 نفر از اقشار مختلف مردم و مدیران کل استان، درجهت فرهنگ سازی از 18 نفر از زوج های خاص شامل زوج های حافظ قرآن و زوج های با مهریه کم و خیران امر ازدواج در استان لرستان، تقدیر و تشکر کرده است

unnamed

بیکاری و مهریه های سنگین مهمترین عامل عقب افتادن ازدواج جوانان

این روانشناس بالینی بیکاری را عامل اصلی در موضوع تاخیر در امر ازدواج می داند و می گوید، بعد از بیکاری عامل بازدارنده بعدی در مسئله ازدواج، بحث مهریه های سنگین است که در مورد اول ما کاری نمی توانیم انجام دهیم اما در مورد عامل دوم با کلاس هایی که در محلات و مساجد گذاشته ایم قصد داریم فرهنگ سازی به اندازه وسع خود انجام دهیم.

کم کردن تشریفات مراسم ازدواج به شکل تعریف شده و بسیار ارزان و مناسب در قالب طرح (بنت الرسول علیه سلام) کاری بسیار ارزشمند و کم نظیر و شاید بی نظیر باشد و جای دارد مسئولان و خیران با حمایت همه جانبه، در طرحی سهیم شوند که علاوه بر کم کردن آسیب های اجتماعی، موجبات نزول برکات دنیوی و اخروی را فراهم کنند؛ قرار است طرح تشریفات ازدواج  “بنت الرسول” در دیگر شهرستان های استان لرستان اجرایی شود.

htl_3151575e-4a55-4c63-bf35-ba7978b35b66

یکی از سیاست های رسانه ای سایت لرستان خبر، انعکاس کلیه فعالیت های مردم نهاد و خیرانه در سطح استان و در جهت فرهنگ سازی کلیه شئون و ابعاد زندگی است که در این راه شاید هیچ طرحی به ارزشمندی طرح تشریفات آسان ازدواج ( بنت الرسول) پوشش داده نشده است.

لازم به ذکر است برای ثبت نام طرح موئسسه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و کلیه زوج های جوان می توانند در این طرح نامنویسی کنند.

آدرس موئسسه: خرم آباد- خیابان انقلاب، روبروی بیمارستان عشایر، جنب بانک ملی، طبقه سوم، تشریفات ازدواج آسان شماره تلفن دفتر33296264- شماره همراه 09388620404

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=15676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.