• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

ایستگاه رمضان / اسماعیل جمیاری

  • کد خبر : 13931
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
ایستگاه رمضان / اسماعیل جمیاری

کانون سبحان/اسماعیل جمیاری:روزها یکی پس از دیگری می گذرند و در چند قدمی ایستگاهی هستیم که در آن توقفی یکماهه ما را از حال و هوای فعلی خارج نموده و در وادی دیگری قرارمان می دهد، در ورودی محل و بهتر بگویم جان و روح پناهی که ورود به آن برای همگان آزاد است به […]

11کانون سبحان/اسماعیل جمیاری:روزها یکی پس از دیگری می گذرند و در چند قدمی ایستگاهی هستیم که در آن توقفی یکماهه ما را از حال و هوای فعلی خارج نموده و در وادی دیگری قرارمان می دهد، در ورودی محل و بهتر بگویم جان و روح پناهی که ورود به آن برای همگان آزاد است به گذشته ات کار ندارند، اینکه چه کرده ای و از کجا آمده ای را کار ندارند، چون صاحب ایام خود همه چیز را می داند، او می داند که هستی؟ از کجا آمده ایی و چه ها کرده ای و حتی می داند که در درون تو چه می گذرد و به دنبال چه هستی و چه خواهی شد.

آری در مدخل این پناهگاه نوشته است: ورود برای همگان آزاد است، ولی توان ماندن و تحمل ماندن در آن سرا کمی دشوار بنظر می رسد! چونکه دارای آداب خاص و مقررات حساب شده ای است و برای آن کس که در فضای قبل از این ایستگاه بگونه ایی دیگر بوده و مشغولیات و هول و حراس های فریبنده او را تغییر مسیر داده، قرار گرفتن در این طریق و طی کردن آن تا حدودی مشکل ولی شدنی است. بلی شدنی است، چون آن کس که در درون تو غلغه به پا کرده و تو را به این سمت و سو کشانده و دعوت کرده است، برایت سنگ تمام گذاشته و می خواهد تا با او اخت شوی، البته او نه با تو تنها بلکه با همگان دوستی مهربان و رفیقی به کلک بوده و هست و لیکن بی معرفتی و نامرادی از ماست، اما او بزرگتر از آن چیزی است که ما در سر داریم و مهربان تر و با گذشت تر از هر کسی است و در واقع این ایستگاه بهانه ای است برای شستشوی تن و روح و آشتی و دوستی پایدار با حضرت کردگار.

ramadan2015_0

پس بشتابیم که زمان کوتاه و وقت تنگ است و کاروان در راه. آهنگ سفر کنیم وخود را به این قافله برسانیم که کشتی نجات در حرکت است و هر کس بماند، در طوفان مواج گرفتار می شود و هر کس همراه و همسفر گردد، در سرای رحمت وارد، بر سفره کریمانه حق میهمان و در امن و امان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=13931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.