• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

بازوند: وضعیت آب شرب شهرهای کوهدشت و رومشکان نامطلوب است./تشنگی آنها در بین دو رودخانه

  • کد خبر : 2906
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

 استاندار لرستان گفت: با اجرای طرح انتقال آب قمرود ۱۵ روستای شهرستان الیگودرز با مشکل جدی آب مواجه شده اند. به گزارش“کانون سبحان“، هوشنگ بازوند ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح سد ایوشان از بهره برداری ۹۲۰ پروژه استان در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: تعداد پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه […]

 استاندار لرستان گفت: با اجرای طرح انتقال آب قمرود ۱۵ روستای شهرستان الیگودرز با مشکل جدی آب مواجه شده اند.

به گزارشکانون سبحان، هوشنگ بازوند ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح سد ایوشان از بهره برداری ۹۲۰ پروژه استان در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: تعداد پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر امسال نسبت به پروژه های مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲۲ درصد رشد داشته اند.

وی به افزایش میزان تخصیص های استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال تمامی پروژه های ملی بصورت ۱۰۰ درصد تخصیص اعتباری یافتند و پروژه های ملی استانی نیز ۹۰ درصد تخصیص پیدا کردند.

مشکلات احداث پروژه قمرود برای روستاییان الیگودرزی

استاندار لرستان به مشکلات احداث پروژه قمرود برای روستاییان الیگودرزی اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای این طرح ۱۵ روستای شهرستان الیگودرز با مشکل جدی آب مواجه شده اند که برای رفع مشکل مردم این روستاها پیشنهاد احداث سد دهیجانی به وزارت نیرو داده شده است که هنوز این سد تعیین تکلیف نشده است.

بازوند به پیشرفت ۷۸ درصدی سد حوضیان اشاره کرد و گفت: این سد تا کنون ۳.۵ میلیون متر مکعب آب دارد و در نیمه اول سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید.

وی خواستار افزایش اعتبار سد کمندان ازنا شد و افزود: این سد آب شرب دو شهرستان ازنا و الیگودرز را تامین می کند که تا کنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی با کمبود شدید اعتبارات مواجه است.

تشنگی کوهدشت و رومشکان در بین دو رودخانه

استاندار لرستان عنوان کرد: طرح بزرگ کاکارضا نیز دارای دو سد مخملکوه و سراب تلخ است که بنا شده است برای تامین اعتبار مخملکوه از طریق فاینانس اقدام شود و اعتبار سراب تلخ نیز به صورت قراردادهای “بی یو تی” تامین می شود.

بازوند از معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو خواست پیگیر تامین اعتبار پروژه کاکارضا باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت سد معشوره کوهدشت اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه دو شهرستان رومشکان و کوهدشت بین رودخانه های سیمره و کشکان واقع شده اند ولی وضعیت آب شرب آنها نامطلوب است.

استاندار لرستان افزود: در سفر اخیر هئیت دولت به لرستان شخص آقای روحانی در حضور مردم به ادامه پروژه سد معشوره تاکید داشتند و اخیرا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

بازوند با بیان اینکه سد ایوشان قرار است ۳۶ هزار هکتار از اراضی منطقه را آبیاری کند ادامه داد: هنوز روی این پروژه بازنگری صورت نگرفته است ولی خبرهای غیر موثقی مبنی بر کاهش حجم پروژه به گوش می رسد.

وی از وزیر نیرو خواست تکلیف این پروژه را هر چه زودتر روشن کنند چرا که این سد یکی از مطالبات به حق مردم منطقه است و در صورت عدم اجرایی شدن آن مردم منطقه به ناچار کوچ خواهند کرد.

سد شهید بروجردی بعلت کمبود اعتبار تعطیل شد

استاندار لرستان اعتبارات سد آبسرده بروجرد را در سال ۹۳ نامناسب دانست و اظهار داشت: سد شهید بروجردی نیز بعلت کمبود اعتبار تعطیل شده است که از وزیر نیرو درخواست داریم اقدامات لازم برای پیگیری این دو سد را در دستور کار قرار دهند.

بازوند به پیشرفت ۴۵ درصدی ایستگاه پمپاژ جایدر پلدختر اشاره کرد و بیان داشت: عملیات اجرایی این پروژه از ۱۰ سال پیش آغاز شده است که برای ادامه کار به اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان نیاز دارد.

آزادسازی فلک الافلاک ۴۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد

وی به آزادسازی حریم قلعه فلک خرم آباد اشاره کرد و گفت: ازادسازی خریم قلعه فلک الافلاک از مطالبات مردم خرم آباد است که برای انجام این کار به ۴۰ میلیارد تومان پول نیاز است.

استاندار لرستان در اینباره افزود: قرار است برای جابجایی سپاه از حریم قلعه زمینی از جهاد کشاورزی گرفته شده و در اختیار سپاه قرار داده شود.

بازوند افزود: قرار است در قبال این جابجایی ۲۵ هکتار زمین به علاوه تامین زیرساخت های آن در اختیار سپاه قرار داده شود لذا از مسئولین انتظار داریم ما را در این زمینه یاری کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.