• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بیش از این سرباز ولایت باشید

  • کد خبر : 13980
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
بیش از این سرباز ولایت باشید

در عصری که جامعه به غیبت کبری مبتلا شده است عقل و نقل و تجربه می گویند تئوری ولایت فقیه بهترین و عالی ترین تئوری و گزینه برای اداره جامعه است.

2015-06-14_230008سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ حجت الاسلام سید محمد صادق محمدی وفایی:

گفت: پدری دلسوز و دانا داریم و از راهنمایی کردنمان دریغ نمی کند.

گفت: به گفتارش عمل می کنید؟

گفت: خیر!

گفت: چه فایده!

در عصری که جامعه به غیبت کبری مبتلا شده است عقل و نقل و تجربه می گویند تئوری ولایت فقیه بهترین و عالی ترین تئوری و گزینه برای اداره جامعه است.در کشور عزیزمان ایران اسلامی چپ و راست و معتدل از ولایت فقیه و ولایت پذیری می گویند و ضدیت با ولایت فقیه را تهمتی جانگداز به حساب می آورند.با این که هیچ عاقلی از ضد شدن احدی خوشحال نمی شود ولی می توان گفت در میان جمعیت میلیونی ایران اسلامی ، برخی ها آشکارا اصل ولایت فقیه ، را مورد حمله قرار می دهند و برخی می گویند آن امام خمینی کبیر محترم است و ارجمند ولی اشتباهاتی داشت از جمله این که فرمودند« پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد !»

بررسی عملکرد مغایر برخی مسئولین با مقیاس‌های رهبر انقلاب

در حوزه مسولین نظام نیز هرچند همگان ازپذیرش ولایت فقیه سخن می گویند و از مقام معظم رهبری تمجید می کنند و رهبری را محور و مدار نظام می دانند ولی گاهی عملکرد بعضی ها با مقیاس های مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)همخوانی ندارد که در ذیل به نمونه هایی اشاره خواهد شد:

یکم:

کشورهای معاند ایران اسلامی به هر بهانه ای گزینه ی تحریم ها را به رخمان می کشند و رهبرعزیزمان با شناختی که از آنها دارند تنها راه نجات را عمل به نسخه ی اقتصاد مقاومتی می دانند ولی برخی از عالی جنابان آشکارا حل شدن همه مشکلات جامعه را به رفع تحریم های ظالمانه گره می زنند!

دوم:

مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز اعلام کردند و فرمودند: در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند.
مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه‌ی رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.» ولی برخی از سابقین حتی یک بار برای آن اتفاقات تلخ ۸۸واژه ی فتنه را به کار نبرده اند و نمی برند! و برخی نیز از به کار گیری فتنه گران ابایی ندارند!

سوم:

امام خمینی«ره» و مقام معظم رهبری امریکا را شیطان بزرگ می دانند ولی برخی ها چنان از امریکا می گویند که گویا یا امام فقیدمان به اشتباه امریکا را شیطان بزرگ نامیده است و یا امریکایی ها از کوره استحاله عبور داده شده اند و تغییر ماهیت داده اند!

بررسی عملکرد مغایر برخی مسئولین با مقیاس‌های رهبر انقلاب

چهارم:

مقام معظم رهبری چون امام خمینی کبیر«ره» ساده زیستی را اختیار کرده اند و به یقین ساده زیستی مسولین برای جامعه برکات فراوانی به دنبال دارد ولی نمی دانم چرا زبان بعضی ها به ساده زیستی و توصیه به این امر مهم باز نمی شود؟

پنجم:

مقام معظم رهبری فرمودند:

«همواره دولت‌ها نسبت به دوره‌های گذشته خود منتقد بوده‌اند که ایرادی هم ندارد اما این انتقاد نباید حالت اغراق‌آمیز و تخریب پیدا کند زیرا در روحیه‌ی مردم تأثیر بد می‌گذارد و آنان را نسبت به آینده نیز نامطمئن می‌کند.اگر در این اظهار نظرها بی‌انصافی شود، قطعاً در آینده نیز نسبت به عملکرد ما هم بی‌انصافی خواهد شد. اگر برخی سیاست ها یا عملکردهای دوره‌ی گذشته را قبول نداریم، بهترین شیوه، اصلاح آن در عمل است و این روش، بهتر از اظهار نظر است.»اما با این حال گاه تخریب ها را شاهدیم زیرا عده‌ای معتقدند ۸ سال گذشته سراسر فساد بوده است!

2015-06-08_121548

کانون سبحان

حجت الاسلام سید محمد صادق محمدی وفایی

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=13980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.