• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

تلنگر به مقامات عراق : آمریکا حامی و بانی داعش است!

  • کد خبر : 2884
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

پایگاه اینترنتی «گلوبال ريسرچ» در گزارشی نوشت: «مامور جذب نيروی دولت اسلامی عراق و سوريه (داعش) تاييد کرد از آمريکا پول گرفته است. اين موضوع را يکی از رازهای کثيف متعدد آمريکا بخوانيد. واشنگتن مخفيانه به جذب نيرو، تامين مالی، تامين اسلحه، آموزش و راهنمايی کردن تروريست های دولت اسلامی و ديگر تروريست های تکفيری، […]

پایگاه اینترنتی «گلوبال ريسرچ» در گزارشی نوشت: «مامور جذب نيروی دولت اسلامی عراق و سوريه (داعش) تاييد کرد از آمريکا پول گرفته است. اين موضوع را يکی از رازهای کثيف متعدد آمريکا بخوانيد. واشنگتن مخفيانه به جذب نيرو، تامين مالی، تامين اسلحه، آموزش و راهنمايی کردن تروريست های دولت اسلامی و ديگر تروريست های تکفيری، می پردازد.

 

هشدار به مقامات عراق: آمریکا حامی و بانی داعش است!گروه بین الملل کانون سبحان، اعتراف مامور جذب نیروی گروه تروریستی داعش مبنی بر دریافت مبالغ هنگفتی از امریکا و تاکید او بر این مسئله که واشنگتن به صورت مخفینه به جذب نیرو،‌ تامین مالی، تسلیح نظامی و تجهیز امکانات اولیه همچون آب، غذا و پوشاک و همچنین آموزش نظامی و عملیاتی نیروهای داعش و دیگر گروه های تروریستی می پردازد، هجمه گسترده ای از انتقادات ازسوی افکار عمومی را علیه کاخ سفید و نیروهای ائتلاف برانگیخت.

به گزارش بولتن نیوز، پایگاه اینترنتی «گلوبال ريسرچ» در گزارشی نوشت: «مامور جذب نيروی دولت اسلامی عراق و سوريه (داعش) تاييد کرد از آمريکا پول گرفته است.

این پایگاه مطالعاتی و رسانه ای معتبر بین المللی در ادامه این گزارش می نویسد: اين موضوع را يکی از رازهای کثيف متعدد آمريکا بخوانيد. واشنگتن مخفيانه به جذب نيرو، تامين مالی، تامين اسلحه، آموزش و راهنمايی کردن تروريست های دولت اسلامی و ديگر تروريست های تکفيری، می پردازد.

هشدار به مقامات عراق: آمریکا حامی و بانی داعش است!

«گلوبال ریسرچ» می افزاید: اين ها همان گروه هايی هستند که آمريکا به دروغ از جنگ با آنها سخن می گويد و از آنها به عنوان نايبانی برای رويارويی با دشمنان خود استفاده می کند.

این درحالی است که تا پیش از انتشار خبر اعتراف عضو ارشد داعش نیز برخی تحلیلگران معتقد بودند که هرچند برخی زمینه های درونی جوامع خاورمیانه باعث پیوستن افراد زیادی به داعش شده است، اما این دست های پشت پرده غرب است که در ایجاد و پشتیبانی از داعش نقش بنیادین داشته و دارد.

هشدار به مقامات عراق: آمریکا حامی و بانی داعش است!باوجود آن که از مدت ها پیش کاخ سفید با تبلیغات گسترده رسانه ای و راه اندازی ائتلاف بین المللی برای مقابله با خطر تروریسم در منطقه و به طور خاص جهت مبارزه با داعش، اقداماتی نیز در راستای جلوگیری از ادامه پیش روی های خشن این گروه تروریستی در مناطق مختلف خاورمیانه انجام داد اما مساله ای که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، بحث جذب نیروی داعش است که با وجود مبارزه ای همه جانبه که علیه داعش صورت گرفته است، اما همچنان افراد زیادی از جهان عرب و دیگر مناطق به این گروه می پیوندند. بنابراین هرگونه مبارزه ای با داعش نیازمند مبارزه با زمینه هایی است که به جذب نیروهای تازه به داعش منجر می شوند. به عبارتی بهتر، تا زمانی که کسانی باشند به داعش به عنوان آرمان خود نگاه کنند این گروه همچنان ادامه حیات خواهد داد.

در این زمینه، تارنمای تحلیلی «گلوبال ریسرچ» پیش از انتشار گزارش روز گذشته خود که با اشاره به اعتراف عضو ارشد جذب نیروی گروه تروریستی داعش، در گزارش هایی به نقش امریکا در این مسئله اشاره کرده بود.

بر این اساس، «گلوبال ریسرچ» در 28 آبان ماه امسال در گزارشی دیگر به قلم «میشل چوسودفسکی» تحلیلی ارایه کرده است که می گوید آمریکا برخلاف آنچه مدعی مبارزه با داعش است، خود این گروه را ایجاد کرده تا حضور نظامی خود در منطقه را تقویت کند.

به نظر چوسودفسکی، مبارزه آمریکا با داعش یک دروغ بزرگ است. تاخت و تاز نیروهای داعش در عراق بخشی از پروژه موفقیت آمیز اطلاعاتی است که از طرف آمریکا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و رژیم صهیونیستی پشتیبانی می شود.

هشدار به مقامات عراق: آمریکا حامی و بانی داعش است!

به نظر این تحلیلگر، «مبارزه با تروریسم یک افسانه است. آمریکا یکی از کشورهای پشتیبان تروریسم است و داعش به وسیله آمریکا و متحدانش مورد پشتیبانی است. اگر آمریکایی ها واقعاً قصد انهدام داعش را داشتند می توانستند کاروان ماشین های این گروه را که از سوریه به عراق می آمد بمباران کنند و جت های آمریکایی در صحرای مابین سوریه و عراق به راحتی می توانستند نیروهای داعش را مورد حمله قرار دهند».

تحلیلگر گلوبال ریسرچ معتقد است که داعش خود بخشی از القاعده است که در دهه 1980 میلادی (1360 خورشیدی) توسط آمریکا ایجاد شد.

هشدار به مقامات عراق: آمریکا حامی و بانی داعش است!به نظر چوسودفسکی، ایجاد ائتلاف مبارزه با تروریسم در جهت مبارزه با مسلمانان و قلع و قمع آن هاست و هنگامی که این تحلیل را با واقعیت های موجود درباره راهبرد آمریکا در مبارزه با داعش بررسی می کنیم، تردیدها در باره انگیزه آمریکا در مبارزه با این گروه افزایش می یابد.

اقدام های این کشور که زیر عنوان ائتلاف جهانی علیه داعش، دست به تدارک حملاتی علیه این گروه تروریستی-تکفیری زده است، نشان می دهد که بیش از آن که دغدغه حذف داعش در ذهن مقام های کاخ سفید باشد، آن ها به دنبال استفاده از این پدیده برای کسب امتیازات بیشتر از دولت های منطقه هستند.

در این میان محاکمه مامور سازمان سیا که پروژه خرابکاری علیه برنامه هسته ای ایران را افشا نموده را نیز می توان به عنوان یکی دیگر از تناقضات مواضع با اهداف آمریکا را تحلیل نمود.

«جفری الکساندر استرلینگ»، مأمور سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) که به اتهام افشای اطلاعات محرمانه از فعالیت‌های جاسوسی و خرابکارانه آمریکا تحت محاکمه قرار داشت، درحالی مجرم شناخته شد که مهم‌ترین مورد اتهام وی، افشای اطلاعات مربوط به خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران توسط آمریکا و قراردادن این اطلاعات در اختیار یک خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» بوده است.

اطلاعاتی که استرلینگ در سال 2003 در اختیار «جیمز رایزن»، خبرنگار نیویورک تایمز قرار داده بود، شامل موارد مربوط به عملیات مخفیانه سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران بود که به «عملیات مرلین» معروف است. محتوای این عملیات، جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران و ایجاد اختلال در بخش‌های مختلف این برنامه بوده است.

این درحالی است که پس از روی کار آمدن دولت «تدبیر و امید» و آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته ای همواره مقامات کاخ سفید، با اتهام زنی و فضاسازی علیه ایران، سعی در ایجاد این فرضیه در افکار عمومی داشته اند که آن ها با تمام وجود و با حداقل فشار بر ایران پای میز مذاکره آمده اند و نیز تلاش می کنند در صورت عدم موفقیت این مذاکرات ایران را مقصر جلوه دهند. حال آن که بنابر پرونده استرلینگ-رایزن و موارد متعدد و فراوانی از این دست، می توان به روشنی متوجه کارشکنی ها و اقدامات سوء مقامات امریکایی علیه ایران شد.

حال اگر به این مسائل عملکرد منفعل امریکا در قبال مبارزه با تروریست افراطی داعش، لااقل در 3 ماه اخیر را بیافزاییم متوجه می شویم که شاید مهمترین و نخستین گامی که مقامات عراق برای ازمیان بردن تجاوزها و خشونت های تروریستی داعش باید بردارند، قطع ارتباط یا تغییر رویکرد ارتباطی شان با امریکا باشد.

هشدار به مقامات عراق: آمریکا حامی و بانی داعش است!

به هر تفسیر به نظر می رسد با نگاهی به آن چه اجمالی به آن چه در این مجال مطرح شد، شاید یکی از مهمترین نکاتی که به ویژه مسئولین کشور عراق و اقلیم کردستان می باید با دقتی بیشتر به آن بپردازند، رابطه با امریکاست که با توجه به عواقب حضور گسترده نظامیان آمریکایی در منطقه از یک سو و چنان چه پیش تر نیز اشاره شد،‌ مرتبط بودن آنها با عناصر تروریست های به ظاهر اسلامگرای منطقه از دیگر سو، باید ازسوی مقامات عراق مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.