• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

توافق نهایی ایران با 1+5 صورت گرفت./کمالوندی: قرار نیست دسترسی به هیچ یک از سایت‌های نظامی داده شود/ اوباما: ایران 98 درصد اورانیوم غنی‌شده خود را کاهش می‌دهد /کری: توافق با ایران فقط درباره مسئله هسته‌ای و نه چیز دیگر بود

  • کد خبر : 15725
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
توافق نهایی ایران با 1+5 صورت گرفت./کمالوندی: قرار نیست دسترسی به هیچ یک از سایت‌های نظامی داده شود/ اوباما: ایران 98 درصد اورانیوم غنی‌شده خود را کاهش می‌دهد /کری: توافق با ایران فقط درباره مسئله هسته‌ای و نه چیز دیگر بود

به گزارش “کانون سبحان”؛ ، امروز سه‌شنبه، هجدهمین روز هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و مجموعه «1+5» در «وین» اتریش است و احتمال می‌رود روز پایانی مذاکرات باشد. قرار است ظهر امروز نشست فراگیر وزرای خارجه ایران و «1+5» برگزار و جمع‌بندی نهایی مذاکرات اعلام شود. خبرگزاری تاس به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است پس […]

13940423000662_PhotoAبه گزارش “کانون سبحان”؛ ، امروز سه‌شنبه، هجدهمین روز هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و مجموعه «1+5» در «وین» اتریش است و احتمال می‌رود روز پایانی مذاکرات باشد.

قرار است ظهر امروز نشست فراگیر وزرای خارجه ایران و «1+5» برگزار و جمع‌بندی نهایی مذاکرات اعلام شود. خبرگزاری تاس به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است پس از جمع‌بندی مذاکرات، پیش‌نویس قطعنامه مربوطه ظرف مدت کوتاهی به شورای امنیت سازمان ملل می‌رود.

اخبار روزهای گذشته فارس درباره مذاکرات وین را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید. برای عضویت در خبرنامه «ایران در جهان» نیز اینجا را کلیک کنید.

برای اطلاع از جزئیات خبر روی ساعت آن کلیک کنید

* * * *

17:07  فیلم/ اظهارات روحانی پس از ارائه بیانیه مشترک مذاکرات هسته‌ای-1

16:32   آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جزئیات نقشه راه مشترک برای حل مسئله ابعاد احتمالی نظامی را منتشر کرد.

16:21 وبگاه شبکه خبری الجزیره در یادداشتی به اشتباهات سیاستمداران و نویسندگان عربی در قبال تحلیل و نوع رفتار با توافق هسته‌ای ایران و 1+5 پرداخت.


16:31 المیادین در یادداشتی نوشته است که یکی از افراد گروه 1+5 در دیدار با یکی از اعضای گروه ایرانی خطوط قرمز رسم شده از سوی رهبری ایران را عامل امتیاز‌گیری تیم ایرانی از گروه 1+5 ذکر کرده است.


16:07 سخنگوی نخست وزیر انگلیس در واکنش به حصول توافق میان ایران و گروه 1+5 گفت که این توافق فرصتی برای ایران است تا از مزایای اقتصادی آن بهره مند شود.


16:05 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا لحظاتی پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای مقابل دوربین سخن گفت.


16:02 وزیر خارجه انگلیس در رابطه با توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 اظهار امیدواری کرد این توافق، گامی در راستای تغییر در روابط ایران و جامعه بین‌المللی باشد.


15:52 وزیر خارجه آمریکا ضمن تأکید بر اینکه به یک توافق خوب با ایران دست یافته اند گفت که ایران موافقت کرده است که برای مدت 15 سال در فوردو غنی سازی نداشته باشد.


15:50 وزرای خارجه ایران و کشورهای 1+5 با حضور در مرکز رسانه‌ای اتریش در کنار هم عکس یادگاری گرفتند.


15:41 یک مقام آمریکایی پس از پایان مذاکرات هسته ای گفت که ایران به بیش از 100 میلیارد دلار از داراییهای بلوکه شده خود در خارج دسترسی خواهد یافت.


15:33 رئیس‌جمهور آمریکا با انجام سخنرانی پس از اعلام توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اظهارنظر کرد.


15:18 مخالفان دولت بنیامین نتانیاهو با توجه به اعلام جمع بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 5+1 در وین از دولت اسرائیل خواستند که استفعا دهد.


15:18 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران اعلام کردند: به یمن تعامل سازنده همه طرف‌ها و تعهد و توانایی هیات‌هایمان، با موفقیت مذاکرات را به انجام رسانده و اختلافی را که بیش از 10 سال به درازا کشیده بود، حل و فصل کردیم.


15:15 عکس یادگاری وزرا در مرکز رسانه‌ای اتریش بدون حضور لاوروف


15:11 سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در نقشه راه قرار نیست دسترسی به هیچ یک از سایت‌های نظامی داده شود، گفت: در چارچوب معاهده قراردادی که با آژانس امضا کردیم ممکن است آنها نگرانی‌های مشروعی داشته باشد که باید آنها را برطرف کنیم.


15:00 وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی پس از پایان نشست پایانی وزرای خارجه 1+5 و ایران گفت که انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل صادر شود.


15:00 فابیوس وارد مرکز رسانه‌ای اتریش شد


14:57 برنامه جامع اقدام مشترک و ضمائم آن ظرف چند روز آینده توسط گروه 1+5 برای تایید توسط شورای امنیت به این شورا ارائه خواهد شد.


14:37 متن انگلیسی برنامه جامع اقدام مشترک روز سه‌شنبه پس از آنکه اعلام شد، طرفین به توافق هسته‌ای دست یافته‌اند، منتشر شد.

14:33 لاوروف: پس از سال‌ها تلاش، توافق به دست آمد/ این توافق موجب ثبات در منطقه خواهد شد/پیش نویس قطعنامه و متن توافق تا چند روز آینده به شورای امنیت ارائه می‌شود


14:26 اعلام جمع بندی توافق نهایی میان ایران و 5+1 موجی از واکنش‌ها را در عرصه بین المللی در برداشته است که در این میان صهیونیست‌ها پیشتاز بودند.


14:17 اهم موارد مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5 منتشر شد.


14:13 کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا ساعت 7 صبح به وقت محلی(15:30 به وقت تهران) درباره مذاکرات هسته‌ای ایران سخنرانی می‌کند.


14:25 نشست ایران و 1+5 پایان یافت


13:58 یک روزنامه فرانسوی خبر داد احتمال دارد وزیر خارجه این کشور به زودی به ایران سفر کند.


13:56 یکی از گویندگان شبکه خبری المیادین لبنان با مقایسه زمان تاریخ انقلاب فرانسه و نتیجه مذاکرات هسته‌ای بر حق هسته‌ای ایران تأکید کرد.


13:54 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، گفت پاریس و گروه 1+5 به دقت بر نحوه استفاده ایران از منابع حاصل از توافق، نظارت خواهد داشت.


13:40 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از آخرین نشست ایران و 1+5 گفت: فصل جدیدی از امید آغاز شد.


13:29 مذاکرات جمع‌بندی توافق هسته‌ای ایران و 1+5 لحظاتی پیش پشت درهای بسته آغاز شد.


13:26 روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به حصول توافق میان ایران و 1+5 نوشت طرف ایرانی هرگز به خواسته‌های غرب برای اوراق کردن تجهیزات هسته‌ای کلیدی خود تن نداده است.


13:24 رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکره با 1+5 در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه به لطف الهی مذاکرات هسته‌ای با موفقیت پایان یافت، نوشت: ان‌شاءالله آثار این تفاهم برای ملت ایران مبارک و پایدار باشد.


13:23 وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 در مقر سازمان ملل در وین گرد هم آمدند تا درباره مذاکرات هسته‌ای تصمیم‌گیری کنند.


13:10 یک منبع مطلع در شهر «وین» محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه «1+5»، خبر موافقت ایران با بازرسی از همه مراکز حساس و نظامی را تکذیب کرد.


12:53 رآکتور آب سنگین اراک به عنوان یک رآکتور آب سنگین باقی مانده و ضمن مدرن‌سازی و اضافه کردن قابلیت‌ها، آزمایشگاه‌ها و تاسیسات جدید، خواسته‌های اولیه برای برچیده شدن یا تبدیل آن به رآکتور آب سبک کنار گذاشته شد.


12:35 ««ریچارد دالتون» سفیر سابق انگلیس در ایران در گفت‌و‌گو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی 4 از اسرائیل خواست توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را بپذیرد و ادامه داد این توافق به تقویت امنیت در منطقه می‌افزاید.‎


12:26 تحلیلگر سوری جمع‌بندی گروه 1+5 با ایران در مذاکرات هسته‌ای وین را نتیجه صبر چندین ساله ملت ایران توصیف و تاکید کرد: خطوط قرمز و «نه‌ها»یی که رهبر معظم انقلاب ایران برای مذاکرات وین ترسیم کرده بود موجب عقب‌نشینی آمریکایی‌ها شد.


12:25 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارنظرهایش در قبال مذاکرات هسته‌ای گفت که «توافق هسته‌ای ایران یک اشتباه بد تاریخی است».


12:20 آمانو: این نقشه راه روندی را شروع می‌کند که تا انتهای سال ٢٠١٥ است. جلسه‌های فنی و تدابیر فنی انجام می‌شود و توافق جداگانه درخصوص پارچین انجام خواهد شد


12:19 ٢٨ روز مذاکره فشرده در وین در راستای نگارش برنامه جامع اقدام مشترک پایان یافت.


11:55 یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: جمعبندی 22 ماه مذاکرات انجام شده در دوره‌های مختلف طی روز جاری اعلام خواهد شد.


11:46 «تزیپی هوتوولی» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به خبرها درباره توافق هسته‌ای گفت که این «تسلیم شدن» است و تل‌آویو با ابزارهای دیپلماتیک مانع آن خواهد شد.


11:44 خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک بخش‌هایی از جزئیات جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای از جمله روند رفع تحریم‌های تسلیحاتی را منتشر کرده است.


11:30 عکاسان و تصویربرداران راهی مقر سازمان ملل و خبرنگاران نیز عازم مرکز رسانه‌های اتریش شدند

10:49 تحلیلگر سیاسی لبنان تاکید کرد که در مرحله پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، تهران مرکز ثقل تحولات سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد شد و در مدت کوتاهی به ایستگاه اصلی و دائمی سفر مقامات عالی رتبه جهان تبدیل می‌شود.


10:40 خبرگزاری‌های غربی به نقل از دیپلمات‌های ایرانی و غربی حصول جمعبندی نهایی در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را تایید کردند.


10:35 کاترین ری سخنگوی موگرینی رسماً برگزاری نشست جامع در ساعت 13 به وقت تهران و پس از آن نشست خبری در آستریا سنتر را تائید کرد


08:20  جلسه معاونان وزرای خارجه ایران و «1+5» تا ساعت چهار و نیم بامداد طول کشید.
معاونان و مدیران سیاسی «پنج به‌علاوه یک» از ساعت 8 صبح (به وقت محلی-10:30 تهران) نشست هماهنگی داخلی خواهند داشت.


07:44 بلومبرگ: رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران مرحله‌به‌مرحله است و 8 سال طول می‌کشد


06:37 ریانووستی: نامی از برداشتن فوری تحریم‌ها در توافق نهایی نیامده

خبرگزاری تاس: تا پایان سال در خصوص برداشتن تحریم‌ها توافق خواهد شد

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=15725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.