• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

جلوه‌هایی که محرومیت در آن رنگ می‌بازد+ فیلم و عکس

  • کد خبر : 61502
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
جلوه‌هایی که محرومیت در آن رنگ می‌بازد+ فیلم و عکس

در کنار همه محرومیت‌ها و سختی‌ها، دورهمی هایِ باهدف خدمت به مردم، نقطه‌ای نورانی در باطن انسان و گنجینه‌ی معنوی از جانب خداوند متعال بوده که تحمل سختی‌ها را آسان و شیرینی خاصی به کام آدم می‌نشاند.

کانون سبحان: روحیه‌ جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن و وظیفه‌ی خود دانستن؛ سنت حسنه برگزاری اردوهای جهادی امروز تبدیل به یک حرکت خودجوشِ جوانان، در خدمتگزاری به روستاها و مناطق محروم کشور تبدیل‌شده است.

حرکت‌های عام‌المنفعه این‌چنینی یادآور جهاد سازندگی در آغاز انقلاب است که جوان‌های آن زمان شروع کردند و آن حرکت موجب شد که امام راحل و بزرگوار را به‌فرمان جهاد سازندگی تشویق کند.

میل به خدمت به مردم و تحمل سختی‌های آن، نقطه‌ای نورانی در باطن انسان به شمار می‌رود که یک گنجینه‌ی معنوی از جانب خداوند متعال است.

رایت المهدی (عج) عنوان یک مؤسسه فرهنگی و گروه جهادی است که از نوروز ۸۸ در استان البرز شکل‌گرفته و حرکت جهادی خود را با برپایی اردوهای جهادی در نقاط روستایی و محروم کشور آغاز نموده است.

این موسسه که مسئولیت آن بر عهده حجت‌الاسلام علیرضا مهدوی است با برپایی پویشی به نام «بنی‌آدم اعضای یکدیگرند» که مورد حمایت برخی ملی پوشان کشتی و مجریان مشهور صداوسیما قرار گرفت، در 23 اسفند 97 در دو روستای محروم گندابه و ناوه شیراوند از توابع کوهدشت لرستان با گروه جهادی خود که متشکل از ۷۰ نفر از خواهران و برادران بودند، در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی اشتغال و… خدمت‌رسانی خود را آغاز و تا پنجم فروردین ۹۸ در این دو روستا حضور داشتند.

در این راستا حجت‌الاسلام علیرضا مهدوی اظهار داشت: در روستای گندابه مدرسه‌ای ابتدایی وجود داشت که بیشتر شبیه به خرابه بود، سقف مدرسه ایزوگام نداشت و مدام و در زمان بارندگی چکه می‌کرد؛ و دانش‌آموزان هم بر روی زمین گرد یک بخاری نفتی نشستند، در چنین حالت احتمال داشت خدایی نکرده، واقعه‌ای مثل سیستان و بلوچستان رخ دهد.

وی با اشاره به بازسازی و نوسازی مدرسه و ایمن‌سازی سیستم گرمایشی آن توسط گروه جهادی مستقر در روستا گفت: مسجد روستای شیراوند نیز به همت مردم مهمان‌نواز و بچه‌های جهادی تا مرحله سقف پیشرفت فیزیکی داشته است.

مسؤول موسسه رایت المهدی (عج) عنوان کرد: درزمینهٔ  طب اسلامی هم خدمات مشاوره تغذیه، اصلاح نوع تغذیه، خدمات دارویی گیاهی و حجامت به‌صورت رایگان توسط دو کارشناس به اهالی ارائه شد.

مهدوی بیان داشت: خدمات فرهنگی نیز در دو بخش خواهران و برادران در مدارس دو روستا با به‌کارگیری مربیان متخصص به دانش آموزان از دیگر اقدامات این گروه جهادی بود.

این جهادگر خطاب به خبرنگار فارس از دورهمی ماندگار و باصفا و صمیمیت جهادگران با اهالی روستا سخن گفت که بهانه‌اش همین اردوی جهادی بود، صحبت از جشن میلاد باسعادت حضرت امیر المومنین (ع) و شب سال‌تحویل به میان آمد و به برپایی مراسم ساده عروسی و محفلی باصفا به همت اهالی مهمان‌نواز این روستا برای یکی از جهادگران گروه که از جانبازان مدافع حرم بود، اشاره شد.

مشاهده تصاویر فعالیت این گروه جهادی که در زیر آمده است خالی از لطف نیست.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=61502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.