• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

حجت الاسلام احمد مبلغی:از نتایج مترتب بر روزه «سپر شدن روزه در مقابل آتش جهنم» است.

  • کد خبر : 15900
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۳۰
حجت الاسلام احمد مبلغی:از نتایج مترتب بر روزه «سپر شدن روزه در مقابل آتش جهنم» است.

مبلغی با اشاره به اینکه رحمت الهی همان گونه که در نظام تکوین انعکاس یافته، در نظام تشریع نیز تجلی یافته است، گفت: عبادتها در اسلام جلوگاه رحمت الهی هستند و به گونه ای تنظیم شده اند که به مشقت نیفتیم.

2015-07-17_124757به گزارش “کانون سبحان” حجت الاسلام والمسلمین دکتراحمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در مراسم ماه مبارک رمضان در جمع کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: این که بعضی از عبادت احساس مشقت می کنند به دلیل مشقت بار بودن عبادت نیست بلکه به دلیل فقدان روح عبادت در عبادت های آنهاست.

وی با تقسیم عبادات به دو بخش درونی و بیرونی گفت: عبادت درونی خشوع است و ما چون روح عبادت را که خضوع و خشوع در برابر خداوند است درک نکرده و دنبال یک پوسته ظاهری از عبادت هستیم،  عبادتها گاه برایمان سخت و تحمیلی می شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خشوع از توجه انسان به عظمت خدواند و لطف بی حد وحصر او به بندگان عارض می شود، گفت:  ایجاد خشوع امری در دسترس است؛ مشکل این است که ما نمی خواهیم عبادت درونی داشته باشیم و تنها به عبادت بیرونی و مناسکی بسنده می کنیم. وی گفت: بدون خشوع نه روح عبادت حاصل می شود و نه شیرینی عبادت احساس می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مبلغی تصریح کرد: تنها روزه در ماه مبارک رمضان، بویی – هر چند کم – از مشقت و سختی دارد که خداوند رحیم به خاطر این مشقت، چنان نعماتی و نتایجی به بندگان خود ارزانی داشته است که این مشقت ناچیز می شود؛ تسبیح شدن نفسها، عبادت شدن خواب انسان ، حصول مغفرت الهی، سپر شدن روزه در مقابل آتش جهنم و کسب رضایت الهی نتایج مترتب بر روزه هستند.

مهر

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=15900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.