• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

حجت الاسلام رضا مبلغی: روحانیون با رعایت وقار، متانت و رفتار زیبا، مروج اخلاق دینی باشند

  • کد خبر : 2853
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۰۶

مدير حوزه علميه استان لرستان، روحانيت را ادامه دهنده راه پيامبر اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: روحانیون در مسیر ارشادخاشعانه مردم گام بردارند. به گزارش“کانون سبحان“، حجت الاسلام محمد رضا مبلغي درآيين تلبس طلاب حوزه علميه استان لرستان كه امروز در مدرسه علميه صادقيه خرم آباد برگزار شد با اشاره به اينكه امروز طلاب ادامه […]

مدير حوزه علميه استان لرستان، روحانيت را ادامه دهنده راه پيامبر اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: روحانیون در مسیر ارشادخاشعانه مردم گام بردارند.

به گزارشکانون سبحان“، حجت الاسلام محمد رضا مبلغي درآيين تلبس طلاب حوزه علميه استان لرستان كه امروز در مدرسه علميه صادقيه خرم آباد برگزار شد با اشاره به اينكه امروز طلاب ادامه دهنده راه انبيا و رسول گرامي اسلام هستند گفت : روحانيت بايد هميشه در هدايت مردم جامعه تلاش كنند و مردم جامعه را مقيد به اخلاق الهي و آموزه‌هاي ديني كنند .

 

وي با اشاره به اينكه تلبس به لباس فاخر روحانيت همان تلبس به لباس رسول خدا محمد مصطفي(ص) است گفت : روحانيون ملبس بايد تلاش كنند تا با رعايت وقار و متانت و رعايت زيبايي اخلاق و كردار خود در جامعه نمونه باشند و مردم را ارشاد و راهنمايي كنند .

 

مدير حوزه علميه استان لرستان بيان داشت: ملبس شدن افتخار بزرگي است كه بايد لوازم آن كه همان اصلاح و آراستگي ظاهر و باطن است رعايت شود چرا كه هدف پيامبر گرامي اسلام(ص) هم همان پاكي و اصلاح رفتار انسانها بوده است.

 

حجت الاسلام مبلغي، با تاكيد بر اينكه روحانيون بايد ظاهر و باطن خود را شبيه رسول خدا (ص)كنند افزود : اميدواريم طلابي كه به پوشيدن اين لباس فاخر مفتخر مي شوند نهايت استفاده را از اين مقام والا برده و در جهت تبليغ آموزه‌هاي ديني و ارشاد و راهنمايي مردم بصورت خاشعانه قدم بردارند.

 

معاون تبليغ و تهذيب حوزه علميه استان لرستان نيز در ادامه این مراسم، با اشاره به اينكه تلبس به لباس روحانيت صرفا عبا و عمامه نيست،گفت : پوشيدن اين لباس وظيفه تبليغ و حفظ و حراست از كيان اسلام و انقلاب را دو چندان مي كند

 

 حجت الاسلام محمد ولي پور با اشاره به اينكه تلبس به لباس روحانيت بايد به رعايت برخي اصول ظاهري و اخلاقي نيز منجر شود گفت : روحانيت بايد از هرلحاظ ظاهر كلام و اخلاق براي مردم جامعه الگو باشند و اين ارائه الگو در رفتار و اخلاق آنها نمايان باشد.

 

لازم به ذکر است: در پايان اين آيين 14 نفر از طلاب حوزه‌هاي علميه استان لرستان به لباس فاخر روحانيت ملبس شدند.

خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.