• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

حجت الاسلام فاطمی نیا:آمریکا هنوز هم شیطان بزرگ است ./ادعای اسلامیت کشورهای عربی کجاست ؟

  • کد خبر : 9094
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
حجت الاسلام فاطمی نیا:آمریکا هنوز هم شیطان بزرگ است ./ادعای اسلامیت کشورهای عربی کجاست ؟

به گزارش “کانون سبحان”؛ حجت الاسلام ولمسلمین فاطمی نیا امام جمعه هندودر اراک در خطبه‌ اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ،  خود و همه خواهران وبرادران را به تقوای الهی توصیه کرد و با بیان احادیثی از ائمه معصومین درباره  اهمیت اخلاق، خطبه اول خود را اینگونه آغاز کردند: امام سجاد علیه السلام […]

2015-05-09_025431به گزارش “کانون سبحان”؛ حجت الاسلام ولمسلمین فاطمی نیا امام جمعه هندودر اراک در خطبه‌ اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ،  خود و همه خواهران وبرادران را به تقوای الهی توصیه کرد و با بیان احادیثی از ائمه معصومین درباره  اهمیت اخلاق، خطبه اول خود را اینگونه آغاز کردند:

امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم الاخلاق می فرماید: و هب لی معالی الاخلاق.

اخلاق یک موضوع عقلی و دینی، انسانی و اسلامی است. و به آن مجموعه رفتارها و گفتارهایی گفته می شود که برآمده از صفات و کمالات روحی و باطنی انسان است

حدیث نورانی پیامبر اسلام (ص) که فرمود:إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ من برای این مبعوث شده ام که اخلاق را تمام کنم، در همین راستا می باشد بنا براین دین تکمیل کننده اخلاق انسان است.

گاهی اخلاق در حوزه رفتار است مانند اینکه انسان صداقت داشته باشد یا اینکه اهل ایثار و گذشت باشد و یا عدالت به خرج دهد و به قول آقا امیرالمومنین(ع) آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسندی. و همه اینها در رفتار وعمل انسان است.

و گاهی اخلاق در حوزه گفتار است.خوش سخنی و گشاده رویی ، اخلاقی محبت آمیز  به دور از خشم و عصبانیت این هم قسمی دیگر از اخلاق است که بیشتر در چهره و سخن شخص  مشخص می شود . آنچه در اسلام  اهمیت دارد  در هر دوحوزه رفتاری و گفتاری می باشد که اینها تکمیل کننده یکدیگر هستند اگر انسانی در حوزه رفتاری اخلاق الهی داشته باشد اما در حوزه اخلاق گفتاری دچار عیب باشد زیبنده یک فرد خوش رفتار نیست. اسلام پیروان خود را به حسن خلق، خوشرویی سفارش کرده است امام صادق(ع) در این زمینه می فرماید: حسن خلق این است که،برخورد خود را نرم کنید و سخن خود را پاکیزه کنید و با برادرت با خوش رویی دیدار کنی.

رمز موفقیت انسان در زندگی اخلاق نیکوست .رمز موفقیت و پیروزی پیامبر اسلام هم در همین بوده. خداوند در آیهای خطاب به پیامبرمی فرماید: وَ إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ؛ «ای پیامبر تو دارای خلق عظیمی هستی » و می فرماید : فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ « به برکت رحمت الهی، با مردم‌ نرم و مهربان شدی و اگر خشن و سنگدل بودی، از اطراف تو، پراکنده می‌شدند»

ازلحاظ ظاهری رمز پیروزی پیامبر اسلام  را سه امر شمرده اند: اول  ثروت حضرت خدیجه که به کمک پیامبرآمد  دوم : ذوالفقارعلی (ع) بود  که باعث پیشرفت اسلام شد سومین مسئله اخلاق بسیار نیکوی پیامبر اسلام بود پیامبر فرموند:الإسلام حسن الخلقکل اسلام حسن خلق است و حضرت علی(ع) فرمودند: عنوان صحیفةالمومنحسنخلقه؛سرلوحه نامه عمل مومن،حسن خلقاو است.

خطبه دوم

 امام جمعه محترم بخش سربند با بیان مناسبتهایی که در  این هفته  وجود دارد و قابل ذکر و اهمیت هستند، پرداختند و با یادآوری نوزدهم اریبهشت ماه  برابر با بیستم رجب المرجب روز بزرگداشت  شیخ کلینی (ره) فرمودند:این احکام و معارف بلند شیعی که به راحتی در دسترس ما قراردارد مرهون زحمات و پیگیریهای علمای شیعه در طول تاریخ بوده که یکی از آنها مرحوم شیخ کلینی است. ایشان مولف کتاب شریف کافی است و این کتاب یکی از کتب اربعه شیعه است که دارای جایگاه عظیمی است. این کتاب، جامع  احدایث شیعه است  اولین کتاب جامع حدیثی ما که اگر نبود این احادیث کافی،  شیعه نمی توانست به منابع  اهل بیت(ع) دست پیدا کند لذا این روز را و یاد ایشان را گرامی می داریم.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا، با یاد آوری 23 اردیبهشت ماه، لغو کاپیتولاسیون در سال 1358 افزود: این قانون به معنای مصونیت قضایی اتباع خارجی مخصوصا امریکایها است که در ایران در آن زمان قانون شده بود. آمریکایها بر اساس این قانون هر بلایی بر سر مردم می آورند آزاد بودند و هیچ نهادی حق به دادگاه کشاندن آنها را نداشت. امام در سال 43 علیه این قانون قیام کرد و آنها رو افشا کرد.

خطیب جمعه در مورد تحولات منطقه گفت: در این زمانه که ادعای دموکراسی را سرمی دهند امروز در دنیا در بین کشورها و جامعه بین المللی قانون جنگل حکم فرماست. وقتی کشوری به بهانه  دموکراسی  می جنگد و حمله می کند کودکان بی دفاع را می کشد، همه را قتل عام می کنند کسی حق دفاع ندارد انصافا این قانون جنگل نیست؟ وقتی صفات حیوانی بر این کشورهای عربی و غربی حکم فرماباشد البته که هیچ قانونی جز قانون جنگل  در آنجا وجود ندارد. عربستان، آل سعود، آل یهود و خائن الحرمین اینها به بهانه واهی که قطعا مخالف احکام اسلامی و انسانی است به مردم بی دفاع یمن حمله می کند  . کجاست عرق عربیت و غیرت اسلامیت کشورهای عربی که این چنین می بینند مردم یمن زیر بمبهای آنچنانی عربستان قرارمی گیرند و کسی حمایت نمی کند.

حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به مدافع بودن امریکا از این ظلم  و جنایتها افزود: امریکا با این همه ادعای دموکراسی، ازاین ظلم و جنایتهای رژیم عربستان حمایت می کند. از نظر ما آمریکا هنوز شیطان بزرگ است.

امام جمعه محترم در مورد مذاکرات هسته ای با امریکا گفتند: ما به عنوان یک تاکتیک با آمریکا مذاکره می کنیم  نه به خاطر به حساب آوردن آمریکا. ما هنوز آمریکا را شیطان بزرگ می دانیم .  ما  به خاطراینکه ماهیت صلح طلبانه و خیر خواهانه جمهوری اسلامی برای همه ثابت شود با آمریکا مذاکره می کنیم تا ماهیت دغل کارانه آمریکا هم برای جهانیان روشنتر شود.

خطیب جمعه گفتند: آمریکا از طرفی حرف از مذاکره و توافق می زند  و از طرفی ما را تهدید می کند به قول آقا و اماممون «غلط می کنید که ما را تهدید می کنید» ملتی که هر کدام از آحاد آن با ایمان راسخ و عشق  به مکتب امام حسین(ع) و رهبر، مثل کوه استوارند چگونه می شود تهدید کرد. این ملت شکست ناپذیراست.

امام جمعه محترم شهر هندودر، در ادامه با یاد آوری 24 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای مرحوم آیت الله العظمی میرزای شیرازی  در سال 1270 شمسی گفتند:این واقعه بسیار واقعه مبارکی بود. این عالم بزرگ در آن زمان فقط با یک جمله همه ایران را متلاطم کرد و بساط استعمار را به هم زد. امروزهم فقط با یک اشاره ولی امر مسلمین، استکبار و استعمار را رسوا می کنیم. نهضت تنباکو نشان می دهد مردم و روحانیت اگر در کنارهم باشد هیچ قدرتی نمی تواند این ملت را از پا در بی یاورد

 امام جمعه محترم، با پیش رو بودن 25 رجب سالروز شهادت  امام موسی کاظم(ع) امام هفتم شیعان گفتند: این امام بزرگوار در زندان هارون رشید در سال 183 هجری قمری به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=9094

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.