• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

حجت الاسلام میرعمادی:«خبرنگاران در جبهه فرهنگی جهاد می کنند.»/«آمریکا به دنبال جبران سیلی است است که از ملت ایران خورده است.»

  • کد خبر : 16846
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
حجت الاسلام میرعمادی:«خبرنگاران در جبهه فرهنگی جهاد می کنند.»/«آمریکا به دنبال جبران سیلی است است که از ملت ایران خورده است.»

به گزارش “کانون سبحان”؛ از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، امروز(16 مرداد) در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به 17 مرداد و روز خبرنگار، اظهار کرد: شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که در کابل به شهادت رسید به عنوان روز خبرنگار […]

2015-08-07_062853به گزارش “کانون سبحان”؛ از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، امروز(16 مرداد) در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به 17 مرداد و روز خبرنگار، اظهار کرد: شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که در کابل به شهادت رسید به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه لرستانی بودن شهید صارمی افتخاری بزرگ برای مردم این استان و شهرستان بروجرد است، افزود: شهید صارمی جوانی شجاع و با بصیرت بود که در انجام رسالت خبرنگاری خود پافشاری کرد تا در این راه به شهادت رسید.

حجت الاسلام میرعمادی، اظهار داشت: شهید صارمی در سخت ترین شرایط مشغول اطلاع رسانی بود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران این شهید را الگوی خود می دانند، ادامه داد: رسالت خبرنگاران رسالتی حساس و سنگین است.

امام جمعه خرم آباد، بیان کرد: آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، بیان حقایق، و روشنگری  در جامعه مهم ترین رسالت خبرنگاراست.

وی، عنوان کرد: معرفی انقلاب و دستاوردهای آن و بیداری عمومی جامعه از دیگر وظایف خبرنگاران است.

خبرنگاران در جبهه فرهنگی جهاد می کنند

حجت الاسلام میرعمادی، اذعان داشت: بعد از پیروزی انقلاب خبرنگاران با روشن کردن افکار عمومی در واقع در جبهه فرهنگی جهاد می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به شعار سال دولت و ملت و همدلی و همزبانی ، خاطرنشان کرد: خبرنگاران در ایجاد فضای همدلی و همزبانی  نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران مسئولیت بسیار سنگینی در جامعه دارند، افزود: این قشر به رغم مسئولیت سنگین با مشکلات زیادی از سوی افراد و شخصیت ها مواجه و مورد هجمه قرار می گیرند.

خبرنگاران نیازمند حمایت های مادی و معنوی هستند

امام جمعه خرم آباد، تاکید کرد: خبرنگاران نیازمند حمایت های مادی و معنوی هستند که ضروری است مسئولان در جهت رفع مشکلات خبرنگاران تلاش کنند.

حجت الاسلام میرعمادی، اضافه کرد: حمایت از خبرنگاران موجب خواهد شد، این قشر بدون دغدغه به وظیفه خطیر و مقدس خود در جامعه عمل کنند.

بررسی نقاط قوت و ضعف مذاکرات هسته ای نباید منجر به دو دستگی در جامع شود

نماینده ولی فقیه در لرستان، در ادامه با اشاره به مساله جمع بندی مذاکرات هسته ای که همچنان در صدر اول اخبار دنیا قرار دارد، گفت: موافقان و مخالفان سخنان خود را مطرح می کنند و مورد نقد و بررسی قرار می دهند.

وی افزود: توافق هسته ای بعد از 12 سال مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر شش قدرت دنیا حاصل شده اما هنوز به تصویب نرسیده است.

حجت الاسلام میرعمادی، با بیان اینکه  در بررسی نقاط قوت و ضعف چند نکته نباید فرا موش شود، خاطرنشان کرد: بررسی نقاط قوت و ضعف نبایند منجر به دو دستگی در جامعه شود.

مساله هسته ای، مساله ای ملی است

وی با بیان اینکه مساله هسته ای کشورمان، مساله ای ملی است، اذعان داشت: نقاط ضعف و قوت این مذاکرات باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

خطیب جمعه خرم آباد، افزود: در تمام نقاط باید مصالح جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، نباید حرفی زده شود که منافع ملی به خطر بیافتد.

وی، ادامه داد: بررسی جمع بندی مذاکرات با منافع و مصالح جمهوری اسلامی گره خورده است، اما متاسفانه برخی مواقع مشاهده می شود، بعضی از حرف ها به نفع جمهوری اسلامی نیست.

حجت الاسلام میرعمادی، با بیان اینکه توافق هسته ای نه بد است و نه ایده آل، افزود: ما از توافق هسته ای نه ذوق زده ایم و نه نگرانیم.

وی خاطرنشان کرد: توافق هسته ای محصول زحمات بهترین، هوشیار ترین و بادرایت ترین تیم هسته ای ماست.

آمریکا به دنبال جبران سیلی است است که از ملت ایران خورده است

نماینده ولی فقیه در لرستان، با مکارخواندن دشمنان، افزود: آمریکا در مذاکرات هسته ای به دنبال تامین منافع خودش است.

حجت الاسلام میرعمادی، با اذعان به اینکه آمریکا به دنبال این است که سیلی که از ملت ایران خورده است را جبران کند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما توجه به رهنمود رهبر انقلاب و ادامه  دادن راه شهدا و امام راحل است.

وی با اشاره به اینکه رفت و آمدهای شرکت های خارجی دردی از ما دوا نمی کند، تاکید کرد: ما باید به دنبال تقویت سرمایه گذاری و تولید داخلی باشیم.

امام جمعه خرم آباد، با بیان اینکه باید به دنبال اقتصاد مقاومتی باشیم نه اقتصاد وابسته، بیان کرد: باید به دنبال کاهش واردات و تقویت صادرات باشیم.

جهاد گری درعرصه علم و دانش از نیازهای اساسی جامعه است

وی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، افزود: جهاد دانشگاهی یکی از مراکز علمی _ پژوهشی است که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تشکیل شد.

حجت الاسلام میرعمادی، اظهار داشت: از نیاز های مداوم، جهاد گری در عرصه علم و دانش است.

خطیب جمعه خرم آباد، با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب  مبنی براینکه نباید شتاب علمی کشور کاهش پیدا کند، ابراز کرد: به حمد الله بعد از پیروزی انقلاب، سطح علمی مراکز علمی کشور رشد چشم گیری داشته است.

وی ادامه داد: براساس آمار ها ایران اسلامی در سطح بین المللی از نظر سطح علمی  در رتبه 15 و 16 قرار دارد که این نشان می دهد حرکت علمی پرشتابی آغاز شده است.

نباید شتاب علمی کشور کند شود

حجت الاسلام میرعمادی، با تاکید به اینکه نباید بگذاریم این شتاب علمی کند شود، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و جهاد دانشگاهی  می توانند در این زمین بسیار موثر باشند.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در بالا بردن سطح علمی کشور موثر بوده است، تصریح کرد: تلاش های جهاد دانشگاهی در علم مختلف چون صنعت نانو، سلول های بنیادی قابل تقدیر است که مورد توجه رهبر معظم انقلاب  قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان،  با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پلی بین تولید، صنعت و دانشگاه است،اذعان داشت: امروز همه موضوع های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی کشور باید  دانش بنیان باشد.

وی، با بیان اینکه وظیفه مراکز دانشگاهی سنگین است، افزود: این نهاد ها باید پژوهش های علمی و کاربردی را دنبال کنند تا انشالله حرکت علمی دانشگاه ها تقویت شود.

حجت الاسلام میرعمادی، گفت: انتظار می رود که دانشجویان به سمت خلاقیت، پژوهش و ابتکار هدایت کنیم.

تحکیم پایه های اعتقادی شیعه مدیون تلاش های امام صادق(ع) است

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام)، بیان کرد: در بین ائمه معصومین (علیه السلام) این امام همام بیشترین عمر را داشت که  به نام شیخ الئمه شهرت داشت.

وی ادامه داد: امام صادق (علیه السلام) در دو جبهه فعالیت اساسی داشت که جبهه فرهنگی و تربیت شاگردان علوم اهل بیت یکی از این شاگردان بود.

حجت الاسلام میرعمادی، خاطرنشان کرد: تحکیم پایه های اعتقادی شیعه حاصل تلاش های امام صادق (علیه السلام) است و به این دلیل مکتب تشییع به مکتب  جعفری معروف است.

خطیب جمعه خرم آباد، ابراز کرد: جبهه سیاسی یکی دیگراز کارهای است که امام صادق (علیه السلام) به آن توجه زیادی داشت.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) برای تبین جایگاه ولایت نمایندگانی به نقاط دنیا فرستاد تا امامت و ولایت را معرفی کند و در برابر جبهه گیری ها از هر فرصتی استفاده می کرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=16846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.