• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

حضرت زهرا(س)مظهر کوثر،خیرات فراوان و رضای الهی

  • کد خبر : 69786
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

  حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در گفت وگو با کانون سبحان با اشاره به آغاز دهه اول ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) شیفته حضرت فاطمه زهرا(س) بود و این‌یک جنبه عاطفی نیست بلکه جنبه‌ای الهی و معنوی دارد و حتی برخی از همسران پیامبر(ص) به این رفتار حسادت می‌ورزیدند. وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) دارای […]

 

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در گفت وگو با کانون سبحان با اشاره به آغاز دهه اول ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) شیفته حضرت فاطمه زهرا(س) بود و این‌یک جنبه عاطفی نیست بلکه جنبه‌ای الهی و معنوی دارد و حتی برخی از همسران پیامبر(ص) به این رفتار حسادت می‌ورزیدند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) دارای جامع جمیع صفات انسانی و خوب، مصداق آیه‌های تطهیر، مودت، هل اتی، مباهله بود و همچنین باطن شب قدر و هدف از ایجاد عالم خلقت و شفیعه روز جزا است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه فاطمه «ام‌ابیها» و ریشه پیامبر اکرم(ص) است، عنوان کرد: اگر حضرت زهرا(س) نبود، امروز نسلی از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نبود، فاطمه(س) مظهر کوثر، خیرات فراوان و غضب و رضای الهی است.

وی تصریح کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، برخی جامعه اسلامی را دچار انحراف کردند، فاطمه زهرا(س) در خطبه‌ای فرمود: اگر امر ولایت را به دست علی می‌دادید شما را درست راهنمایی می‌کرد و به مقصود می‌رساند.

طهماسبی گفت: در رأس جامعه اسلامی وقتی امام معصوم(ع) نیست کسی باید باشد که بوی معصوم(ع) می‌دهد و مجتهدی شجاع، سیاستمدار و آشنا به مسائل روز بوده و مردم را به مسیر درست هدایت کند.

امام‌جمعه کوهدشت اظهار داشت: علوم الهی در خطبه‌های حضرت فاطمه زهرا(س) موج می‌زند و ایشان خدمت بزرگی به دین، قرآن و شیعه کرد.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت و ولایت‌پذیری در جامعه، بیان کرد: ۹ دی‌ماه روز شکست دشمنان ایران و روز وحدت ملی، بصیرت و میثاق امت با ولایت بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.