• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

خواب رسانه های غربی از جنایت کشتن سه دانشجوی مسلمان آمریکایی+اخبار جدید و تصویر

  • کد خبر : 2990
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۹:۳۵

در حالی که تنها چند هفته از هیاهوی وسیع رسانه‌های غربی درباره حادثه شارلی ابدو نمی‌گذرد، همین رسانه‌ها در قبال جنایت یک آمریکایی در کشتار سه جوان مسلمان کاملا بی تفاوت گذشته‌اند. به گزارش گروه بین الملل “کانون سبحان“، بعد از اینکه گرد و غبار طوفان همبستگی با قربانیان مجله هفتگی شارلی ابدوی فرانسه فرو […]

در حالی که تنها چند هفته از هیاهوی وسیع رسانه‌های غربی درباره حادثه شارلی ابدو نمی‌گذرد، همین رسانه‌ها در قبال جنایت یک آمریکایی در کشتار سه جوان مسلمان کاملا بی تفاوت گذشته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل کانون سبحان“، بعد از اینکه گرد و غبار طوفان همبستگی با قربانیان مجله هفتگی شارلی ابدوی فرانسه فرو نشست و یخ نفاق صف اول این تظاهرات میلیونی در مرکز پاریس آب شد و همچنین عواطف صادق و کاذب نیز آرام گرفت، حقایق یکی پس از دیگری جلوه گر می‌شوند.

 

چند هفته پیش سه افراط‌گرا طی عملیاتی به دفتر مجله شارلی ابدو حمله کردند و تعدادی از افرادی که در دفتر مجله حضور داشتند را کشتند.

 

پس از این حادثه رسانه‌های غربی نوک پیکان حملات خود را متوجه اسلام و مسلمانان کرده و دین این سه فرد را مقصر اصلی این رویداد جلوه دادند بدون آنکه به افراط‌گرایی حاصل از ترویج عقاید داعشی و القاعده اشاره کنند.

 

دیری نپایید و چند روز پیش یک شهروند آمریکایی سه دانشجوی جوان مسلمان را به قتل رساند اما رسانه‌های غربی و آمریکایی بدون هیچگونه واکنش قابل توجهی از کنار این جنایت عبور کردند.

 

البته این جنایت و نحوه واکنش رسانه‌های غربی با انتقاد شدیدی در میان افکار عمومی جهان مواجه شد و در شبکه اجتماعی توئیتر هشتگ “ChapelHillShooting” که مربوط به این جنایت بوده در صدر قرار گرفت.

 

 

یکی از تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده‌ای منتشر شد، تصویر فوق است.

 

در توضیح این عکس نوشته شده است که تصویر سمت چپ متعلق به “سعید کواشی” است و در حادثه حمله به مجله شارلی ابدو در پاریس مشارکت داشته است. وی حدود دو هفته در اخبار و رسانه‌ها حضور داشت و برخی از روزنامه نگاران و افراد دین وی را مورد حمله قرار دادند و هم اکنون از وی به عنوان یک “تروریست وحشی” یاد می‌شود.
اما تصویر سمت چپ متعلق به “کریگ هیکز” بوده که مسلمان نیست و عامل جنایت کشتار سه مسلمان جوان است. هیچ کسی به دلیل کشتاری که انجام داده بود از مذهب وی انتقادی نکرد و حتی یک خبر از این جنایت منتشر نشد و هیچ شبکه خبری به پوشش این خبر نپرداخت و هرگز از وی به عنوان یک “تروریست” یاد نشد.

 

 

نحوه پوشش رسانه‌های اصلی آمریکا درباره حادثه شارلی ابدو و کشتار سه نوجوان مسلمان نیز قابل توجه بود.

 

 

فاکس نیوز، در پوشش خبر حادثه “چیل‌هیل” از قاتل این سه مسلمان به عنوان “مردی که متهم به شلیک تا حد مرگ به سه مسلمان بود” یاد کرد اما همین رسانه چندی پیش واکنش “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا به حادثه شارلی ابدو را به صورت کامل پوشش داد و نوشت که اوباما همدردی خود با فرانسه به دلیل “حمله تروریستی وحشتناک” ابراز داشت.

 

سی‌ان‌ان نیز دیگر رسانه آمریکایی است که از قاتل سه مسلمان به عنوان فرد متهم یاد کرد اما این رسانه نیز حادثه شارلی ابدو را تروریستی توصیف کرده بود.

 

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر در یکی از مطالبی که منتشر کرده بودند به مقایسه عامل کشتار سه مسلمان و یکی از عوامل حادثه شارلی ابدو پرداختند.

 

کاربران نوشتند که سعید کواشی متهم به کشتار تعدادی “طنز نویس” فرانسوی بوده است و کریگ هیکز سه دانشجوی مسلمان را به قتل رسانده است.

 

رسانه‌ها دو هفته به طور مداوم حادثه شارلی ابدو را پوشش دادند اما حادثه چپل هیل با پوشش چندانی همراه نبود.

 

سران اکثر کشورهای جهان حادثه شارلی ابدو را محکوم کردند اما هیچ کدام از مقامات کشورها اشاره‌ای به جنایت چپل هیل نکرده و آن را محکوم نکردند.

 

پس از حادثه شارلی ابدو، ارتش برای حمایت از یهودیان فرانسه مستقر شد اما پس از حادثه چپل هیل هیچ برنامه‌ای برای محافظت از مسلمانان اتخاذ نشد.

 

رسانه‌ها و شخصیت‌های متعددی پس از حادثه شارلی ابدو از مسلمانان خواستند که به دلیل این حادثه عذرخواهی کرده و این رویداد را محکوم کنند اما این چنین درخواستی برای جنایت چپل هیل مطرح نشد.

 

کاریکاتورهایی که درباره جنایت چپل هیل منتشر شد نیز بی توجهی رسانه‌های بین المللی به این جنایت را به نحوه‌های مختلف پوشش دادند.

 

 

 

در این کاریکاتور، فرد دوربین به‌دست، به عنوان جریان اصلی رسانه معرفی شده که در حال گفتن این جمله است: “سه جوان مسلمان توسط یک فرد مسلح کشته شدند، اینجا هیچ خبر فوری اتفاق نیفتاده است.”

 

نکته جالب توجه درباره جنایت چپل هیل عدم واکنش هیچ کدام از سران کشورهای دنیا و حتی سران کشورهای عربی است.

 

در حادثه شارلی ابدو شاهد حضور سران کشورهای متعدد در راهپیمایی بودیم که برای محکومیت این اقدام به فرانسه رفته بودند.

 

یکی از برجسته ترین حقایق در راهپیمایی که برگزار شد، این بود که بیشتر مسئولان عرب و خارجی که در صف اول این تظاهرات دیده می‌شدند، خود از بزرگترین سازندگان تروریسم حقیقی بودند. از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به تازگی 2200 انسان را در غزه قتل‌عام کرد و همچنان صد هزار نفر از خانواده این قربانیان امروز در معرض طوفان برفی کشنده قرار دارند گرفته تا احمد داوداوغلو که دولت وی به فراهم کردن گذرگاه امن و سریع، برای هزاران تکفیری عرب و مسلمانانی که امروز به دست داشتن در حمله پاریس متهم هستند و فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه و دوستان انگلیسی و آمریکایی وی که هواپیماهای با خلبان و بدون خلبان آنها در این لحظه در حال قتل عام مردم بیگناه در افغانستان، عراق، سوریه و یمن هستند.

 

 

شادی برکات و برادرش محمد ابوصالحه، و همسر وی، رزان محمد ابوصالحه، در خانه‌شان در کارولینای شمالی به قتل رسیدند و رسانه‌ها و سران کشورها اندک توجهی نیز به این موضوع نکردند اما مراسم دفن پیکر این سه دانشجوی مسلمان و حجم حضور شهروندان آمریکایی که در این مراسم بودند و همچنین حجم انتشار پیام در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با این جنایت نشان از فاصله افکار عمومی مردم آمریکا با رسانه‌ها و سران کشورشان دارد. معدود رسانه های غربی به این خبر پرداختند و ایندیپندنت چاپ انگلیس از بی توجهی عمدی رسانه‌های جریان اصلی به این جنایت انتقاد کرد و در دو گزارش به این موضوع پرداخت.

 

 

در خاتمه در سایه چشم انداز طنز سیاه تلخ رسانه‌های غربی، نقطه ای درخشان وجود دارد که باید به آن اشاره کرد و آن توجه ویژه افکار عمومی به دورویی رسانه‌های غربی در نحوه پوشش دو رویداد شارلی ابدو و چپل‌هیل است و می‌توان گفت رسانه‌های غربی که حامیان خاص آنها کم و بیش شناخته شده هستند جنایت تروریستی کارولینای شمالی را «ندیدند».

 

 

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.