• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

روح الله دل انگیز:حضور قهرمانان المپیک و جهان سطح مسابقات را بسیار بالا برد./در آینده از«محمد علی گرایی»بیشتر خواهیم شنید./حاجی پور در کشتی به حق خودش نرسیده است. /اعمال نفوذ داوری و حق میزبانی در مسابقات

  • کد خبر : 18276
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
روح الله دل انگیز:حضور قهرمانان المپیک و جهان سطح مسابقات را بسیار بالا برد./در آینده از«محمد علی گرایی»بیشتر خواهیم شنید./حاجی پور در کشتی به حق خودش نرسیده است. /اعمال نفوذ داوری و حق میزبانی در مسابقات

تیم کشتی فرنگی نظامیان ایران عنوان نایب قهرمانی رقابتهای کشتی ششمین دوره المپیک نظامیان جهان در کره‌جنوبی را از آن خود کرد. سرمربیگری فرنگی‌کاران ایران در این ر‌قا‌بت‌ها بر عهده روح‌الله دل‌انگیز بود.

2015-10-10_125544

به گزارش اختصاصی “کانون سبحان”؛ تیم کشتی فرنگی نظامیان ایران عنوان نایب قهرمانی رقابتهای کشتی ششمین دوره المپیک نظامیان جهان در کره‌جنوبی را از آن خود کرد. سرمربیگری فرنگی‌کاران ایران در این ر‌قا‌بت‌ها بر عهده روح‌الله دل‌انگیز بود.

“کانون سبحان” به صورت اختصاصی یک مصاحبه ای در مورد اوزان شرکت کننده در این رقابت با روح الله دل انگیز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران داشته که به شرح ذیل در اختیار شما مردم عزیز ارائه می گردد:

روح الله دل انگیز سرمربی تیم ملی کشتی نظامیان ایران  در گفتگو با “کانون سبحان”با اشاره به کشتی خیلی خوب و پر قدرت محسن حاجی پور در وزن  ۵۹ کیلو گرم گفت: حاجی پور کشتی خود را با قدرت مقابل حریف مصری شروع کرد، ولی در ادامه روی یک اشتباه که چهار بر صفر جلو بود ،کشتی چهار بر چهار شد و در ادامه در حین کش و قوس کشتی داور دو نمره و یک اخطار به حاجی پور داد و متاسفانه کشتی شش بر چهار به نفع کشتی گیر مصر رقم خورد.

وی در ادامه افزود: حاجی پور هر چه تلاش کرد متاسفانه داوران اخطاری به حریف ندادند و  در نهایت نتیجه را واگذار نمود و در ادامه با شکست حریفان خود بخصوص در رده بندی، کشتی گیر روس نایب قهرمان جهان را، هشت بر صفر برد و برنز گرفت؛ هرچند حاجی پور یکی از کشتی گیران خوب و زحمت کشمی باشد، ولی هنوز به حق خودش در کشتی نرسیده است.

به گزارش “کانون سبحان”؛ سرمربی تیم ملی کشتی نظامیان ایران ، ضمن تمجید از کشتی خوب امید نوروزی قهرمان المپیک و جهان و کاپیتان تیم ارتشها در وزن 66 کیلو گرم اظهار داشت: امید نوروزی در دور اول با کشتی گیر میزبان  رو برو شد و با اینکه از کشتی گیر کره ای یک سر و گردن بالاتر بود ، با نفوذ داوری و حق میزبانی، متاسفانه در اجرای فن فیتو در دو مرحله خطای وی را  گرفتند و همین باعث شد کشتی از دست امید خارج شود و  در نهایت کشتی را واگذار کرد.

دل انگیز افزود: نوروزی در ادامه با غلبه بر حریفان خود توانست مدال برنز را با کشتی های جانانه خود  کسب کند، ولی امید هنوز از لحاظ روحی بخاطر موضوعاتی که در مشهد پیش آمد، روی تفکراتش تاثیر گذاشته است  که امیدوارم تلاش کند از این وضعیت خارج  شود و بار دیگر باعث خوشحالی هم میهنان عزیزمان شود.

سرمربی تیم ملی ایران درمورد محمد علی گرایی مرد طلایی کاروان ایران در وزن 71 کیلوگرم گفت: محمد علی گرایی توانست با کشتی های خوبی که گرفت و با غلبه بر همه رقبایش مدال طلا را کسب کند ،گرایی کشتی گیر جوانی است که انشالله در آینده بیشتر از این جوان خواهیم شنید .

روح الله دل انگیز در مورد کشتی بهروز هدایت در وزن 75 کیلوگرم گفت: بهروز هدایت دور اول در مقابل کشتی گیر کشور میزبان شکست خورد و بعد از پیروزی بر کشتی گیر یونان در رده بندی مغلوب اوکراین شد.

وی در ادامه ضمن کم تجربه بودن بهروز هدایت در رقابت های این چنین با سطح بالا اظهار داشت: هدایت جوان هست و کم تجربه ؛ برای اینکه خودش را به کشتی ثابت کند بایستی بسیار در این راستا زحمت بکشد.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد کشتی میلاد خسروی در وزن 80 کیلوگرم نیز بیان داشت: میلاد خسروی در دور اول با وجود اینکه دو بر صفر جلو بود با نتیجه دو بر دو شکست خورد و چون حریف مصری دور بعد شکست خورد، وی نیز دور مسابقات حذف شد.

به گزارش “کانون سبحان”، روح الله دل انگیز ضمن بیان ناباورانه بودن شکست داوود اخباری در وزن 85 کیلوگرم در مقابل حریف آذربایجانی ، اظهار داشت: داوود اخباری با وجود اینکه با تجربه و کشتی بلد بود ولی شکست خورد و چون حریفش دور بعد باخت، از دور  مسابقات حذف شد.

دل انگیز در مورد کشتی سید مصطفی صالحی زاده در وزن 98 کیلوگرم گفت: سید مصطفی صالحی زاده کشتی گیر با اخلاق و خوش آتیه در دور اول توانست کشتی گیر آذری رو شکست بدهد و دور دوم نیز از سد کشتی گیر پر قدرت آمریکا بگذرد، ولی در مقابل قهرمان جهان از روسیه با کشتی نزدیک شکست خورد و در نهایت برای کسب مدال برنز با شکست کشتی گیر چین به مقام سوم رسید.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه در مورد کشتی بشیر باباجانزاده در وزن 130 کیلو گرم افزود: بشیر باباجانزاده که عنوان دار جهان است دور اول توانست کشتی گیر پرقدرت بلاروس را شکست دهد ولی دور دوم مغلوب کشتی گیر مطرح اوکراین نفر سوم جهان مغلوب شد و در گروه بازنده ها با غلبه بر کشتی گیران لبنان و کشتی گیر روس در نهایت به مدال برنز رسید، البته باید متذکر شوم  که بشیر چند روز مانده به مسابقات از ناحیه کمر آسیب دیده بود ولی باز با این وجود خوشبختانه به مدال برنز رسید .
روح الله دل انگیز در ادامه ضمن اشاره  به سطح برگزاری این مسابقات تصریح کرد : واقعیت من خودم فکر نمی کردم سطح مسابقات این قدر بالا باشد ولی چون سال قبل المپیک برزیل بود،حدس میزدیم ؛ ولی نه به این اندازه که خیلی از قهرمانان المپیک و جهان حضور پیدا کنند به گفته خیلی ها این دوره از تمام دوره ها بعلت حضور این همه قهرمان سختر بود.

دل انگیز در پایان افزود: از سردار بارانچشمه و سردار آزوره رئیس و نایب رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح ،آقای ریاحی مسئول تدارکات و پشتیبانی کاروان اعزامی و پرسنل فدراسیون کشتی و خانه کشتی تشکر می کنم ؛ و همچنین از کادر فنی و همکاران خودم آقایان یاروند و عباس مرادی تشکر می کنم که تمام زحمات بر عهده این عزیزان بود؛ و همچنین از معاونت تربیت بدنی سپاه ابوالفضل لرستان و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهدشت  نیز کمال تشکر را دارم.
به گزارش “کانون سبحان”؛ کاروان تیم ملی کشتی ایران شب یکشنبه  کره جنوبی را به مقصد دبی  ترک می کنند و از آن جا نیز عازم  تهران  خواهند شد ، و روز دوشنبه ساعت 10 صبح وارد فرودگاه امام خمینی (ره) در میهن اسلامی ایران خواهند شد.

گزارش و درج حمید آدمی / مدیر سایت

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=18276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و شایسته سالاری در تمام سطوح اجرایی و فنی این ورزش، جلوی رکودش گرفته شه، حیفه که ایران با این ظرفیتش نتونه در حد و حدودای واقعیش ظاهر شه. ممنون بابت سایت خوبتون

  2. برادر روح الله دل انگیز
    قهرمانی بزرگ رابشماوملت ایران بخصوص مردم ورزش دوست شهرستان کوهدشت تبریک عرض می نمائیم. به امیدپیروزیهای بزرگ شمادرآینده.
    ازطرف:باشگاه رزمجویان ووشو
    حسن نوریان

  3. این پیروزی بزرگ رو خدمت ملت شریف ایران و مربی زحمتکش کوهدشتی جناب آقای دل انگیز و کشتی گیران خوب تیم ملی تبریک و تهنیت می گم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.