• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

روشن شدن چراغ جریان های منحرفی همچون صوفی گری در لرستان/ تلاش برای سکولاریزه کردن مذهب تشیع

  • کد خبر : 2905
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

صوفی گری فرقه منحرفه ای است که پیروان آن چراغ خاموش و به آرامی در 2 شهر خرم آباد و بروجرد فعالیت می کنند، اما چند سالی است که مرکز استان لرستان شاهد فعالیت این گروه به روش های علنی تر است. به گزارش“کانون سبحان“ ، سابقه فرقه منحرفه صوفی گری مولود فعالیت های خصمانه […]

صوفی گری فرقه منحرفه ای است که پیروان آن چراغ خاموش و به آرامی در 2 شهر خرم آباد و بروجرد فعالیت می کنند، اما چند سالی است که مرکز استان لرستان شاهد فعالیت این گروه به روش های علنی تر است.

به گزارشکانون سبحان ، سابقه فرقه منحرفه صوفی گری مولود فعالیت های خصمانه قوم یهود اسلام ستیز است که اوج آن در زمان صفویان بوده و هدف آن نیز مهندسی معکوس مذهب شیعه برای ضربه زدن و از بین بردن اسلام ناب بوده و هم اکنون نیز، این فرقه ظاله مورد حمایت نظام سلطه است و چندین شبکه ماهواره ای به حمایت از فعالیت های های خاموش این جریان می پردازند.

 

استان لرستان خرده اقلیم فرهنگی است که به شدت مردم آن مجذوب و عاشق اهل بیت (ع) به شکل ویژه می باشند اما متاسفانه جریان های فکری منحرف مانند صوفی گری توانسته اند از اردات مردم به پیشوایان دینی سوء استفاده و فرقه گمراه کننده خود را تبلیغ کنند.

 

 

هم اکنون تبلیغ نحله باطل صوفی گری در لرستان، و به ویژه شهر خرم آباد، از حالت چراغ خاموش در آمده و متاسفانه ردپای این جریان در بعضی از هیئت های مذهبی، جلسات قرآن و دعا مشهود است.

 

سطح فعالیت فرقه ظاله صوفی گری در شهر خرم آباد در حدی است که در سفر سوم هیئت دولت به استان لرستان، ردیف بودجه ای مستقل بالغ بر 12 میلیارد تومان برای انجام فضاسازی فرهنگی در جهت مبارزه با این جریان در نظر گرفته شد، و همچنین 79 مصوبه توسط مراکز فرهنگی استان برای مقابله همه جانبه با این گروه تصویب شد.

 

اما بعد از گذشت نزدیک به 4 سال، خروجی مصوبه های دستگاه های فرهنگی در استان لرستان و به ویژه شهر خرم آباد، عیان نیست و شاید بعضی از متولیان و مدیران ارشد فرهنگی خطر مهلک چنین جریانی را هنوز به خوبی درک نکرده اند.

 

 

 

امام جمعه خرم آباد در مورد فعالیت این جریان باطل در سال 89 در خرم آباد اظهار داشت: ترویج فرقه های انحرافی برنامه حساب شده و پیچیده دشمن است برای اینکه معنویتی را که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده، از بین برده شود.

 

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به سیاست تساهل و تسامح غلطی که در سالهای گذشته در برخورد با فرقه صوفی گری وجود داشته، عنوان کرد: باید نسبت به این روند از سوی مسئولان دستگاههای مختلف حساسیت نشان داده شود.

 

 

وی با طرح این سوال که چرا برخی از دستگاه ها در این زمینه کوتاهی می کنند و کنترلهای لازم را انجام نمی دهند، ادامه داد: باید برای برخورد با فرقه های انحرافی برنامه ریزی داشته باشیم.

 

 

اما به راستی چرا سرویس های خارجی دشمنان به صورت چراغ خاموش حامی جریان های منحرفی همچون صوفی گری هستند؟

 

 

همانطور که گفته شد این جریان مهندسی معکوس مذهب شیعه با باز تعریف دین از نگاه سکولار است و برای تمامی جایگاه های مورد احترام در مذهب 12 امامی، جایگاهی ساختگی قرار داده شده است به طور نمونه در مقابل جایگاه اجتهاد و مرجعیت شیعه، قطب را قرار داده اند و در مقابل مسجد خانقاه را علم کرده اند و در مقابل دیدگاه ولایت فقیه، معتقد به جدایی دین از سیاست هستند.

 

 

صوفی گری بعد از فعالیت های علنی در بروجرد و برخورد ارگان های امنیتی با آن به نوعی در شهر خرم آباد ظهور بروز بیشتری دارد، دامنه برنامه های این جریان به بعضی از هیئات نیز کشیده شده است، فریاد زدن کلمه (هو) و نوعی سینه زدن همراه با قدم برداشتن به جلو و عقب از نشانه های ردپای این جریان در بعضی از هیئات شهر خرم آباد است.

 

 

برگزاری جلسات قرآن، نوعی پوشش است برای برگزاری گردهمایی هفتگی این جریان در شهر خرم آباد که به یک دسته و یا دو دسته خاص نیز منحصر نمی شود و متاسفانه بعضی از گمانه زنی ها حاکی از آن است که جمعیتی متنوعی از تمام رده های سنی و در بسیاری از مشاغل در مراسم های فرقه صوفی حضور فعال دارند، و هر عضو جدیدی که نیز به این جریان اضافه می شود امکاناتی از سوی دیگر اعضا در اختیار او قرار داده می شود، به طور نمونه دریافت وام با سود حداقلی از سوی بعضی بانک های خصوصی از نمونه مشوق های صوفی گری برای جذب اعضای جدید در خرم آباد است.

 

 

از دیگر ویژگی های جریان صوفی در خرم آباد، اتحاد ارگانیک بین اعضاء، عرفان های دروغین و سرکاری، انحراف شدید در عقاید دینی، کم سوادی، فقر فرهنگی، ریاضت های غیر شرعی و تلاش برای سکولاریزه کردن مذهب تشیع است.

 

صوفی گری زنگ خطری است که صدای ناقوس هشدار آن از مدت ها قبل در لرستان به صدا در آمده است اما دستگاه های فرهنگی گویا این جریان را جدی نگرفته اند و برنامه عملیاتی آشکاری برای مقابله فرهنگی در برابر نحله ضد فرهنگی ارئه نکرده اند و اگر در سنگر فرهنگ و اندیشه ریشه این جریان خشکانده نشود کار به دستگاه های امنیتی کشیده خواهد شد و به طور قطع هزینه آن در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی چند برابر خواهد شد.

 

منبع:لرستان خبر

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.