• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

شهردار کوهدشت: استیضاح حق قانونی شورا است/امیدوارم خروجی اختلافات تبدیل فرصتی برای خدمات به مردم باشد./باتغییر کاربری باغ پرندگان کوهدشت مخالفم/ دروازه قرآنی در مرز آبباریکی و کوهدشت نصب می شود.+گزارش تصویری

  • کد خبر : 14119
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
شهردار کوهدشت: استیضاح حق قانونی شورا است/امیدوارم خروجی اختلافات تبدیل فرصتی برای خدمات به مردم باشد./باتغییر کاربری باغ پرندگان کوهدشت مخالفم/ دروازه قرآنی در مرز آبباریکی و کوهدشت نصب می شود.+گزارش تصویری

به گزارش “کانون سبحان”؛ ، مهندس جافری در ابتدا ضمن عرض خوشامدگویی به خبرنگاران گفتند: اصحاب رسانه ، خوب است رسانه گویای مدیران شهرستان باشند بدون هیچ تردیدی یکی از عواملی  که باعث می شوند که مدیران به کارها برسند و عمل کنند به وعده ها ، رسانه ها هستند. شهردار کوهدشت در ادامه به […]

2015-06-15_221820به گزارش “کانون سبحان”؛ ، مهندس جافری در ابتدا ضمن عرض خوشامدگویی به خبرنگاران گفتند: اصحاب رسانه ، خوب است رسانه گویای مدیران شهرستان باشند بدون هیچ تردیدی یکی از عواملی  که باعث می شوند که مدیران به کارها برسند و عمل کنند به وعده ها ، رسانه ها هستند.

شهردار کوهدشت در ادامه به مشکلات و کارهای صورت گرفته شده اشاره ای کردند و گفتند: شهرداری باید محیطی کاملا سالم و همراه با آرامش داشته باشد. شهرداری باید ۱۳۷ وظیفه را انجام بدهد، حدود ۱۲۸۰ شهرداری در سطح کشور وجود دارد که حدود ۸۰ درصد آنها با مشکلات مالی رو به رو هستند و این می طلبد که همه به شهرداری کمک کنند. همکاران در شهرداری و شهروندان با پرداخت عوارض به شهرداری.

-یکی از مشکلات شهر کوهدشت کمبود سرانه فضای سبز می باشد که عدم وجود آب عامل اصلی آن می باشد.

– شهرداری کوهدشت با دو برابر بودن نیرو در شهرداری مواجه است و پول عوارض و مالیات هایی که مردم می دهند به این کارکنان هم داده می شود و وقتی شهروندان می بینند در قبال این پرداخت ها کاری صورت نمی گیرد در دادن عوارض و مالیات خودداری می کنند به همین خاطر شهرداری رو به خصوصی سازی آورد و از خرداد ماه این کار صورت گرفت و یکی از پوئن های مثبت خصوصی سازی این است که کار به صورت عالی صورت می گیرد.

-یکی دیگر از مشکلات این است که نیروهایی در شهرداری وجود دارند که بدون هیچ کاری دارند حقوق می گیرند و وقتی که حقوق دریافت نمی کنند به تجمع در کنار ساختمان های فرمانداری، دفتر امام جمعه و شهرداری می پردازند، به همین دلیل یکی از کارهایی که ما به دنبال آن بودیم بحث دو ناحیه بودن شهرداری بود که صورت گرفت. حسن دو ناحیه بودن این  است، ۱- رقابت در دو ناحیه، -۲- در دسترس بودن شهرداری برای شهروندان -۳- اعمال نظارت قوی بر کارها می باشد.

-یکی دیگر از کارهایی که صورت گرفت این بود که ما ماشین آلات فرسوده که در شهرداری بیکار بودند تبدیل به احسنت کردیم و در راهسازی بکار گرفته شدند.

-در بحث مهره چینی و جذب نیرو که در منابع انسانی بکار میرود به دست خود شهرداری افتاد که الان بنده با بیشتر کارکنان آشنا و روحیه آنان را می شناسم.

-در حال حاضر پنج اکیب حفاری برای اگوبندی خیابان ها با همکاری سازمان آبفا در حال کار کردن می باشند که در آینده نزدیک این خیابان ها ترمیم و آسفالت می شوند.

-در ورودی شهر نزدیک به آباریکی یک دروازه قرآن بسیار زیبا نصب خواهد شد که با یک بلوار در وسط و دارای دو باند تندرو و دو باند آهسته و دوچرخه افتتاح می شود.

در پایان ایشان گفتند من به عنوان یک کارشناس از مردم عزیز شهر کوهدشت بابت زیرساخت های نامناسب عذرخواهی میکنم.

 مهندس جافری در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند:

جافری در پاسخ به این سوال که آیا کارشکنی های در شهرداری بوده یا خیر گفت: ظرف همین ۱۱۴ روز تمام وقت خود را به تجهیز کارگاه داشته ایم، تا ساختار شهرداری را درست نکنیم نمی توانیم توسعه شهرداری را انجام دهیم وی ادامه داد اختلاف سلیقه ها همیشه هست و ممکن است در بین شهرداری و شورای شهر هم باشد ولی امیدوارم خروجی اختلافات تبدیل فرصتی برای خدمات به مردم باشد.

ایشان در پاسخ به سوالی در مورد نیروهای اضافی در شهرداری افزود: این نیروها در سال های گذشته جذب شده اند، آنها طی یک فرایند رسمی وارد کانال شهرداری شده اند و حدود ۴۶ درصد می باشند و ما نمیتوانیم آنها را بیکار کنیم و به بخش خصوصی آن ها را واگذار کرده ایم.

مهندس جافری در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر در کار شهرداری مشکل ایجاد می کنند یا نه پاسخ داد:بنده آمده ام برای این شهر کار کنم و باعث افتخار بنده است که برای این شهر انجام وظیفه کنم، اختلاف و موانع ایجاد شده ای را احساس نکرده ام اما اگر در آینده مشکلی رخ دهد قطعا مردم ضرر می کنند و بنده به فرماندار محترم مواردی را گفته ام که امیدوارم این موارد با فصل الخطاب ایشان حل شود.

به گزارش ارجانیوز: وی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد شما در بین شورای شهر مورد اختلاف است گفتند: ناگفته ها را بعدا می گویم.

شهردار کوهدشت در پاسخ به این سوال که اگر استیضاح توسط شورای شهر صورت بگیرد ناگفته ها را می گویید، گفت: استیضاح حق قانونی شورا است، استیضاح ابتدا بایستی برای آن ها قابل پذیرش باشد و حداقل فرصتی که باید به یک شهردار بدهند یک سال است، به اعضای شورای شهر با سکوت خودم وقت میدهم که مسیر را موثر طی کنیم.

ایشان در جواب به این سوال که چه برنامه ای برای معابر شهر دارید، گفتند: معابر شهر مشکل دارند تا قبل از انتخابات اکثر آنها را آسفالت می کنیم البته که رضایتمندی شهروندا نیز برایمان مهم است.

به گزارش کانون سبحان : یکی از خبرنگارن با مطرح کردن این سوال که زمینی در روبروی ادراه بهزیستی، بنیاد شهید و هلال احمر است که ظاهرا شورای شهر قصد ساختمان سازی در آن مکان را دارند گفت: خیر ملک خصوصی است ومانیز با مالکان آن ها در صدد گفتگو هستیم که بتوانیم آن را به فضای سبز تبدیل کنیم.

آقای جافری در پاسخ به شیوه نامعقول جمع آوری آشغال ها از جداول پاسخ داد: در اوایل حضور بنده ۱۲۰ تا سطح زباله آوردیم و چیزی حدود ۳۰۰ تای دیگر نیاز است تا این مشکل نیز برطرف شود.

شهردار کوهدشت درمورد این سوال که آیا فکری به حال سد معبر شده و همچنین پارگینگ طبقاتی در محل پارک پرندگان جواب دادند: درمورد سد معبر ما این کار را به بخش خصوصی تحوبل داده ایم و درمورد پارگینگ طبقاتی در محل پارک پرندگان کاملا مخالف هستم چون کوهدشت از لحاظ فضای سبز در فقر است و نباید کاربری سبز آن تغییر کند.

مهندس جافری در پاسخ به سوال خبرنگار ارجانیوز در این مورد که کرایه تاکسیرانی برای هر مسیر ۳۰۰ تومان اعلام شده است اما ما شاهد دریافت مبلغ بیشتری هستیم، گفتند:شهرداری بر روی تاکسی ها برچسپ های را نصب کرده که اگر  راننده تاکسی مبلغ بیشتری را دریافت کرد ، به ما گزارش دهند ، تا پیگیری شود و قطعا با متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

2015-06-15_222003

2015-06-15_221934

2015-06-15_221951

2015-06-15_222014

تهیه گزارش: حمید آدمی و احمد صفری راد

درج:حمید آدمی

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=14119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.