• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

محمد جواد ظریف: تحریم‌های مرتبط با برنامه‌هسته‌ای لغو می‌شود/ متن کامل بیانیه پایانی نشست لوزان/ خلاصه آنچه ایران و 1+5 در آن به نتیجه رسیدند/جزئیات بیانیه

  • کد خبر : 6913
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
محمد جواد ظریف: تحریم‌های مرتبط با برنامه‌هسته‌ای لغو می‌شود/ متن کامل بیانیه پایانی نشست لوزان/ خلاصه آنچه ایران و 1+5 در آن به نتیجه رسیدند/جزئیات بیانیه

وزیر خارجه ایران گفت: پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشده و در صورت ثمربخش بودن مذاکرات، بیانیه مشترک صادر می‌شود.

13940111000077_PhotoJ

به گزارش سرویس سیاسی “کانون سبحان”؛  تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف چهارشنبه شب هفته گذشته به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات هسته‌ای وارد شهر لوزان شد.

اخبار مرتبط با مذاکرات هسته‌ای در روز پنجشنبه 6 فروردین ماه را می‌توانید در اینجا، روز جمعه 7 فروردین ماه را در اینجا، روز شنبه 8 فروردین را در اینجا، روز یکشنبه 9 فروردین در اینجا، دوشنبه 10 فروردین را در اینجا، سه شنبه 11 فروردین در اینجا و چهارشنبه 12 فروردین را در اینجا مشاهده کنید.

اخبار مهم مرتبط با روز 12 فروردین و همچنین اخبار پنجشنبه 13 فروردین ماه نیز در بخش زیر قابل مشاهده است.

پنجشنبه 13 فروردین

22:11 مشروح متن قرائت شده مشترک

21:40 ایران و 1+5 پس از 9 روز رایزنی در لوزان بر سر چه به راه‌حل رسیدند.

21:30 اشتاین مایر اعلام کرد که توافق بر سر چارچوب توافقنامه بدست آمد.

20:25 نشست ایران و 1+5 در سطح وزرا تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

19:40 خبرنگاران به سمت دانشکده لوزان حرکت می‌کنند.

19:00 پایان نشست ظریف و کری بعد از نیم ساعت

18:37 آغاز نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا

18:17 دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند جزئیات هر گونه توافق احتمالی بین ایران و گروه 1+5 در رایزنی‌های هسته‌ای به دولت‌ها و کنگره ارائه خواهد شد.

16:15 نشست عراقچی، روانچی، شرمن و اشمیت در جریان است.

15:59 وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز توافقی امضا نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد که امروز به راه حل‌‌ها برسند.

15:56 سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تا چند ساعت دیگر صبر کنید، همه چیز روشن می‌شود.

15:52 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای دقایقی قبل در خصوص اینکه آیا امشب به نتیجه‌ای می‌رسیم؟ گفت: امیدهایی هست.

15:45 نشست موگرینی و کری در جریان است/ ناهار کاری اشتان مایر با فابیوس

15:22 یک شبکه آمریکایی در گزارشی درباره مذاکرات لوزان نوشت که از زمان کنفرانس صلح پاریس(1919) آمریکا در هیچ مذاکره‌ای به اندازه گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در میز مذاکره نبوده است.

15:10 رایزنی موگرینی و ظریف با حضور عراقچی، روانچی و اشمیت پس از 45 دقیقه پایان یافت.

15:05 شبکه خبری المیادین گزارش داده است که به نظر می‌رسد بیانیه پایانی مذاکرات لوزان تا ساعاتی دیگر منتشر شود.

14:54 رئیس اسبق دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می گوید رایزنی های هسته ای بین ایران و 1+5 به تقویت جایگاه ایران در منطقه منجر شده است.

14:33 رایزنی‌ 1+5 در بین خود و اعضای ایرانی در بین خود و بعضاً رایزنی‌های چند دقیقه‌ای طرفین ایرانی و 1+5 در جریان است.

14:00 جلسه داخلی 1+5 در جریان است.

12:51 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مباحث فنی را بررسی می‌کردیم و به طلوع خورشید نزدیک هستیم.

12:18 وزیر خارجه ایران گفت: پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشده و در صورت ثمربخش بودن مذاکرات، بیانیه مشترک صادر می‌شود.

11:34 مشاور اسبق باراک اوباما در یادداشتی درباره مذاکرات لوزان ادعا کرد که حتی در صورت حصول توافق هسته‌ای هم «ایران برای همیشه تهدید هسته‌ای باقی خواهد ماند».

11:24 خبرگزاری ایتارتاس به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشته است که زمان طرفین برای توافق بر سر چند مورد از جزئیات مذاکرات هسته‌ای، رو به اتمام است.

10:57 العربیه اعلام کرد: اشتان مایر در لوزان می‌ماند. پیش از این قرار بود وی امروز لوزان را ترک کند.

9:41 یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ادعا کرد که کاخ سفید بررسی گزینه‌هایی چون «تشدید تحریم‌ها، اقدام نظامی یا تمدید مذاکرات ژنو» را آغاز کرده است.

9:39 خبرگزاری رویترز با امیدوارکننده خواندن بازگشت وزیر خارجه فرانسه به لوزان، نوشته است که هیچ‌یک از طرفین نمی‌خواهند دست خالی از سوئیس بازگردند.

9:19 مذاکرات هسته‌ای که تمام شب گذشته ادامه داشت، ساعت 5:50 به وقت لوزان برای استراحت تیم‌ها متوقف شده و قرار است تا ساعتی دیگر از سر گرفته شود.

6:23 رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس ویدئویی با وزیر خارجه و وزیر انرژی این کشور از آنها خواسته ضرب‌الاجل از پیش‌تعیین شده را نادیده بگیرند و طوری وانمود کنند که آماده ترک گفت‌وگوها هستند.

2:25 نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه معاونانشان و با حضور حسین فریدون و همچنین رایزنی صالحی و مونیز و کارشناسان 2 کشور همچنان در جریان است.

14: 02 وزیر خارجه فرانسه که بامداد چهارشنبه راهی پاریس شد دوباره به جمع مذاکره کنندگان در لوزان پیوست و گفت که خواسته این کشور رسیدن به توافق است ولی هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.

01:00 آغاز دیدار صالحی و مونیز و پیوستن کارشناسان دو طرف به این مذاکرات

00:40 نمایندگان کنگره روز چهارشنبه در واکنش به اعلام تمدید دوباره مهلت رایزنی‌های هسته‌ای خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند.

00:16 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «عهدنامه‏‌ها، مقاوله‏ نامه‏‌ها، قراردادها و موافقت‏ نامه‏‌های‏ بین‏‌المللی‏ باید به‏ تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد.»

چهارشنبه 12 فروردین

23:53 نشست دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور معاونانشان دقایقی قبل آغاز شد.

23:46 وزیر خارجه فرانسه امشب برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای، بار دیگر به شهر لوزان سوئیس باز می‌گردد.

23:12 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب با بیان اینکه طرفین با وجود پیشرفت‌ها هنوز به تفاهم سیاسی نرسیده‌اند، گفت جان کری دستکم تا پیش از ظهر پنج‌شنبه در لوزان می‌ماند.

22:50 خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی گزارش داد بسیار بعید است طرفین مذاکرات هسته‌ای امشب به توافق دست یابند.

21:50 وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه مذاکرات هنوز ادامه دارد و پیشرفت مذاکرات بستگی به اراده سیاسی دارد، گفت: اراده سیاسی طرف مقابل همیشه مشکل داشته است.

21:44 سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با انتقاد شدید از توافق هسته‌ای احتمالی گفت: «این موضوع آنقدر اهمیت ندارد که سنا اقدام و تلاشی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران انجام دهد».

21:32 سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه با بیان اینکه مذاکرات با ایران تاکنون سازنده بوده، گفت با این حال ایران هنوز «تعهدات ملموس» که 1+5 خواستار آن‌هاست، ارائه نکرده است.

21:19 وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه امشب پیشنهادات تازه‌ای در مذاکرات مطرح می‌شود، گفت روز پنج‌شنبه هم به مذاکره در لوزان ادامه می‌دهد.

20:29 وزیر جنگ رژیم‌ صهیونیستی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای در لوزان به جایی نمی‌رسد، گفت طرفین در پایان این گفت‌وگوها نهایتاً یک بیانیه صادر می‌کنند.

20:21 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب گفت ایران و 1+5 برای نهایی کردن «یک توافق خوب» هسته‌ای، سخت در تلاش هستند.

19:32 اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی تاکید کرد اگر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به توافق خوب منجر نشود، ‌«مطمئنا گزینه نظامی روی میز باقی خواهد ماند».

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=6913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.