• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

طرز تهیه ماء الشعیر و کشک الشعیر

  • کد خبر : 6345
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
طرز تهیه ماء الشعیر و کشک الشعیر

مواد لازم : جوی پوست کنده: ۵۰ گرم آب سالم(بدون کلر): یک لیتر طرز تهیه : جوی پوست کنده و آب را در ظرفی ریخته و بگذارید با شعله ملایم بجوشد تا یک لیوان آب باقی بماند. سپس آنر ا از روی حرارت برداشته و بگذارید مواد آن ته نشین شود. آب سرخ رقیق بالای […]

jo-1

مواد لازم :

جوی پوست کنده: ۵۰ گرم

آب سالم(بدون کلر): یک لیتر

طرز تهیه :

جوی پوست کنده و آب را در ظرفی ریخته و بگذارید با شعله ملایم بجوشد تا یک لیوان آب باقی بماند. سپس آنر ا از روی حرارت برداشته و بگذارید مواد آن ته نشین شود. آب سرخ رقیق بالای آن ماء الشعیر رقیق نامیده می شود که غذائیت آن کمتر بوده و در پاک سازی و خارج کردن مواد زاید از بدن قوی تر است. اگر چیزی از جرم و آرد جو همراه آن باشد، غذائیت آن بیشتر و خاصیت دارویی آن کمتر می شود و احتمال ترش شدن آن در معده های سرد بیشتر است.طرز تهیه کشک الشعیر :

صد گرم جو را دو ساعت خیس کرده و بکوبید و به تدریج یک کاسه آب به آن بپاشید و بعد از پارچه ای رد کرده و بجوشانید تا پخته شود که این غلیظ تر از ماء الشعیر بوده و خوردن آن برای اسهال صفراوی و غرغره آن برای ورم و درد گلو نافع است.

تذکر :

در تهیه ماء الشعیرهای موجود در بازار، برخی از تولیدکنندگان صنعت نوشیدنی، پودر یا عصاره مالت را با آب ترکیب کرده و با افزودن گاز دی اکسید کربن، محصول خود را به نام ماالشعیر به بازار عرضه می‌کنند.

این محصولات به‌ دلیل نوع مواد اولیه ‌شان خواص ماء الشعیر طبیعی را نداشته و در واقع همان نوشابه های مضر، با طعم ماء الشعیر هستند که اسانس طعم ‌های مختلفی هم به آن اضافه می‌کنند.

کانون سبحان کوهدشت / حسن کرمی

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=6345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.