• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

طرز درست مسواک زدن

  • کد خبر : 2939
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲

 یک دندانپزشک با تأکید بر لزوم اجرای روش مناسب مسواک زدن گفت: برخی افراد به جای تمیز کردن دندان ها با مسواک آن ها را می سایند. به گزارش “کانون سبحان” ، علی یزدانی دندانپزشک اجرای روش مناسب مسواک زدن برای تمیز کردن مناسب دندان را ضروری دانست و به فارس گفت: هر بخش دهان […]

 یک دندانپزشک با تأکید بر لزوم اجرای روش مناسب مسواک زدن گفت: برخی افراد به جای تمیز کردن دندان ها با مسواک آن ها را می سایند.

به گزارشکانون سبحان” ، علی یزدانی دندانپزشک اجرای روش مناسب مسواک زدن برای تمیز کردن مناسب دندان را ضروری دانست و به فارس گفت: هر بخش دهان نیازمند ۸ تا ۱۰ بار کشیدن مسواک است یعنی مسواک را باید برای ۸ یا ۱۰ بار در بخشی از دندان کشید و بیش از این حد سائیدن دندان ها به شمار می رود.
 
وی تصریح کرد: اگر بیش از این حد دندان‌ها را با مسواک بسائیم بسته به نوع مسواک و خمیردندان در حال سائیدن دندان هستیم چرا که یک خمیر نرم روی دندان نیازمند یک ساعت شستشو با مسواک نیست.
 
این دندانپزشک خاطرنشان کرد: برخی افراد با مسواک در مقابل تلویزیون می نشینند و مسواک را برای مدت یک ربع بر هر بخش دهان می کشند که این کار به شدت برای دندان ها مضر است.
 
یزدانی افزود:‌ برخی افراد مسواک را خراب می‌کنند چرا که فکر می‌کنند با فشار دادن مسواک به دندان‌ها آنها را بهتر تمییز می‌کنند متاسفانه این گونه افراد از مسواک زبر استفاده می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: گاهی این گونه افراد با فشار زیادی که به مسواک می‌آورند در عرض یک هفته مسواک را از بین می‌برند، ولی من به عنوان یک دندانپزشک که روزانه بیش از یکبار دهان خود را می‌شویم تا شش ماه می‌توانم مسواک خود را در شرایط مناسب نگاه دارم که فرم آن تغییر نکند.
 
این دندانپزشک خاطرنشان کرد: مسواک زبر همراه با خمیردندان باعث سائیده شدن طوق دندان از سمت لثه می‌شود. یعنی نه تنها برای تمیز کردن دندان استفاده از مسواک زبر لازم نیست بلکه عوارضی را برای دندان ایجاد می‌کند. 
لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.