• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

فتوای ابن تیمیه توجیه داعش برای سوزاندن خلبان اردنی/ابن تیمیه می گوید که «اگر کفار، مسلمانان را مثله کردند، مقابله به مثل کنید و آنها را مثله کنید.»

  • کد خبر : 2921
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵

ابن تیمیه بعد از قرن ها، هنوز یکی از بارزترین مراجع فکری گروه‌های وهابی است. پایگاه شبکه سی ان ان در گزارشی تأکید کرد، داعش از فتوای ابن تیمیه به عنوان سند شرعی برای آتش زدن الکساسبه استفاده کرد به گزارش“کانون سبحان“ به نقل از العالم: گروه تروریستی داعش در فیلم جدید خود برای توجیه […]

ابن تیمیه بعد از قرن ها، هنوز یکی از بارزترین مراجع فکری گروه‌های وهابی است. پایگاه شبکه سی ان ان در گزارشی تأکید کرد، داعش از فتوای ابن تیمیه به عنوان سند شرعی برای آتش زدن الکساسبه استفاده کرد

به گزارشکانون سبحان به نقل از العالم: گروه تروریستی داعش در فیلم جدید خود برای توجیه زنده سوزاندن خلبان اسیر اردنی‌، به فتوایی از ابن تیمیه استناد کرد.

ابن تیمیه بعد از قرن ها، هنوز یکی از بارزترین مراجع فکری گروه‌های وهابی است. پایگاه شبکه سی ان ان در گزارشی تأکید کرد، داعش از فتوای ابن تیمیه به عنوان سند شرعی برای آتش زدن الکساسبه استفاده کرد؛ اما برخی داعش را به تحریف این فتوا و خارج کردن آن از سبک و سیاق معمول متهم کردند و گفتند که این فتوا مربوط به اجساد کشته شدگانی است که آنها را «کفار» توصیف می‌کنند و نه زندگان. داعش در پیام خود در این فایل ویدئویی، نظری از ابن تیمیه در مجاز بودن مثله کردن با ادعای تبلیغ اسلام و ایجاد وحشت در دل دشمنان مطرح کرده است.

ابن تیمیه می گوید که «اگر کفار، مسلمانان را مثله کردند، مقابله به مثل کنید و آنها را مثله کنید.» اما نهادهای دینی رسمی اهل سنت موضعی قاطعانه گرفتند و در این زمینه، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر به شدت عملیات آتش زدن الکساسبه را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی دانست که گروه تروریستی و شیطانی داعش آن را مرتکب شد. وی، خشم و ناراحتی شدید خود را از این اقدام ابراز داشت که مستحق مجازات است. احمد الطیب همچنین حدیث پیامبر (ص) را یادآور شد که مثله کردن اجساد دشمنان را نهی کرده‌اند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.