• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

فرماندار کوهدشت:قبل از وقوع سیل به همه‌ی ادارات ذی ربط،اعلام کردیم!/اگر پسرم هم کاندیدا شود بخاطر او، دین و دنیای خود را نمی فروشم./بنای تخریب هیچ دولتی را ندارم./اختصاص 500 میلیون تومان برای سد معشوره

  • کد خبر : 19933
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
فرماندار کوهدشت:قبل از وقوع سیل به همه‌ی ادارات ذی ربط،اعلام کردیم!/اگر پسرم هم کاندیدا شود بخاطر او، دین و دنیای خود را نمی فروشم./بنای تخریب هیچ دولتی را ندارم./اختصاص  500 میلیون تومان برای سد معشوره

سومین نشست خبری کرم محمدی فرماندار کوهدشت با اصحاب رسانه برگزار گردید، مشروح کامل این نشست را در ادامه مشاهده بفرمایید.

به گزارش “کانون سبحان”؛ سومین نشست خبری کرم محمدی فرماندار کوهدشت با اصحاب رسانه برگزار گردید. در این نشست خبری که حدود 3ساعت به طول انجامید کرم محمدی ضمن عرض خیر مقدم خدمت اصحاب رسانه و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و همچنین آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید آقای روحانی، توضیحاتی پیرامون مسائل شهرستان به خصوص انتخابات پیش رو و سیل اخیر شهرستان ارائه کردند.تصاویر نشست فرماندار کوهدشت با خبرنگاران آبان 94 (1)

در این نشست خبری که حدود ۳ساعت به طول انجامید کرم محمدی ضمن عرض خیر مقدم خدمت اصحاب رسانه و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و همچنین آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید آقای روحانی، توضیحاتی پیرامون مسائل شهرستان به خصوص انتخابات پیش رو و سیل اخیر شهرستان ارائه کردند. در این دیدار کرم محمدی گفتند که سال ۹۴ سال انتخابات است و عمده ترین پروسه نظام انتخابات است. این انتخابات از نظر اینکه اولین انتخاباتی است که توسط دولت تدبیر و امید برگزار می شود از اهمیت خاصی برخوردار است.

شعار این دولت اعتدال است . دولت همه شرایط و زیر ساخت ها را برای انتخابات فراهم می کند. ما نیز به عنوان مجریانی که مجری در مراکز حوزه‌های انتخابیه فرعی و اصلی هستیم با آغاز زنگ انتخابات بر حسب وظیفه انتخابات را در سطح شهرستان برگزار خواهیم کرد. مقام معظم رهبری فرمودند که آرای مردم حق الناس است. با همه توان از آرای مردم صیانت خواهیم کرد. فرماندار کوهدشت در ادامه به بحث فاضلاب کوهدشت اشاره کردند و افزودند تقریبا از دهه ۶۰ تا به امروز بحث اگو در کوهدشت مطرح بوده است اما متاسفانه تا کنون کار مناسبی انجام نگرفته است.

بحثی به نام BOT مطرح است که یک شرکت خصوصی فاضلاب کوهدشت را در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار تصفیه کند و در قبل فروش آب آن، هزینه های خود را برداشت کند. محمدی گریزی به بحث کشت گیاهان آب دوست زد و گفت که کشت این گیاهان را ممنوع اعلام کردیم اما آقایی که مسئول این امر بود فرمود که هیچ محدودیتی در مورد کشت گیاهان آب دوست از جمله چقندر و ذرت نداریم. امروزه به علت کشت بی رویه این محصولات و برداشت بیش از حد آب، سفره های زیر زمینی به شدت آسیب دیده اند بطوریکه که شهرک صنعتی کوهدشت در حال حاضر فاقد آب می باشد.

تصاویر نشست فرماندار کوهدشت با خبرنگاران آبان 94 (8)در ادامه خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند و آقای محمدی به سوالات پاسخ دادند.

سیفاروژ : خیلی بر روی صیانت آرا تاکید داشته و دارید. با توجه به اینکه هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت ممکن است در انتخابات تاثیر گذار باشند ، چه تمهیداتی اندیشیده شده است که از آرای مردم صیانت شود؟

ارجا نیوز : برنامه فرماندار در مورد انتخابات آتی و تعامل با کاندیداهای احتمالی چیست؟

ارجا نیوز : هیئت های اجرایی شهرستان چگونه و طبق چه شاخص هایی انتخاب می شوند؟

جهت گیری بنده در اجرا ،جهت گیری خدا پسندانه و منطبق بر مردم سالاری دینی با گرایش ایثارگری خواهد بود. هرگز آدمی را نخواهیم آورد که در انتخابات ایجاد بحران کند. کارنامه بنده کاملا مشخص و شفاف است. خدا را شکر که هرگز پیش وجدان خودم ناراضی نبودم. ما تابع قانون هستیم اگر قانون را اجرا کردیم سربلندیم اما اگر آدم آدمهایی بودیم هم دینمان را فروخته ایم هم به قانون لطمه زده ایم و این در قاموس شخصی بنام کرم محمدی تا الان جایی نداشته است.

انتخابات جای سهم خواهی نیست.از افرادی که در انتخابات گذشته به عنوان معتمد حضور داشته اند ممکن است استفاده کنیم. به اندازه کافی بر روی کوهدشت شناخت دارم. فرماندار بر عوامل سر صندوق نظارت می کند. اگر به نتیجه برسم که شخصی مناسب فلان صندوق نیست اجازه نمی دهم در سر آن صندوق حاضر شود. آنچه برای بنده مهم است قانون و شرع خداست. شرع اینکه، بجای مردم تصمیم نگیرم و حق مردم ضایع نشود و قانون اینکه، مر آن عمل شود.

آنقدر بر روی خودم کار کرده ام که حتی اگر پسرم کاندیدا شود بخاطر او دین و دنیای خود را نفروشم. هیچ وقت برای خوب نشان دادن خود، دیگران را بد جلوه نداده ام و هرگز ساختار شکن نبوده ام. همه ی کاندیداها برای ما محترم هستند علاقه داریم با همه نشست داشته باشیم قبلا نیز این کار را انجام داده ایم. در دوره قبل که فرماندار کوهدشت بودم عزیزی نماینده شد که منتقد دولت اصلاحات بودند.ایشان از صندوق ما درآمد که مبارک هم بود. ایشان برخواسته از رای مردم بودند.

نه به کسی تحمیل خواهم کرد و نه از حقوق خودم عدول خواهم کرد. معتمد را با معتمد تعریف خواهم کرد. هر ناظری(چه در حوزه های اصلی و چه در حوزه‌های فرعی) بر ما نظارت کند افتخار می‌کنیم و یک ذره هم رعایت نکنند. در مورد هیئت های اجرایی بایستی عرض کنم فرماندار باید لیست ۳۰نفره‌ای از معتمدین را به هیئت نظارت معرفی کند. ممکن است این افراد تایید شوند یا نشوند.اگر نشوند لیست دوم ۲برابر تعداد افراد تایید نشده معرفی می شود و این روند تا تایید تعداد افراد مورد نیاز از طرف هیئت نظارت ادامه می یابد.

با افراد خاصی در این مورد مشورت خواهم کرد اما خودم تصمیم نهایی را خواهم گرفت. نمی شود شرکت سهامی کار کرد. ترکیب نیز بدین شرح می باشد که فرماندار، رییس ثبت احوال، دادستان و ۸نفر معتمد هیئت اجرایی را تشکیل می‌دهند. افرادی که ثبت نام کرده اند و استعلام چهار گانه آنها انجام شده است در این هیئت اجرایی ۱۱نفره صلاحیت آنها احراز می‌شود. در همه‌ی مراحل ذکر شده نظارت هیئت نظارت استصوابی، ساری و جاری است از ابتدا تا انتها.

2015-11-16_081256

فارس:چه تمهیداتی برای مقابله با بلایای طبیعی اندیشیده شده است؟

رادیو تلگرامی لرستان: با توجه به اطلاع رسانی مدیریت بحران استان در خصوص وقوع سیل، فرمانداری چه اقداماتی را انجام داده بود؟ به نظر شما شهرداری در این قضیه قصور داشته است؟

سوگند یاد می کنم بنای تخریب هیچ دولتی را ندارم. همه‌ی دولت ها برخواسته از رای مردم بودند. نظام برای همه‌ی دولت ها هزینه داده است. اگر روزی بنده خوب کار نکردم آنرا به حساب رییس جمهور نگذارید. در همه‌ی دولت‌ها چنین است. در دو سه دولت ۱متر آبخیزداری در کوهدشت انجام نگرفته است.

در۵ سالی که در دوره اصلاحات فرماندار کوهدشت بودم مقداری آبخیزداری انجام شد. حسن آبخیزداری این است که سفره های آب زیرزمینی را تقویت می‌کند. پوشش جنگلی تخریب نمی شود. اگر سیل بیاید سریعا وارد شهر نمی شود. وقتی آبخیزداری انجام نگرفته است مراتع واگذار شده است. تعادل بین مرتع و دام نیز وجود ندارد. آتش سوزی نیز انجام گرفته است. جنس خاک هم بر اثر عدم بارندگی و خشکسالی تجزیه شده است.(در کوهدشت ۷۰درصد خاک بالا دستی سیلیسی می باشد. خاک های سیلیسی ۱۰درصد آب جذب خود می کنند اگر بیشتر شود سیل به راه می افتد).

۹۵درصد این سیل مربوط به بالا دست(همان هایی که عرض کردم) و ۵درصد آن مربوط به پایین دست است. اکثر منازلی که در حاشیه رودخانه شهر ساخته شده اند فاقد پروانه ساخت و غیر قانونی ساخته شده اند. مقطع کانالی که در شهر ساخته شده است زیر ۹۰متر مکعب است. آب اول بالاتر از ۲۰۰متر مکعب بر ثانیه و آب دوم ۵۰۰متر مکعب بر ثانیه بوده است. به امامان جماعت مساجد اعلام کردیم که در بلندگوهای مساجد به مردم بگویند که خانه هایشان را رها کنند و از منطقه خطر دور شوند. شهرداری فاقد هرگونه تجهیزاتی است.

ماشین آلات سنگین فروخته شده است تا حقوق معوقه کارکنان شهرداری پرداخت شود. در این سیل کمتر از ۱۰درصد پرسنل شهرداری پایه کار آمدند. ستاد بحران از شهریور ماه تشکیل شد و قبل از سیل به همه‌ی ادارات اعلام کردیم که وقوع سیل حتمی است و تاکید کردیم همه‌ی امکانات خود را بسیج کنند. به دهیاران نامه زدیم که از همه‌ی امکانات موجود در روستا ها استفاده شود. با توجه به حادثه سیل سال قبل که منجر به مرگ معلم لرستانی شد و بارش شدید در سطح شهرستان تمامی مسیرهای ارتباطی شهر را بستیم.

ما همه‌ی کارهایی که باید انجام دهیم را انجام دادیم اما چه کنیم یک دست صدا ندارد. وقتی کمربند سبز شهر تبدیل به مسکن مهر می شود وقتی یک شبه با یک وعده انتخاباتی، یک شهرک بدون هیچ گونه زیرساختی ساخته می شود چه تصمیمی باید گرفته شود؟ وقتی بنده را تحت فشار قرار می دهند زمین کنار بیمارستان را به شهرک تبدیل کنند و بنده مخالفت می کنم آماج بدترین حملات در سطح شهر قرار می گیرم. من معتقدم که خیلی خوب عمل کرده ام و موفق تر از هر کس دیگری کار کرده ام.

تصاویر نشست فرماندار کوهدشت با خبرنگاران آبان 94 (7)لرستان فردا: در مقوله مشکلات شهری که مربوط به شهرداری است،با توجه به کش و قوس های به وجود آمده و معرفی شهردار جدید،برای افزایش خدمات دهی این ارگان چه اقداماتی انجام گرفته است؟

کشکان: چرا دستگاه های نظارتی شهرستان به مدیرانی که نسبت به دسترسی مردم به حقوق اولیه از جمله آسفالت معابر،ضعف زیر ساخت ها،سیل و نجات آن خانواده قصور دارند برخورد نمی شود؟

هر روز بر کار مدیران نظارت می کنیم و در جلسات شورای اداری به آنها تذکر می دهیم. در سیکل انتخاب مدیران،فرماندار ۳۰درصد نقش دارد. من راضی نبوده ام یک مدیر غیر بومی وارد کوهدشت شود.

همین کوهدشت استعداد دارد و در همه‌ی زمینه ها باید از نیروهای بومی استفاده شود. فرزندان کوهدشت، کوهدشت را بهتر می شناسند. شهرداری کوهدشت ۳۶۸نفر پرسنل دارد که مقدار نیروی لازم برای شهرداری کوهدشت ۱۳۷نفر است اما در حال حاضر با این تعداد نیرو کارها خوب پیش نمی رود. شهرداری کوهدشت هیچ گونه امکاناتی ندارد. در سیل کوهدشت خیلی از نیروهای شهرداری پای کار نیامدند. شهرداری بالغ بر ۶۰۰میلیون تومان حقوق پرداخت می کند. برنامه این است که چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک خریداری شود.

اگر عوارض سطح شهر اخذ شود به اندازه ۵ سال بودجه جمع آوری می شود اما رابطه ها مانع ایجاد آن می شود. در به وجود آمدن وضع کنونی همه‌ی شهرداران قبلی مقصر اند.

کانون سبحان: با توجه به خسارت وارده به بخش‌ کوهنانی در جریان ساخت سد و نیروگاه سیمره و عدم پرداخت حقوق واقعی کشاورزان ، چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و خواهد گرفت؟

قرار است کار کارشناسی جدیدی از املاک مردم انجام شود و بخش دولتی پول آنرا پرداخت کند و نهایتا یک زیست بوم برای اهالی منطقه در نظر گرفته شود تا مردم سرپناه و سکونتگاه مناسب داشته باشند. قرار شد این کار در سال ۹۴ انجام شود اما با توجه به مشکلاتی که در بخش پایین دست به وجود آمده این کار تا الان صورت نگرفته است.

ارجا نیوز : آیا فرمانداری از برخی تحرکات انتخاباتی زود هنگام کاندیداها خبر دارند و واکنش شما به این اقدامات چه خواهد بود؟

در مورد تبلیغات زود رس به برخی تذکر داده شده است و در صورت مشاهده تذکر خواهیم داد و این تذکر در پرونده آن ها درج خواهد شد اما نمی شود جلوی شب نشینی مردم را هم گرفت. هر چه نوشتارها در جهت آرامش جامعه پیش رود انتخابات آرامتر و بهتری را خواهیم داشت.

ارجا نیوز : با توجه به اینکه استفاده از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع می باشد، فرمانداری کوهدشت چه برنامه ای برای نظارت و کنترل بر این موضوع دارد؟

استفاده از امکانات دولتی قانونا نه تنها در انتخابات بلکه در ایام غیر اداری نیز جرم محسوب می شود. دوستان اصلا ملاحظه نکنند و اگر با موردی مواجه شدند ما را در جریان بگذارند. در امر انتخابات این جرم مضاعف است. هیچ کس نمی تواند با امکانات دولتی برای کاندیدای خاصی تبلیغ کند.

واحد مرکزی خبر / صدای مردم: پروژه سد معشوره مطالبه به حق مردم شهرستان است لطف بفرمایید آخرین وضعیت این سد را تشریح کنید.

امسال برای سد معشوره ۵۰۰میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شد اما در واقع این سیل نشان داد که سد معشوره یک خواسته ی جدی است.از کسانی که اهل قلم هستند انتظار داریم که معشوره را فراموش نکنند.

 تصاویر نشست فرماندار کوهدشت با خبرنگاران آبان 94 (14)

هفته نامه اساطیر: شما به عنوان مدیر ارشد دولت تدبیر و امید در شهرستان برای اشتغال جوانان تحصیل کرده چه اقداماتی انجام داده اید؟ به عنوان نمونه چرا عملکرد موسسه امید(مهر رضا) رضایت بخش نیست؟

این وام ها به سه دسته تقسیم می شوند: تکمیلی،ایجادی،توسعه ایی. ایجادی بازدهی مناسبی ندارد و معتقدم که جوابگو نیست بایستی وام ها به صورت تکمیلی پرداخت شود. در رابطه با مشاغل خیاطی ، گلیم بافی و قالیبافی بایستی یک بازاریاب برای آنها پیدا شود تا این صنایع به راحتی به فروش برسند و روی دست مردم نمانند. فرماندار در انتها به بسته حمایتی دولت به مناطق محروم که فقط شامل روستاها می شود اشاره کرد.

سقف وام در این طرح در روستاهای ۲۵خانوار به بالا ۷۵۰میلیون تومان می باشد که سهم دولت ۶۰درصد و آورده مردم ۴۰درصد می باشد. در روستاهای ۵۰ خانوار به بالا حداکثر تسهیلات یک میلیارد تومان است که سهم دولت ۷۰درصد و آورده مردم ۳۰درصد می باشد.در روستاهای ۱۰۰خانوار به بالا میزان تسهیلات ۳میلیارد تومان که سهم دولت ۷۵درصد و آورده مردم ۲۵درصد است.در روستاهای ۲۰۰خانوار به بالا میزان تسهیلات بدون سقف می باشد که سهم دولت ۸۵درصد و آورده مردم ۱۵درصد می باشد. این طرح با کارمزد ۳درصد،وثیقه کارت ملی و بازپرداخت با کارت یارانه می باشد.

گزارش : ارجانیوز/ علیرضا رحمتی

عکس: حمید آدمی

درج:حمید آدمی /کانون سبحان

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=19933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.