• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

فیلم بت شکنی داعشی ها + پخش آنلاین

  • کد خبر : 3101
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

باستانشناسان و متخصصان، موزه نینوا در موصل را از مهم ترین موزه های جهان می دانند که هزاران اثر ارزشمند را در خود جای داده است .      به گزارش “کانون سبحان“؛ گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه ویدیویی را منتشر کرد که در آن چگونگی تخریب مجسمه های تاریخی در موزه نینوا در شهر […]

باستانشناسان و متخصصان، موزه نینوا در موصل را از مهم ترین موزه های جهان می دانند که هزاران اثر ارزشمند را در خود جای داده است .

 

 

 به گزارش کانون سبحان؛ گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه ویدیویی را منتشر کرد که در آن چگونگی تخریب مجسمه های تاریخی در موزه نینوا در شهر موصل به تصویر کشیده شد.

در این ویدیو سخنگویی از داعش در کنار یک اثر تاریخی بزرگ مشاهده می شود که به نظر می رسد تندیسی تاریخی از موزه نینواست، این فرد با اشاره به تندیس می گوید:« اینها بت هستند، این بتها متعلق به انسان هایی است که غیر خدا را می پرستیدند.»

این فرد می گوید:« آنانکه آشوری و اکدی خوانده می شوند( منتسبان به دو تمدن بزرگ بین النهرین در هزاره اول و دوم قبل از میلاد) یا دیگر گروهها خدای باران، خدای کشت و زرع و خدای جنگ داشتند، آنان با این خدایان به خدای بزرگ شرک می ورزیدند و برای خدایانشان قربانی می کردند و از آنان تقرب می جستند.»

وی سپس گفت:« حال وقت ویران کردن این آثار فرا رسیده است اگر چه میلیاردها دلار قیمت داشته باشند.» پس از این سخنان عناصری از داعش با تیشه و چکش و با پرت کردن آثار تاریخی از بلندی، این مجسمه های ارزشمند را شکسته و ویران می کنند.

در بخشی از ویدیو تابلوهایی که برای معرفی آثار تاریخی، در کنار تندیس ها، نصب شده بود به نمایش گذاشته می شود که بر اساس این تابلوها برخی از تندیس ها و آثار متعلق به قرن هشتم قبل از میلاد است.

باستانشناسان و متخصصان، موزه نینوا در موصل را از مهم ترین موزه های جهان می دانند که هزاران اثر ارزشمند را در خود جای داده است . بسیاری از این آثار پس از حمله سال 2003 آمریکا به عراق از این موزه سرقت شد چنانچه در ناامنی های پس از سال 2003 نیز بخشی از این آثار غارت شد.

 

 

 

پخش آنلاین:

 

 

 

 

منبع:مشرق

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.