• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

محمد اصلانی:‌«آتش‌سوزی جنگل‌های ‌کوهدشت عمدی است»/«اعزام بالگرد آب‌پاش برای مهار حریق»/« آماده‌باش تمام نیروها برای مهار آتش»

  • کد خبر : 16760
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
محمد اصلانی:‌«آتش‌سوزی جنگل‌های ‌کوهدشت عمدی است»/«اعزام بالگرد آب‌پاش برای مهار حریق»/« آماده‌باش تمام نیروها برای مهار آتش»

خرم آباد – معاون عمرانی استانداری لرستان از مهار آتش سوزی جنگلهای شهرستان کوهدشت خبر داد و گفت: با این وجود نیروهای امدادی و مردمی در حالت آماده باش قرار دارند.

2015-08-06_005200به گزارش “کانون سبحان”محمد اصلانی دقایقی پیش در جلسه ستاد بحران استان لرستان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان گوهدشت ‌اظهار داشت: عصر روز سه‌شنبه جاری آتش‌سوزی در منطقه صعب‌العبور جنگل‌های کوهدشت لرستان گزارش و بلافاصله تمامی نیروهای مردمی و دولتی به این منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه وقوع آتش‌سوزی‌ها را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، افزود: باید صددرصدی در حالت آماده‌باش کامل به سر ببریم ‌تا اگر اینگونه حوادثی رخ داد بتوانیم سریع وارد عمل شویم.

معاون عمرانی و هماهنگی استاندار لرستان با بیان اینکه این آتش‌سوزی صبح چهارشنبه مهار شد، تصریح کرد:‌ به دلیل اینکه آتش‌سوزی در بلوط به صورتی است که داخل تنه‌های آنها ‌خاموش نمی‌شود‌ مجددا عصر روز گذشته این آتش‌سوزی در مناطق جنگلی کوهدشت آغاز که‌ با تلاش تمام نیروهای مردمی، بسیج، سپاه پاسداران، ارتش، نیروهای دولتی، بهیاران و … شب گذشته به صورت کامل مهار شد‌ و در حال حاضر تمام نیروها در منطقه به علت وقوع دوباره این آتش‌سوزی به صورت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

اصلانی یادآور شد: نیروهایی که به این مناطق اعزام می‌شوند باید از امکانات و تجهیزات اولیه مایحتاج انفرادی که حداقل آن یک بطری آب است، برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در این منطقه عمدی بوده و هیچ پدیده غیرعمد در این مکان مشاهده نشده است، از تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواست هرکدام 100 دبه 4 لیتری جای آب را تهیه کنند تا در مواقع حساس بتوانند در اختیار نیروها قرار دهند.

‌وی افزود: امیدواریم بالگرد ‌اعزام شده به این منطقه بتواند عملیات موفقی انجام دهد زیرا این منطقه بسیار صعب‌العبور بوده و همین باعث شده این آتش‌سوزی دیرتر از مناطق دیگر مهار شود.

اصلانی یادآور شد: تا فردا تمام نیروهای دولتی و غیر‌دولتی در این منطقه مستقر هستند و آمادگی کامل این را دارند تا در صورت بروز حادثه مجدد آن را مهار کنند.

این مسئول یادآور شد: آتش‌سوزی در شهرستان پلدختر و کوهدشت عمدی بوده و هیچ دلیلی بر سهوی بودن آن وجود ندارد.

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=16760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.