• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی(ره) در مسجد جامع کوهدشت برگزار می شود.+پوستر

  • کد خبر : 16156
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۷
مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مروجی(ره) در مسجد جامع کوهدشت برگزار می شود.+پوستر

مسجد جامع کوهشت هشتم مرداد94، میزبان مراسم پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله مروجی‌ مبلغی (ره)خواهد بود.

biig2_100657به گزارش“کانون سبحان”؛   مراسم پنجمین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ ماشاء‌الله مروجی‌مبلغی (ره) با حضور مردم و مسئولان استانی و شهرستان کوهدشت پنجشنبه، 8 مرداد94  بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود.

سخنران این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی، نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خواهد بود.

یادآور می‌شود، شیخ ماشاالله مروجی(ره) در سال ۱۳۰۰خورشیدی در محله‌ چهار چنار بروجرد، در یک خانواده‌ مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. پدرش، مرحوم آقا شیخ جواد، در شمار مردان نیک و سرشناس بروجرد بود.

وی برای کسب تحصیلات ابتدایی وارد مکتب‌خانه شد و در محضر هبت‌الله حیدری خواندن و نوشتن را آموخت، وی برای کمک به معیشت خانواده مدتی به کار و فعالیت مشغول شد.

حاج شیخ ماشاالله مروجی(ره) در دوران اقامت آیت‌الله بروجردی(ره) در بروجرد در راه کسب معارف اسلامی وارد حوزه‌ علمیه‌ نوربخش بروجرد شد و پس از انجام خدمت نظام وظیفه دوباره به حوزه‌ علمیه بازگشت و در محضر حجت‌الاسلام والمسلمین مستجاب‌الدعوه دروس معقول و منقول را گذراند.

وی پس از مدتی به شهرستان ملایر می‌رود و هشت ماه در آن‌جا ساکن می‌شود سپس به همدان می‌رود و مدتی از محضر آیت‌الله حاج شیخ علی محمدی همدانی(ره) به تحصیل علوم دینی مشغول می‌شود، حاج آقا شیخ مروجی تصمیم می‌گیرد به عتبات عالیات برود؛ بنابراین همدان را به قصد خوزستان ترک می‌کند و از آن‌جا به عراق رهسپار می‌شود، مأموران مرزی او را دستگیر و به زندان منتقل می‌کنند و پس از مدتی به ایران عودت می‌دهند.

سرانجام فرصتی دیگر پیش می‌آید و زیارت نجف اشرف نصیبش می‌شود، این زمان مصادف است با زعامت آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی، شیخ شهر پس از مدتی تحصیل از نجف اشرف به همدان باز می‌گردد. پس از این که حوزه‌ همدان به دلایلی دچار رکود می‌شود برای ادامه‌ تحصیل به خرم‌آباد می‌آید و در محضر آیت‌الله روح‌الله کمالوند(ره) کسب فیض می‌کند، حاج‌آقا مروجی سال ۱۳۴۰ خورشیدی به پیشنهاد آیت‌الله کمالوند به کوهدشت مهاجرت می‌کند.

2015-07-25_073347

این روحانی وارسته پس از حدود نیم‌ قرن سکونت در کوهدشت، منشأ کارهای بزرگ و خوبی برای مردم این منطقه بوده‌ است و در سال ۱۳۴۰ حوزه‌ علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان کوهدشت را تأسیس کرد.

مرحوم آیت‌الله مروجی نمونه‌ یک انسان کامل و بافضیلت بود که در گمنامی و دوری از هیاهوی ظاهری دنیا و دلربایی‌های دنیوی، به حیات واقعی خود دست یافت و جاودانه شد، مروجی از آن دسته نبود که نان دین می‌خورند و کار دنیا می‌کنند، صبر و استقامت، توکل به خداوند، بصیرت، فرزانگی، پارسایی، زهد و تقوا، دوری از ظواهر دنیا، هم‌دردی با مردم و بی‌ریا زیستن از جمله ویژگی‌های آن عالم فرزانه و فقیه عالی‌قدر بود.

بارزترین ویژگی آیت‌الله مروجی این بود که «ایشان نسبت به دنیا بی رغبت و بی اعتنا بود،هرگز ظواهر و زرق و برق آن نمی توانست او را بفریبد،به همین خاطر هیچگونه تمایلی به مناصب دنیوی نداشت، تنها یک چیز برای او اهمیت داشت و آن رضایت خدای تعالی بود.»

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=16156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.