• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

«نماز عید قربان»یمن 25 شهیددر پی داشت.

  • کد خبر : 17554
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
«نماز عید قربان»یمن 25 شهیددر پی داشت.

دو روز پس از انتشار خبر ورود رئیس‌جمهوری فراری یمن به جنوب این کشور، انفجار انتحاری در پایتخت، هنگام نماز عید قربان، حدود 30 یمنی را قربانی کرد.

13940611000863_PhotoAبه گزارش “کانون سبحان”، صبح امروز پنجشنبه، انفجاری انتحاری، در یک مسجد در صنعاء پایتخت یمن هنگام برگزاری نماز عید قربان رخ داد.

بنا بر گزارش منابع متعدد خبری از جمله شبکه «اسکای نیوز»، «بی‌بی‌سی» و «العربیه»، این انفجار شدید در مسجد «البلیلی» صنعاء که تحت کنترل جنبش انصارالله یمن بود رخ داد و بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه 25 شهید و بنا بر اعلام «الخلیج آنلاین» دست کم 29 شهید بر جا گذاشت.

خودروهای اورژانس و امداد فوری به محل حادثه اعزام شدند و نیروهای امنیتی محل حادثه را تحت کنترل قرار دادند.

این مسجد در محله «الصافیه» و در نزدیکی آکادمی پلیس در صنعاء قرار دارد.

همچنین خبرگزاری رویترز با بیان اینکه این انفجار در حین برگزاری نماز عید قربان در مسجد البلیلی رخ داد، افزود که این انفجار را دو فرد انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، انجام دادند.

شبکه لبنانی المیادین در ابتدا شمار شهدای اولیه این انفجار را بیش از 15 نفر اعلام و تأکید کرده بود که شمار بسیاری نیز  زخمی شده‌اند.

پیش‌تر و اوایل سپتامبر نیز دو انفجار یک مسجد دیگر در صنعاء را هدف قرار داده بود. مسئولیت آن انفجار تروریستی را که 32 شهید و 92 زخمی بر جا گذاشت، گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته بود.

این خبر دو روز پس از انتشار خبر بازگشت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به عدن در جنوب این کشور منتشر شد؛ منصور هادی مارس گذشته به عربستان فرار کرده بود.

انتهای پیام/ص

فارس

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=17554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.