• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

هكر تلگرام در كوهدشت دستگیر شد+جزئیات

  • کد خبر : 46089
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
هكر تلگرام در كوهدشت دستگیر شد+جزئیات

سرپرست فرمانده انتظامی کوهدشت از شناسایی و دستگیری هكر تلگرام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش«کانون سبحان»؛ تیمور گراوند سرپرست فرمانده انتظامی کوهدشت بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر هک شدن رمز ورود حساب تلگرام خود و دسترسی به تمامی گفت‌وگوها و مخاطبان وی ،رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:شاکی به دلیل وجود تصاویر شخصی و خانوادگی زیادی که در گوشی تلفن همراه و شبکه اجتماعی خود داشت ابراز نگرانی کرده و از پلیس فتا تقاضای کمک داشت.

 سرپرست فرمانده انتظامی کوهدشت اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی و با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی بر روی گوشی تلفن همراه شاکی ،عامل هک و نفوذ به تلگرام که زنی جوان و از بستگان شاکی بود را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

وی با بیان اینکه متهم کد فعال‌سازی تلگرام این برنامه را در گوشی موبایل خود فعال کرده بود،اظهار داشت: با مشاهده مدارک مستدل و غیرقابل انکار متهم اعتراف کرده و مدعی شد در فرصتی مناسب گوشی شاکی را در اختیار گرفته و آن را هک کرده است.

گراوند عنوان داشت: متهم دستگیر شده انگیزه خود را اذیت کردن و دسترسی به اطلاعات شخصی شاکی عنوان کرد.

وی یادآور شد:متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

  سرپرست فرمانده انتظامی کوهدشت با تاکید بر پرهیز از ذخیره اطلاعات شخصی بر روی تلفن همراه جهت جلوگیری از هک شدن، گفت: شهروندان به پیام‌های دریافتی با عنوان شرکت تلگرام در خصوص جلوگیری از هک شدن اعتنایی نکنند و به هیچ وجه کد دریافتی ۵ رقمی را برای دیگران ارسال نکنند.

وی افزود: با فعال کردن Two-step verificationدر بخش تنظیمات امنیتی شهروندان می‌توانند تا حدودی از هک شدن تلگرام خود جلوگیری کنند.

گراوند گفت: شهروندان به صورت روزانه به قسمت active sessions در بخش تنظیمات امنیتی تلگرام مراجعه و دستگاه‌های متصل به تلگرام خود را مشاهده کنند و به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو، گوشی تلفن همراه خود را رمز گذاری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=46089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.