• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

وزیر بهداشت:آمار جان باختگان ایرانی حادثه «منا» صحیح نیست .

  • کد خبر : 18090
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
وزیر بهداشت:آمار جان باختگان ایرانی حادثه «منا» صحیح نیست .

وزیر بهداشت گفت: آمار دقیق جان باختگان پس از بازگشت کامل حجاج از عربستان اعلام خواهد شد.

3650847_908به گزارش “کانون سبحان”؛ به نقل از “وب دا” دکتر هاشمی در خصوص تعداد کشته شدگان فاجعه منی گفت: طبق اطلاعیه‌ای که روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت منتشر کردند تعداد کشته‌شدگان 465 نفر اعلام شده بود که از نظر دولت ایران لحاظ واژه متوفی برای همه آنها درست نیست و آمار دقیق جان باختگان پس از بازگشت کامل حجاج از عربستان اعلام خواهد شد.
وی افزود: همه باید دقت کنند که در مصاحبه‌های خود از به کار بردن واژه متوفی پرهیز کنند. تعدادی از ایران با ویزای عربستان وارد خاک این کشور شده‌اند طبیعی است که به همان تعداد هم باید به کشور بازگردند.
وزیر بهداشت گفت: تا کنون بیش از 300 پیکر وارد کشور شده است. مابقی را باید بتوانیم در روزهای آینده از سردخانه‌هایی که هنوز بازدید نشده است پیدا کنیم و تعدادی هم که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست مطالبه دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت پادشاهی عربستان خواهد بود.
دکتر هاشمی گفت: بخشی از مفقودین ممکن است جز دستگیر شدگان باشند و در بازداشتگاه ها و زندان‌های عربستان باشند و یا در بیمارستانهای عربستان باشند که به دلیل وسعت فاجعه رخ داده هنوز مسئولین مربوط اطلاعی از آنها نداشته باشند..
وزیر بهداشت تاکید کرد: اتلاق واژه متوفی فقط برای کسی صحیح است که پیکر او به کشور منتقل شده باشد و بر این اساس تعداد حدود 300 نفر است.
منبع:yjc.ir
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=18090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.