• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

کشته شدن نوجوان ۱۲ ساله عراقی به خاطر گفتن کلمه «داعش» !!!

  • کد خبر : 3053
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳

داعش یک نوجوان ۱۲ ساله را در استان الانبار عراق به جرم گفتن کلمه «داعش» مجازات کرد. به گزارش “کانون سبحان“؛ گروه تروریستی داعش در اقدامی یک نوجوان ۱۲ ساله عراقی را در استان الانبار این کشور که هم اکنون تحت اشغال این گروه است، به جرم به کار بردن کلمه «داعش» به ۶۰ ضربه […]

داعش یک نوجوان ۱۲ ساله را در استان الانبار عراق به جرم گفتن کلمه «داعش» مجازات کرد.

به گزارش کانون سبحان“؛ گروه تروریستی داعش در اقدامی یک نوجوان ۱۲ ساله عراقی را در استان الانبار این کشور که هم اکنون تحت اشغال این گروه است، به جرم به کار بردن کلمه «داعش» به ۶۰ ضربه شلاق محکوم کرد و این مجازات در ملا عام و در میدان اصلی یکی از شهرهای این استان اعمال شد.

داعش اعلام کرده است که تمام مردم تحت حکومت این گروه موظف هستند از عبارت کامل (دوله الاسلامیه) استفاده کنند و هیچ کس حق استفاده از کلمه «داعش» که در برخی از لهجه های عربی به معنای «مرد نفاق افکن» و «مردی که چیزی را در زیر گام های خود له می کند» است، را ندارد.

گفتنی است نام داعش تا کنون ماجراهای مختلفی را به همراه داشته است. از جمله این که این کلمه در زبان عربی لهجه مصری با معانی طنز به کار می رود و این نام باعث بی اعتباری این گروه در بین مردم شده است.

از سوی دیگر شرکتی بلژیکی با سابقه ۹۲ سال کار به خاطر مخفف انگلیسی نام داعش که ISIS است، مجبور شد نام خود را تغییر دهد. چرا که با افت شدید فروش به دلیل همنامی با مخفف نام داعش در انگلیسی مواجه شده بود.

شرکت مشهور شکلات سازی بلژیکی پس از آن که ۹۲ سال با نام ISIS به فعالیت پرداخته است اعلام کرد که پس از قرار گرفتن داعش در صدر اخبار جهان و مشهور شدن این گروه در زبان انگلیسی با نام اختصاری ISIS این شرکت با کاهش شدید فروش محصولات خود مواجه شده است و با توجه به این مساله مجبور به تغییر نام خود شده است.

داعش در زبان انگلیسی با نام اختصار ISIS شناخته می شود و هم نامی این گروه تروریستی با شرکت مشهور شکلات سازی بلژیکی که سالانه ۵ هزار تن شکلات تولید می کند، سبب شد این شرکت مجبور به تغییر نام و برند ۹۱ ساله خود شود.

پایگاه خبری داعش دات آی آر

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.