• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

کوهدشت،محرومیت های تاریخی وراه کارها/امیرهوشنگ رشیدیان

  • کد خبر : 2925
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

شهرستان ۱۰۰هزار نفری کوهدشت در غرب استان لرستان با موقعیت ژئوپلتیک در بین لرستان و استان کرمانشاه  قرار دارد . این شهرستان با وجود توانایی ها و استعدادهایی که دارد در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و توریستی،گردشگری و … دچار مشکلات و نقصان هایی است . کانون سبحان/ امیر هوشنگ رشیدیان: شهرستان ۱۰۰هزار نفری […]

شهرستان ۱۰۰هزار نفری کوهدشت در غرب استان لرستان با موقعیت ژئوپلتیک در بین لرستان و استان کرمانشاه  قرار دارد . این شهرستان با وجود توانایی ها و استعدادهایی که دارد در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و توریستی،گردشگری و … دچار مشکلات و نقصان هایی است .

کانون سبحان/ امیر هوشنگ رشیدیان: شهرستان ۱۰۰هزار نفری کوهدشت در غرب استان لرستان با موقعیت ژئوپلتیک در بین لرستان و استان کرمانشاه  قرار دارد . این شهرستان با وجود توانایی ها و استعدادهایی که دارد در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و توریستی،گردشگری و … دچار مشکلات و نقصان هایی است . مشکلات عمده ای که مردم شهرستان کوهدشت با آن دست و پنجه نرم می کنند را می توان در بیکاری و عدم اشتغال اکثریت جوانان و تحصیل کرده های این خطه و عدم وجود زیرساخت های مناسب فرهنگی نام برد. عدم حمایت برخی مسوولین از کار فرهنگی و فرهنگ سازی از طریق کتابخوانی و مطالعه نشریات ،مجلات و روزنامه ها ، عدم حمایت از معدود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی موجب گردیده در این شهرستان جای پیشرفت با پسرفت عوض شود. کمبود بیمارستان و تخت های بیمارستانی و عدم تجهیز تنها بیمارستان شهر ، در این منطقه علیرغم همه تلاش های انجام گرفته توسط مدیریت شبکه بهداشت کوهدشت، استفاده از مدیران کم تجربه در برخی بخش های اجرایی یکی دیگر از عمده مشکلات این منطقه وسیع و گسترده با تعداد روستا های زیاد است که به دلیل عدم وجود امکانات در حال حاضر بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده است ، مشکلات آموزشی با حدود ۲۷ هزار دانش آموز  هزار مشغول به تحصیل در مدارس ، عدم تخصیص اعتبار لازم جهت احداث و ایجاد مدارس در برخی روستاهای این شهرستان از دیگر کاستی هاست.

 

در بخش کشاورزی و منابع طبیعی نیز کوهدشت مشکلات فروانی دارد از اجرایی شدن معشوره که چندین سال است قول اجرایی شدنش را داده اند اما روز به روز این قول کهنه تر و مشعوره اجرایی نمی شود تبدیل مشعوره به سدی که فقط آب آشامیدنی کوهدشت را تامین کند برای مردم این منظقه ارزشی نخواهد داشت .

تبدیل جنگل ممتاز بلوط زاگرس به اراضی کشاورزی،یکی دیگر از مشکلات در این منظقه است.

البته این مشکلات را نمی توان تنها مشکلات منطقه کوهدشت ذکر کرد، که بدون شک مشکلات عدیده ی دیگری هم وجود دارد که در این مقاله نمی گنجد . اما آنچه که مدنظر است ذکر گوشه ای از مشکلات بود . بی تردید این مشکلات را نمی بایستی به عنوان عوامل بازدارنده در توسعه یافتگی منطقه طی سی و چند سال گذشته ذکر کرد که در سال های گذشته خدمات زیادی از طرف دولت و در این شهرستان انجام گرفته ، اما با توجه به عمق محرومیت آن چنان که انتظار می رفت و انتظار می رود بیش از این باید در کوهدشت تلاش صورت گیرد..

 

 

در قرن ۲۱ و در دنیایی که هر روز انسان ها به هم نزدیکتر شده و ارتباطات  موجب بالارفتن سطح آگاهی مردم از محیط پیرامون خود می گردد ، عدم رسیدگی به مناطق محروم موجب ایجاد انگیزه قوی در ترک محل زندگی و مهاجرت به محیط های با امکانات مناسب تر می گردد و در این صورت در آینده ای نه چندان دور سرزمینی خواهیم داشت با روستاهای متروک و شهرهای پر جمعیت و مصرف کننده و باید دست نیاز خود را بسوی دیگران دراز کنیم و آن دیگران نیز به انگیزه تسلط و بهره کشی از مردم این سرزمین انواع تحقیرها و تهدیدها و تحریم ها را برما روا بدارند. پس تا دیر نشده با عزمی ملی و مدیریتی جهادی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظه العالی) ، فرهنگ و اقتصاد این مرز و بوم را اعتلای دوباره ای ببخشیم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.