• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

گرمترین سال کره زمین ،سال 2014

  • کد خبر : 2908
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱:۰۰

سازمان ملل اعلام کرد بنا به اطلاعات دمایی موجود، سال 2014 گرمترین سال زمین بوده است و در این سال دمای زمین حدود نیم درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است. به گزارش “کانون سبحان“؛ به نقل از فرانس24، آژانس هواشناسی سازمان ملل اعلام کرد سال 2014 گرم ترین سال زمین از زمان آغاز ثبت دمای این […]

سازمان ملل اعلام کرد بنا به اطلاعات دمایی موجود، سال 2014 گرمترین سال زمین بوده است و در این سال دمای زمین حدود نیم درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است.

به گزارش کانون سبحان؛ به نقل از فرانس24، آژانس هواشناسی سازمان ملل اعلام کرد سال 2014 گرم ترین سال زمین از زمان آغاز ثبت دمای این سیاره بوده است.

 

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی جهانی، متوسط دمای زمین در سال 2014، 0.57 درجه سانتی‌گراد معادل 1.03 درجه فارنهایت از متوسط دمای طولانی مدت 14 درجه سانتی گراد معادل 57.2 درجه فارنهایت زمین بالاتر بوده است.

 

میشل جاراد، مدیر کل سازمان هواشناسی جهانی، همچنین اعلام کرد 14 سال از 15 سال طی شده قرن جاری گرم ترین سال های به ثبت رسیده در جهان بوده است.

 

وی افزود در سال 2014 افزایش بی سابقه گرمای کره زمین به همراه وقوع باران های سیل آسا و سیل ها در بخشی از زمین و خشکسالی در بخش های دیگر بوده است.

 

هفته آینده کشورهای عضو سازمان ملل برای گفتگو در مورد بسته تغییرات آب و هوایی که قرار است در ماه دسامبر به امضای اعضا برسد در ژنو تشکیل جلسه خواهند داد.

 

سازمان ملل در نظر دارد تا افزایش دمای زمین را به 2 درجه بالاتر از دوران قبل از انقلاب صنعتی محدود کند اما دانشمندان هشدار داده اند که ممکن است دمای زمین به دوبرابر این میزان افزایش یابد.

 

سازمان ملی اقیانوس های و اتمسفر ایالات متحده اعلام کرده است از سال 1880 میلادی که ثبت دمای زمین را آغاز کرده است سال 2014 گرم ترین سال زمین بوده است.

 

فارس

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=2908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.