• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

«دل‌گپی در مورد انتخابات!»/حجت الاسلام سید محمد صادق محمدی وفایی

  • کد خبر : 16236
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
«دل‌گپی در مورد انتخابات!»/حجت الاسلام سید محمد صادق محمدی وفایی

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ حجت الاسلام سید محمد صادق محمدی وفایی: به نام خداوند جان و خرد چند صباحی است انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از هرچیزی رخ نمایی می کند و هر چه به اسفند ۹۴ نزدیک تر می شویم طبق معمول و انتخابات گذشته، مصاحبه ها، فاتحه های انتخاباتی و حضور […]

2015-07-21_121422سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ حجت الاسلام سید محمد صادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد

چند صباحی است انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از هرچیزی رخ نمایی می کند و هر چه به اسفند ۹۴ نزدیک تر می شویم طبق معمول و انتخابات گذشته، مصاحبه ها، فاتحه های انتخاباتی و حضور و ظهور نامزدهای انتخاباتی در مراسم های مذهبی بیشتر می شود.
در این میان نامزدهایی که دستشان به وزارتی ، نهادی ، سازمانی یا اداره ای می رسد ، جد و جهد می کنند با گره گشایی از مشکلی و یا مشکلاتی ، دلهایی را به دست آورند تا شاید اکثریتی از رای را جمع آوری کنند.
مردم نیز با انگیزه های متفاوتی به آزمون انتخابات نگاه می کنند . گروهی باندی و جناحی حرکت می کنند و هرگز توجهی به عملی شدن شعارهای انتخاباتی و صدق و کذب ها ندارند .
برخی نیز به حدی از کنار نعش شعارهای برزمین مانده گذر کرده اند که هیچ وعده و وعیدی را (از هرکسی و با هر لباسی که باشد) به فال نیک نمی گیرند.این گروه از افراد شرکت در انتخابات ها را بی فایده و یا داری فایده آنهم فقط برای افراد خاصی می دانند.
یا للعجب فصل انتخابات که می شود منازل و کوچه و خیابان ها سرشار از شعارها و وعده های انتخاباتی می شود. بسیاری از نامزدهای انتخاباتی با آوردن واسطه ها ی فراوان و متنوع رای توده های مردم را خواستار میشوند ولی چون (برخی ها) برکرسی مقصود و مطلوب تکیه می¬زنند ، وعده ها معدوم و واسطه ها محو می شوند .گاه وعده های داده شده و مکتوب را انکار می کنند و مصداقی برای مثل ذیل می شوند:
می گویند یک نفر بار باروتی داشت و می خواست از گمرک عبور بدهد که جلوی او را گرفتند و گفتند تو الان داری باروت می بری؟ گفت نه این سیاه دانه است، گفتند سیاه دانه نیست، این باروت است! گفت نه، نیست سیاه دانه است! یک مقدار از باروت را ریختند کف دست خودش و آتش زدند، آتش گرفت و دستش سوخت. باز هم طرف گفت: دیدید سیاه دانه بود.
بسیاری از افراد جامعه نیز می¬گویند نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی نوپاست و سرچشمه ی خدمات بسیاری است .هر چند در این نظام مبارزه با فساد (درحدی مطلوب)به ثمر ننشسته است .گاه اشرافی گری وجود دارد و برخی از مدیران ارشد دولتی محکوم و در زندانند و رشوه و تبعیض ، فساد سه هزار میلیاردی و قصه و قضیه بابک زنجانی و … وجود دارد ، ولی استقلال و امنیت و کلیات این نظام بسیار ارزشمند و قابل دفاع است. بنابراین از کاندیدهای پست های دولتی با این نظارت های ضعیفی که وجود دارد ،عملکردی بیش از این انتظار نمی رود . صاحبان این نوع اندیشه می گویند شرکت در انتخابات ،خود جبهه ای است برای پاسداری از خون شهدا و دفاع از جمهوری اسلامی ایران و هیچ گاه و به هیچ بهانه و دلیلی نباید دشمنان اسلام را شاد و سنگرهای نظام را خالی کرد.
برخی از کسانی که قصد کاندیدا شدن را دارند قبل از موعد و برخلاف قانون فعالیت های تبلیغاتی را شروع می کنند . کاش می شد قوه قضائیه به آنها تفهیم اتهام کند که قانون شکن چگونه لیاقت قوه مقننه را خواهد داشت؟!
کاش نهادی ،اداره¬ای برای تطبیق وعده های انتخاباتی شکل می¬گرفت تا هر عالی¬جنابی که به وعده اش عمل نکند او را به علت عمل نکردن به وعدهای انتخاباتی از گردونه انتخابات ها حذف کنند.
از نظر شریعت مقدس جمهوری اسلامی دروغ کلید همه گناهان و غیبت و تهمت زدن از گناهان کبیره اند کاش اگر نامزدی از نامزدهای انتخابات، مرتکب شدن به گناهان کبیره جزیی از مدیریتش می شود، (چون فتنه گر و ضد ولایت فقیه و عدم احراز صلاحیت) به عدم لیاقت او برای پست های مهم دولتی و حکومتی رای داده شود.
نکته ی آخر این که می گویند – و به طنز می گویند- یکی از نامزدهای نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری در نطق انتخاباتی خود خطاب به مردم وعده می داد که «اگر بنده را انتخاب کنید با مارکسیسم، امپریالیسم، سوسیالیسم، اومانیسم، فمنیسم و اپورتونیسم به شدت مقابله می کنم و به هیچکدام از آنها فرصت و اجازه نمی دهم در آرامش و رفاه مردم کمترین خدشه ای پدید آورند»!
در این هنگام، پیرمردی رنجور از میان جمعیت برخاست و خطاب به آقای کاندیدا گفت؛ «پیشاپیش از مبارزه بی¬امان حضرتعالی با همه ایسم هایی که اشاره فرمودید تشکر می کنم ولی کاش برای روماتیسم بنده هم که بدجوری آزارم می دهد فکری می کردید و برنامه ای داشتید.
حال ای کسانی که به مجلس و بهارستان می اندیشید ، چه برنامه ای برای بی کاری این همه جوان تحصیل کرده دارید؟با تصویب کدامین طرح و لایحه¬ها می توانید دل این مردم را شاد کنید و بر اعتماد آنها بیفزایید ؟
با کدامین نظارت و با چه برنامه ای می توانید مبارزه با فساد و رشوه و کاهش سرقت و… را ریل گذاری کنید؟
چگونه و با چه بیانی دل مردم را به وعده های انتخاباتی جذب می کنید؟
عزیزان کاندیدا!
کوهدشت لرستان دارای مردمی سخت کوش ، دلسوز و قانع و انقلابی است ،اگر نماینده ی شهر ، شورای شهر و فرمانداری و حتی دیگر سازمان ها و ادارات ، دست به دست هم دهند و فقط این همه دست انداز عتیقه شهر را سامان دهند ، عمری شماها را دعا خواهند کرد و درد بی کاری و فساد و تبعیض و …را تحمل خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=16236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.