• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

امام جمعه رومشکان: ما آمریکا را در رأس ناقضین حقوق بشر می دانیم.

  • کد خبر : 16506
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
امام جمعه رومشکان: ما آمریکا را در رأس ناقضین حقوق بشر می دانیم.

به گزارش “کانون سبحان”؛ نماز جمعه این هفته رومشکان به امامت حجت الاسلام جمیاری برگزار شد. خطبه اول خطبه اعتقادی :امام جمعه محترم شهرستان رومشکان علی اکبر جمیاری در ابتدای خطبه اول با ذکر خدای متعال خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت نموده و فرمودند : انسان بعد از اینکه گام می […]

2015-08-01_054214به گزارش “کانون سبحان”؛ نماز جمعه این هفته رومشکان به امامت حجت الاسلام جمیاری برگزار شد.

خطبه اول خطبه اعتقادی :امام جمعه محترم شهرستان رومشکان علی اکبر جمیاری در ابتدای خطبه اول با ذکر خدای متعال خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت نموده و فرمودند : انسان بعد از اینکه گام می نهد بر این دنیای موقتی وبی ارزش برای او یک سری حساب و کتاب ها در نظر گرفته می شود.

چند صباحی در این دنیا و این عبورگاه موقتی می ماند و بعد از مدتی کوچ میکند به سوی جایی که باید حساب پس بدهد : چه کردی در مدت این عمر؟ و چگونه زیسته ای ؟ چه را به دست آورده ای؟ و سرمایه ات را در چه راهی مصرف کرده ای؟ این سوالاتی معمولی است که در روز حساب از انسان پرسیده میشود. حتی از چشم انسان پرسیده میشود به کجا نگاه کردی ؟ از لسان پرسیده می شود که زبان را چگونه چرخاندی؟ از گوش انسان پرسیده میشود گوش های تو که ضعیف شده ای چگونه این پتانسیل و این قدرت را از بین بردی؟ و آنجاست که انسان جای این ندارد که بخواهد توجیه بکند، آنچه واقعیت است گفته میشود نه تنها به وسیله زبان بلکه به وسیله تک تک اعضای بدن . هر کدام پاسخ میدهند و سخن میرانند ، لزا مومنین ، متدینین تقوای الهی آن چیزیست که انسان را به خداوند میرساند و ماهیت اصلی انسان یعنی همان انسانیت را به ارمغان می آورد و نماز جمعه هم در همین راستا است.

مشکلی که برای تمام انسان ها وجود دارد فراموش کردن فطرت است خداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید سوره روم آیه ۳۰ میفرماید:

فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا

ای پیامبر روی آور به دینی که حنیف و پاک است

زندگی ما دارای نا پاکی هایی است اما خدای تبارک و تعالی خیر است ، خیر می آفریند. ارمغان خدای تبارک و تعالی دائمی است.

چرا علمای ما دارای عمر طولانی هستند ؟ چون دین خدا را تبلیغ می کنند مثل عطاری که عطر می فروشد و به بوی عطر و آنچه که خوش است آراسته میشود. علمای ما هم همین گونه هستند، یک عمر برای خدا خدمت کرده اند و از دین حنیف گفته اند خداوند آنها را پاک می کند و مردم آنها را دوست دارند و فرمودند :

فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا

فطرت آنچنانه ای که خداوند انسان را بر آن فطرت خلق کرد

لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ

تغییری در آفرینش خدا نیست

همه انسان را دارای فطرت پاکی هستند اما عوامل بیرونی باعث میشوند که آنها از آن فطرت پاک دور شوند.

در بسیاری از روایت هست که فرموده اند : نقشه اصلی راه انسان شدن و انسانیت همان فطرت است.فطرت زمینه ای است که انسان میتواند در آن هدایت شود. مشکلات اجتماعی و بیرونی فطرت انسان را از بین میبرند و کسانی که میگویند ما شانس نداریم در واقع با گناهانی که انجام داده اند فطرتشان به خواب رفته است لزا خداوند در آیه ۲۸ سوره میفرمایند:

ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ

این دین محکم و استوار است ولی اکثر مردم نمیدانند.

تمام انسان ذاتا دارای فطرت پاک و خدایی هستند ، و بچه ای که به دنیا می آید دارای فطرت خدایی است اما اگر به دست یک یهودی یا مسیحی بزرگ شود دین اون را فرا میگیرد. بچه ها و جونانی که به دنبال خلاف میروند تربیتشان باعث شده است که فطرتشان بخوابد و خانواده یکی از تاثیراتی که میتواند داشته باشد این است که این نقشه راه را برای فرزند پر رنگ و تقویت کند و انسان را به راه خدا هوشیار کند ولی همینطور خانواده میتواند راه منفی را هم با گناه ، با فساد ، با دروغ ، با غیبت ، با تهمت ، با لقمه حرام و با ماهواره به فرزند بیاموزد.

همچنین ایشان اشاره داشتند : یکی از مشکلات اجتماعی که امروزه وجود دارد دروغ پردازی و تهمت زدن است.تهمت باعث گرفتاری انسان میشود همچنین تبعیت از ظن و گمان و حرف دیگران انسان را جهنمی و منحرف میکند. تهمت زدن یک مسئله اجتماعی است و انسان حق تهمت زدن به هیچ کس را ندارد حتی خانواده خودش و تهمت زدن یعنی نسبت دادن آنچه که به آن یقین نداریم به فردی دیگر.

خطبه دوم:خطبه سیاسی

امام جمعه محترم شهرستان رومشکان در ابتدای خطبه دوم با ذکر خدای متعال خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی و نظم در اموردعوت نموده و فرمودند : آنچه گه باغث میشود که انسان رنگ خدایی به خود بگیرد تقوای الهیست.سال هاست خطبا و وعاظ در جایگاه های وعظ در رابطه با تقوا صحبت می کنند و فرمودند :

الوعظ الجلال القلوب

وعظ جلال قلب است.

ولی گناه قلب را میگیرد و لزا علمای ما هم از سخنرانان درخواست منبر و سخنرانی می کردند.اما بعضی ها برای موعظه و سخنرانی وقت نمیگزارند.آیا برای دنیای موقتی و محل عبور میشود وقت گذاشت ولی برای آنچه انسان را به خدا نزدیک میکند نمیشود وقت گذاشت؟

خطبه دوم خطبه سیاسی است و لذت و شیرینی نماز جمعه به این است که خطبه اول خطبه اخلاقی و خطبه دوم خطبه سیاسی باشد.خداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید می فرماید :

مَا خَلْقُکُمْ‌ وَ لاَ بَعْثُکُمْ‌ إِلاَّ کَنَفْسٍ‌ وَاحِدَةٍ إِنَ‌ اللَّهَ‌ سَمِیعٌ‌ بَصِیرٌ

آفرینش و برانگیختن (و زندگی دوباره) همه شما (در قیامت) همانند یک فرد بیش نیست؛ خداوند شنوا و بیناست

آنچه که باعث می شود که شهرستان هایی مثل شهرستان رومشکان رشد کنند همدلی و هم زبانی مردم با مسئولین و دلسوزی بودن مسئولین نسبت به مردم است مسئولین ما باید مصداق این گفته که بنی آدم اعضای یکدیگرند باشند و بزرگان گفته اند اگر انسان بخواهد به بالاترین درجه عرفان برسد باید به فکر همه باشد و دغدغه همه را دغدغه خود بداند و بحث مذاکرات هسته ای هست بحث توافق هست بعضی ها با توافق جشن میگیرند و بعضی هها میگویند خوب نیست و به درد نمیخورد بعضی ها میگویند ما سود کردیم و بعضی ها ما ضرر کردیم این مبحثی است که ما را دو قطبی میکند.آیا سیاست های نظام با دو قطبی شدن سازگار است یا نه؟ اینجاست که مقام معظم رهبری این سید بزرگوار و فرزانه میفرمایند دنبال اخلاف نباشید ، اختلاف زمینه پس رفت انقلاب را به دنبال دارد. امروز باید همدلی و هم زبانی داشته باشیم . اگر ایران عزتی دارد به خاطر خون شهیدان است امروز باید فصل الخطاب خود را بیانات مقام معظم رهبری بدانیم و بدانیم نماز جمعه نماز یکدلی است و خدمت حجت الاسلام و المسلمین موسوی مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان و جناب حجت الاسلام و المسلمین سیاح مدیریت ستاد های نماز جمعه کشور عرض میکنم مردم این شهرستان ولایت مدار و حامی انقلاب هستند و در همه مراسمات شرکت دارند و مسئولین ستاد بسیار فعالند و این کار را یک عبادت دینی و سیاسی میدانند و ما به آن کشور هایی که ما را ضد حقوق بشر اعلام میکنند ، گوییم آیا جنایات در عراق و کشتار فلسطینیان و یمنیان ضد حقوق بشر نیستند؟ بنده از طریق این تریبون اعلام می کنند که ما آمریکا را در راس ناقضین حقوق بشر میدانیم.

مناسبتها

مناسبت اول:

  • ۱۵ مرداد سال ۶۶ شهادت سردار و فرمانده هوایی ارتش شهید بابایی است و با توجه اینکه آرمان ما شهادت در راه خداست این روز را تبریک میگوییم. و باز هفته شیر مادر را داریم که این مناسبت بزرگی است این که ما قسم میخوریم شیر مادر نشان بر اهمیت آن است این که بعضی ها میگویند ما شیر مادر خود را نخورده ایم منظور فقط شیر مادر نیست مهر مادر ، دستان مادر ، و محبت مادر همه مصداق شیر مادر هستند.خداوند رحمت کند مادر علامه مجلسی را که گفت هیچ وقت بودن وضو به فرزندم شیر نداده ام.

 

2015-08-01_054147 2015-08-01_054204 2015-08-01_054214 2015-08-01_054222

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=16506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.