• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

«تولید بیش از 34 هزار تن انار در کوهدشت لرستان»

  • کد خبر : 18063
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
«تولید بیش از 34 هزار تن انار در کوهدشت لرستان»

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید بیش از 34 هزار تن انار در استان خبر داد.

به گزارش “کانون سبحان“؛ مهندس «بهروز بهاروند» در حاشیه‌ی دومین جشنواره بزرگ انار استان  در تنگ سیاب شهرستان کوهدشت گفت: 3258 هکتار از باغات لرستان را درختان انار تشکیل می‎دهد که سالانه 34 هزار و150 تن از آنها این میوه برداشت می‎شود.

وی کانون متمرکز تولید انار لرستان را شهرستان کوهدشت و منطقه سیاب برشمرد و افزود: سطح باغ‌های انار کوهدشت 2600 هکتار بوده که تولیدی بالغ بر 30 هزار تن دارند.

بهاروند با بیان این‌که رب انار، انار دانه، گل‎انار، لواشک انار و کنسانتره از محصولات جانبی این میوه در لرستان به شمار می‎آیند، ادامه داد: قابلیت بالا در حمل و نقل و نگهداری، سایز، عطر، طعم و رنگ عالی، سالم و عاری بودن از باقیمانده کودها و سموم شیمیایی از جمله ویژگی‎های کمی و کیفی انار لرستان به حساب می‏‎آید.

این مقام مسئول با اشاره به فرصت‎های به وجود آمده در این بخش تصریح کرد: اشتغال مولد با رویکرد تولید محصولات صادرات‎محور، ایجاد ارزش افزوده در محصول اولیه با تولید فرآورده‎های جانبی، معکوس کردن روند مهاجرت از شهرها به مناطق روستایی، تحول در سبک و بهبود وضعیت اقتصادی از جمله فرصت‎های باغداری در استان لرستان محسوب می‎شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان این‌که از لحاظ سطح باغات و میزان تولید انار رتبه‌ی هشتم کشور را داریم به چالش‎های این بخش اشاره کرد و گفت: تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی مطمئن و پایدار، کمبود صنایع تکمیلی و بسته‎بندی فعال و مناسب در منطقه، کمبود زیرساخت‎های لازم برای ذخیره‎سازی محصولات و… از جمله چالش‎های ما در این بخش محسوب می‎شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=18063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.