• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بیانیه حاج حسن باقری به مناسبت اربعین حسینی

  • کد خبر : 20912
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
بیانیه حاج حسن باقری به مناسبت اربعین حسینی

سردار حاج حسن باقري کوهدشت«کانون سبحان»؛ « اساساً اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهى خاندان پیامبر(ص)، یاد نهضت حسینى براى همیشه جاودانه شد و این کار پایه‏ گذارى گردید.

سردار حاج حسن باقري کوهدشت«کانون سبحان»؛ « اساساً اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهى خاندان پیامبر(ص)، یاد نهضت حسینى براى همیشه جاودانه شد و این کار پایه‏ گذارى گردید. اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلى، در حوادث گوناگون – از قبیل شهادت حسین‏ بن‏ على(علیه‏السّلام) در عاشورا – به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسلهاى بعد، از دستاورد شهادت استفاده ‏ى زیادى نخواهند برد. »

مقام معظم رهبری

امام حسین (ع) سید شهیدان عالم و سرور آزادگان تاریخ در تمام اعصار و قرون است که همواره فریاد حقیقت طلبی و ظلم ستیزی ایشان سرمشق شب شکنان شهادت طلب در چهارگوشه این گیتی پهناور است .

امام حسین (ع) آموزگار بزرگ بشریت است که درس آزادگی ، ایثار ، عزت ، مروت و جوانمردی ، اخلاص ، شهادت طلبی در راه احیاء دین و نجات مظلومان را از زیر یوغ ستم ، ستم پیشگان را به شایسته ترین شکل ممکن با نثار جان خود به آیندگان آموخت .

امام حسین (ع) با خون سرخ خود بر طومار سیاه بیعت با یزید و یزدیان تاریخ خط بطلان کشید تا نام امام حسین (ع) همواره تداعی کننده قیام حق علیه باطل باشد قیامی که هر چند در ابتدای امر با تعداد قلیلی از یاران وفادار آن حضرت در سال ۶۱ ه.ق رقم خورد و به شهادت سید الشهداء و یاران با وفایش منجر شد اما فلسفه قیام عاشورا همچون روحی بر پیکر تمامی مبارزات شهادت طلبانه علیه یزیدیان تاریخ دمیده گردیده است .

امام حسین (ع) که با امتناع از بیعت با یزید و جلوگیری از ظلم و ستم امویان بر امت اسلامی خصوصاً شیعیان و جلوگیری از تاراج بیت المال مسلمین توسط امویان و اقامه امر به معروف و نهی از منکر و … قیام کرد برای همیشه تاریخ چراغ هدایت و کشتی نجات خواهد بود .

بنده نیز به نوبه خود به عنوان یکی از شاگردان مدرسه راه سرخ شهادت در مکتب سید الشهداء که تا کنون سعادت نوشیدن شهد شیرین شهادت را نداشته ام فرا رسیدن اربعین حسینی را به تمام شیفتگان و دلسوختگان آن حضرت تسلیت عرض می نمایم .

رزمنده بسیجی حاج حسن باقری

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=20912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.