• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

حجت الاسلام فاطمی نیا:دانشجو با آگاهی و بصیرت در عرصه انتخابات وارد شود./توهم انگاری توطئه های دشمن مصداق نفوذ در دانشگاه هاست.

  • کد خبر : 21167
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
حجت الاسلام فاطمی نیا:دانشجو با آگاهی و بصیرت در عرصه انتخابات وارد شود./توهم انگاری توطئه های دشمن مصداق نفوذ در دانشگاه هاست.

به گزارش «کانون سبحان»؛ حجت الاسلام فاطمی نیا امام جمعه شهر هندودر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شازند ما ضمن تبریک روز دانشجو گفت: بی شک یکی از اهداف دشمن، نفوذ در مجامع علمی و دانشگاهی است چرا که از مهمترین نقش آفرینان در پیشرفت کشورمان، دانشگاه و دانشجوست.

حجت الاسلام مهدی فاطمی نیا کوهدشتبه گزارش «کانون سبحان»؛ حجت الاسلام فاطمی نیا امام جمعه شهر هندودر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شازند ما ضمن تبریک روز دانشجو گفت: بی شک یکی از اهداف دشمن، نفوذ در مجامع علمی و دانشگاهی است چرا که از مهمترین نقش آفرینان در پیشرفت کشورمان، دانشگاه و دانشجوست.

وی افزود: به طور کلی بر اساس هدف متفاوتی که برای دانشجو در ایران از دیدگاه متعارف ترسیم شده و تناسبی که با جامعه اسلامی دارد یعنی رشد و تکامل در تمام ابعاد پیشرفت، هرگونه برنامه، فعالیت، فکر و اندیشه ای که مانع از رسیدن به این هدف شود می تواند راه نفوذ دشمن باشد چرا که آنچه مسلم است عقب افتادگی و عدم پیشرفت جامعه از اهداف دشمن است.

امام جمعه هندودر در بیان راه های نفوذ دشمن اظهار کرد: اولین راه، عدم توجه به اهداف عالیه دانشگاه و دانشجویی که عبارت است از پیشرفت در تمام ابعاد مادی و معنوی، دوم، همراه ننمودن علم آموزی با تربیت و پرورش معنوی که اگر این چنین نباشد، دانش آموخته شده در خدمت جامعه نبوده بلکه به ضرر خواهد بود.

فاطمی نیا ادامه داد: سومین راه نفوذ دشمن، خود باختگی علمی و فرهنگی، یک دانشجو نباید به جای خود باوری دچار خود باختگی شود که در این صورت خود را همیشه نیازمند به دشمن می داند؛ چهارم، بی توجهی به راهبردهای نظام اسلامی برای رسیدن به جایگاه علمی و پیشرفت کشورو انتخاب مسیری بر خلاف مسیر سیاست های نظام اسلامی.

وی اضافه کرد: پنجمین راه نفوذ، آگاهی و بصیرت نداشتن نسبت به دیدبان نظام اسلامی، مقام معظم رهبری و توجه نکردن به رهنمودهای حکیمانه ایشان که قطعا دشمن در اینباره سرمایه گذاری بیشتری نموده است و ششمین راه، توهم دانستن دشمنیهای دشمنان نظام و عدم اعتقاد به تلاش آنها برای نفوذ از جمله راههای نفوذ به شمار می روند.

نماینده ولی فقیه در شهر هندودرعنوان کرد: ارزیابی هر نهاد یا هر گروهی را می توان از خروجی ها و برنامه های آنان دانست، برنامه اصلی دانشگاه، علم آموزی همراه با آگاهی و دلواپسی برای پیشرفت جامعه است و هر اندازه ای که از این برنامه و هدف دور باشیم به همان اندازه جامعه دانشگاهی ما از جریانات سیاسی ضربه خورده است.

فاطمی نیا یادآور شد: البته همه جریانات سیاسی کشور که هم سو با اهداف عالیه انقلاب اسلامی باشند مشکلی ایجاد نخواهند کرد اما وقتی جانبداری از جریان خاص سیاسی به گونه ای باشد که با این اهداف در تعارض باشد قطعا مضر خواهد بود و این یعنی ضربه خوردن دانشگاه از جریان سیاسی.

وی بیان کرد: مسیر حق مردم روشن بوده و سیاستهای انحرافی بر خلاف مسیر جامعه است بنابراین اگر دانشگاه به خواست های متن جامعه و مردم توجه کند وآن مطالباتی که عموم مردم از دانشگاه انتظار دارند مد نظر قرار دهد میتواند تا حدودی از انحراف جلوگیری کند که البته عصاره خواسته های مردم در حضور مردم ودر ایام خاصی مثل 22 بهمن یا 9 دی ظاهر می شود.

امام جمعه هندودر تصریح کرد: انتخابات عرصه ای است برای عرض اندام انواع اندیشه ها و سلیقه های گوناگون در جامعه، بنابراین یک دانشجو بر اساس هدف والایی که دارد می تواند به آگاهی بخشی مردم برای شناخت جریانات فکری حاضر در عرصه انتخابات کمک کند و البته نوع مطالبه گری دانشگاه و دانشجو در این فضای انتخاباتی تاثیر فراوانی در فرهنگ مطالبه گری مردم از نمایندگان دارد.

فاطمی نیا گفت: البته علاوه بر نقش موثر دانشجو در روشنگری برای انتخابات، نقش مهمتری میتواند برای حضور پر رنگ مردم در انتخابات داشته باشد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد دانشجو که جزو خواص جامعه محسوب می شود باید مواظب باشد و با آگاهی و بصیرت در عرصه انتخابات وارد شودو مواظب جریاناتی که از دانشجو صرفاً به عنوان وسیله ای برای رسیدن به قدرت های سیاسی و جناحی خودشان استفاده می کنند باشد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=21167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.