• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آیت الله میرعمادی:آل سعود اولین نقش را در کشتار شیعیان نیجریه داشته است.

  • کد خبر : 21912
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
آیت الله میرعمادی:آل سعود اولین نقش را در کشتار شیعیان نیجریه داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: آل سعود اولین نقش را در کشتار شیعیان نیجریه داشته است.

2015-12-18_051539به گزارش«کانون سبحان»، به نقل از مهر؛آیت الله سیداحمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد تقوا را مهمترین سفارش و دستور اسلام دانست واظهار داشت: شخصی خدمت امام سجاد(ع) رسید و ازایشان خواست تمام دستورات اسلام را به وی یاد دهد، امام سجاد(ع) در پاسخ فرمودند تمام دستورات دین در حق گویی، قضاوت عادلانه و وفای به عهد خلاصه می شود.

وی به جمعه ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: اصل وحدت و همدلی یک ضرورت عقلی و شرعی است.

وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی، خوباوری و علم آموزی جامعه می شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه وحدت و همدلی بین اقشار خاصی از جامعه مانند دولت و ملت یا حوزه و دانشگاه در کل جامعه اثر می گذارد، ادامه داد: به تعبیر قرآن جامعه ای که در آن اختلاف وجود داشته باشد پایه هایش سست شده و شوکت و عظمت آن ملت از بین خواهد رفت.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه همدلی و همراهی دولت و ملت به جامعه قدرت می بخشد، تصریح کرد: همدلی و همراهی حوزه و دانشگاه باعث ایجاد اقتدار علمی در کشور شده و وحدت و همدلی در سایه کسانی کسانی که در امر فرهنگ تاثیرگذارند به وجود می آید.

وی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه وحدت نخبگان جامعه بوده و باعث پویایی و خودباوری و علم آموزی در جامعه می شود، افزود: حوزه و دانشگاه دو نهاد تاثیرگذار در فکر و اندیشه و عمل مردم بوده و فکر و عمل و اندیشه جامعه به حوزه و دانشگاه بستگی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در طول تاریخ شخصیت های بزرگ مانند امام راحل(ره) و شهیدان مطهری و مفتح و بهشتی منادی وحدت حوزه و دانشگاه بودند، خاطرنشان کرد: امروز هم وحدت حوزه و دانشگاه سبب اقتدار علمی و پیشرفت جامعه می شود چراکه خط و مشی خود را از حوزه و دانشگاه می گیرند.

ترس حاکمان بنی عباس از شیعیان دوران امام حسن عسگری(ع)

آیت الله میرعمادی به روز یکشنبه هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد و یادآور شد:  روز دوشنبه ۹ ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است که پس از شهادت پدر در سال ۲۶۰ هجری قمری به امامت رسید.

وی با بیان اینکه خفقان، شکنجه و آزار و اذیت در دوران همه ائمه اطهار(علیهم السلام) وجود داشته است، عنوان کرد: اما در دوران امام عسگری(ع) این خفقان بسیار زیاد بوده است چرا که شیعیان عراق در زمان امام هادی(ع) قدرت گرفته بوده و حاکمان بنی عباس به شدت می ترسیدند و به همین دلیل پس از شهادت امام هادی(ع) به شدت سخت می گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: اغلب افراد این حدیث که یگانه منجی بشریت از فرزندان امام حسن عسگری(ع) را شنیده بودند و به همین دلیل خفقان زیادی به وجود آورده بودند که ببینند این کودک به دنیا می آید،  که اراده الهی در این بود امام زمان(عج) در سحرگاه و در حالی که هیچ آثار حملی در مادرش مشاهده نمی شد چشم به جهان گشوده و از دیدگان نیز غایب شوند.

ریشه افراطی گری امروز جهان در تحجر وهابیون

آیت الله میرعمادی به جمعه ۲۷ آذر روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی گری اشاره کرد و بیان داشت: خشونت و افراطی گری امروز جهان در تحجر و تعصب جاهلانه وهابیون و سیاست تفرقه افکنانه استکبار جهانی ریشه دارد.

وی افزود: اسلام هراسی، شیعه هراسی، کشتار مسلمانان، توهین به مقدسات مذهبی، تخریب مساجد و حسینیه ها، تضعیف قدرت اسلام و ازبین رفتن زیرساخت های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی در کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق، یمن و… نتیجه این خشونت و افراطی گری است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه طی ایام اخیر آتش تفرقه دامن مسلمانان نیجریه را گرفته است، خاطرنشان کرد: وهابیون گاهی در قالب داعش و گاهی طالبان و النصره و امثال آنها ظاهر شده و این حوادث را در جهان اسلام به وجود آوردند.

آل سعود اولین نقش را در کشتار شیعیان نیجریه داشته است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه در نیجریه در اربعین شیعیان مراسم گرفتند و تعدادی را کشتند، یادآور شد: در کشتار شیعیان نیجریه دست های متفاوتی در کار است که زخم بزرگی بر پیکره جهان اسلام وارد کرده و حدود هزار نفر از شیعیان را کشته و حسینیه شان تخریب و علامه زکزاکی رهبر معنوی شان و همسرش را مجروح کردند.

وی با بیان اینکه سه پسر علامه زکزاکی سال گذشته کشته شده اند، عنوان کرد: کشتار فجیعانه شیعیان نیجریه قلب مسلمان را جریحه دار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آل سعود اولین نقش را در کشتار شیعیان نیجریه داشته است، ادامه داد: عربستان با تبلیغات رسانه ای به ارتش و دولت نیجریه فهماند که شیعیان برای آنها خطرناک اند و شیعه هراسی را در آنجا رواج داد در حالی که شیعیان هر کجا که باشند امنیت، صلح، برادری، اخوت و پیشرفت وجود داشته و هرجا وهابیت باشد تعصب، قتل، کشتار، خشونت و افراطی گری وجود دارد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه بر اساس آمارهای اخیر عربستان خائن سالانه ۱۰ میلیارد دلار صرف جریان ضد شیعه می کند، تصریح کرد: جای بسی تاسف است که مجامع بین المللی آنگونه که باید این کشتار را محکوم نکردند اما خون شیعیان مظلوم و بی گناه نیجریه دامن تفرقه افکنان استکبار جهانی و آل سعود را گرفته و به فضل الهی همه آنها را نابود خواهد کرد.

بسته شدن پرونده PMD ایران نشانه فعالیت سالم هسته ای کشور بود

وی افزود: هفته گذشته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای قطعنامه ای مبنی بر بسته شدن پرونده PMD یا همان ادعای احتمال فعالیت نظامی هسته ای ایران صادر کرد و پس از ۱۲ سال ظلم و تحریم و فساد ظالمانه علیه ایران اعلام کردند که ایران فعالیت نظامی هسته ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه با یک ادعای دروغین این همه مصیبت بر سر ملت ایران آوردند، خاطرنشان کرد: جا دارد وجدان های بیدار و همه آزادی خواهان و بی طرفان جهان مطالبه کرده و آمریکا و اروپا به محاکمه بکشانند که چرا ایران ۱۲ سال تحت تحریم قرار بگیرد.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: بسته شدن این پرونده نشانگر صداقت و فعالیت سالم هسته ای ایران بوده و ملت و دولت ایران در راس مقام معظم رهبری وقتی اعلام می کنند ما سلاح هسته ای را حرام می دانیم دنبال آن نمی رویم و صداقت و امروز صداقت ایران برای جهان نمایان شده است.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=21912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.