• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تعرض به سفارت عربستان مشکوک است.

  • کد خبر : 23184
  • ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
تعرض به سفارت عربستان مشکوک است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت:حادثه تعرض به سفارت عربستان موضوعی مشكوك است زیرا هیچ فرد انقلابی و دوستدار نظام، انقلاب و كشور به خودش اجازه چنین تعرضی را نمی دهد.

سردار اشتری
به گزارش «کانون سبحان»؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم رونمایی از سامانه الكترونیكی ماده 49 قانون دادرسی کیفری اظهار داشت: نیروی انتظامی موضوع حادثه سفارت عربستان را در دو سطح داخل و بیرون ناجا با جدیت در حال پیگیری است.
وی گفت: تصور من درباره این جریان و حادثه تعرض به سفارت عربستان موضوعی مشكوك است زیرا هیچ فرد انقلابی و دوستدار نظام، انقلاب و كشور به خودش اجازه چنین تعرضی را نمی دهد و در زمین دشمن بازی نمی کند هرچند نیتش هم نیت سوئی نباشد.
سردار اشتری افزود: ناجا از ابعاد مختلف موضوع را بررسی می کند و كسانی را كه داخل آن تجمع بودند و موجب تحركات خاص شدند شناسایی خواهد كرد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینكه پیگیری موضوع سفارت عربستان در كنار اینكه بسیار مهم است اما موضوعی فرعی است، گفت: مسئله اصلی جنایت آل سعود علیه علمای اسلامی، جنایت آل سعود در فرودگاه و آن حادثه كه همه می دانند، جنایت آل سعود در حادثه منا، در حمله به مردم مظلوم یمن و جنایت اخیر آن‌ها در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر است.
تصاویر اجتماع معترضین مشهد در پی شهادت شیخ نمر
سردار اشتری افزود: آل سعود بزرگترین جنایات را انجام داده است و كشورهایی که مدعی حقوق بشر و حتی مدعی حقوق حیوانات هم هستند چگونه به خودشان اجازه می دهند در برابر این حادثه سكوت كنند.
وی گفت: ناجا با قاطعیت تمام با هر گونه قانون شكنی بر اساس وظیفه ذاتی خود برخورد می کند زیرا ما در آستانه دو انتخابات مهم هستیم.
فرمانده ناجا افزود: برای برگزاری این دو انتخابات مهم، كشور باید آرامش و امنیت كامل داشته باشد كه البته این گونه هست و كشور ما از امن ترین كشورهای منطقه و خارج از منطقه است.
سردار اشتری گفت: مردم ما به دلیل انسجام، هوشیاری، همدلی و هدایت های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در بهترین وضع امنیتی است و ان شاء الله انتخاباتی سالم، پرشور و در امنیت كامل خواهیم داشت و هر گونه مشكل احتمالی را قاطعانه پیشگیری و برخورد خواهیم كرد.
* با همه توان آماده برخورد با زمین‌خواری هستیم

سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه الکترونیکی اجرای ماده 49 آئین دادرسی کیفری در جمع خبرنگاران گفت: این سامانه مشخصات شناسنامه‌ای متهمینی که به مقرهای نیروی انتظامی آورده می‌شوند را مشخص می‌کند و به صورت آنلاین هر شخصی که با حکم قضایی تحت نظر قرار گیرد در همان دقایق اولیه مشخصاتشان به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و هم ما، هم دستگاه قضایی به صورت آنلاین متوجه می‌شویم که چه تعداد متهم در اختیار داریم.

وی افزود: در همین راستا هم اگر بخواهیم تصمیمات قضایی بگیریم بدون اینکه شخصی را به مجتمع قضایی ببریم اطلاعاتش را ارسال می‌کنیم که این موضوع سرعت و دقت را افزایش و هزینه را کاهش می‌دهد و می‌تواند در روند رسیدگی به شکایات موثر باشد.

وی گفت: در برخی نقاط کشور که فاصله بین مرجع قضایی و پاسگاه زیاد است مشکلات بین راه با استفاده از این سیستم از بین می‌رود.

سردار اشتری در خصوص جلسه روز گذشته با رئیس قوه قضاییه و رئیس حفاظت محیط زیست در بحث زمین‌خواری بیان کرد: تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد و نیروی انتظامی اعلام کرد که با تمام ظرفیت خود آماده همکاری برای شناسایی افرادی است که به دنبال تصرف غیرقانونی هستند.

وی گفت: با این هماهنگی از فعالیت افرادی که می‌خواهند خلاف قانون اهداف اقتصادی خود را دنبال کنند، جلوگیری می‌کنیم.

فرمانده ناجا در خصوص موضوع تلگرام و انتشار عکس در فضای مجازی افزود: ما هر کجایی که ببینیم در فضای مجازی جرمی واقع شده قطعاً برخورد می‌کنیم و اگر خانواده‌ها متوجه شدند اطلاعاتشان در فضای مجازی منتشر شده با سامانه 110 پلیس فتا تماس بگیرند.

اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص  پیشنهاد سازمان گردشگری به هتل‌ها مبنی بر نصب ماهواره گفت: در این خصوص دستگاه‌های مختلف وظایفی را بر عهده دارند و باید بین دستگاه‌ها هماهنگی صورت گیرد.

سردار اشتری با بیان اینکه در حادثه حمله به سفارت عربستان حدود 50 نفر از سوی نیروی انتظامی دستگیر و تحویل دادستان تهران شدند، اظهار داشت: برخی افراد هم با نظر دادستان احضار می‌شوند.

وی در خصوص پرونده سوشا مکانی گفت: ما هماهنگی لازم را با مرجع قضایی داشته‌ایم و آن‌ها هرگونه مدرکی که خواستند را در اختیارشان قرار دادیم. اینکه با چه کسی برخورد شود بر عهده دستگاه قضایی است.

سردار اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  آیا سرکرده حمله به سفارت عربستان هم دستگیر شده بیان کرد: تعدادی بازداشت شده‌اند و اینکه چه کسی سرکرده بوده تشخیص آن با دستگاه قضایی است.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=23184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.