• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

سردار عبداللهی: سد معشوره تعطیل است!/ هزینه شدن۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان در پروژه سد معشوره تاکنون

  • کد خبر : 24051
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
سردار عبداللهی: سد معشوره تعطیل است!/ هزینه شدن۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان در پروژه سد معشوره تاکنون

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از تعطیلی پروژه سد معشوره در لرستان خبر داد.

2016-01-24_035950به گزارش«کانون سبحان»؛  به نقل از مهر، سردر عبادالله عبداللهی شامگاه جمعه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان اظهار داشت: در بازدیدهایی که از روستاهای سراسر کشور داشتیم وضعیت مناطق محروم کشور بسیار رنج آور و سخت است و از زمانی که جهاد سازندگی با کشاورزی ادغام شد روستاها خیلی محروم شدند.

اجرای ۱۶ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری کار در روستاها بسیار مهم است، عنوان کرد: تمام نیازمندیهای شهرها از روستاها تامین می شود و ما آمار حدود ۱۶ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور داریم که آمار بسیار سنگینی است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه باید به قشر محروم و زحمت کش توجه کنیم، ادامه داد: در جنگ، تحریم ها و… اقشار مردم ما حاضر بودند و در انتخابات پیش رو حضور مردم نظام و مسئولان را حمایت می کند.

سردار عبداللهی با بیان اینکه در راستای تامین اعتبار حدود ۱۰ ماه از سال گذشته به لحاظ وضعیتی که در کشور بود پروژه های عمرانی ما مشکل داشتند، تصریح کرد: نباید تحریم ها را بهانه کنیم و تحریم ما را نباید متوقف کند.

وی با اشاره به اینکه همین پالایشگاهی که اخیرا به دست رئیس جمهور افتتاح شد بزرگترین سرمایه برای کشور بود، افزود: این پالایشگاه روزی ۵۲ میلیون مترمکعب گاز به شبکه داده و سالیانه می تواند حدود شش میلیارد دلار برای کشور درآمد داشته باشد که این کار به دست مهندسان ایرانی به اتمام رسیده و پروژه ای به تمام معنا ایرانی بوده و به نوعی از برکات تحریم ها هم بود.

آمادگی قرارگاه خاتم برای ایجاد مونوریل در خرم آباد

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه امروز در بحث مهندسی به خارج نیازی نداشته و هر نوع کاری در سیستم مهندسی کشور راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: در پروژه های استان لرستان علی رغم کمبود بودجه توقف در کار نداشتیم و معتقدیم پول همه چیز نبوده و اعتقاد راسخ و همت انسان ها کارآفرینی کرده و کار را پیش می برد.

سردار عبداللهی با بیان اینکه نمای شهری خرم آباد هیچ تغییری نکرده و بدتر هم شده است، یادآور شد: استاندار لرستان بسیار پرتلاش است و این شهر مناسب مرکز استانی شیعه و معتقد به نظام و ولایت که در جنگ تحمیلی افتخارات فراوانی آفریدند نیست.

وی با بیان اینکه قرارگاه با کرمانشاه قرارداد مترو و حدود ۱۲ پل درون شهری بسته است، عنوان کرد: خرم آباد مترو ندارد اما ایجاد مونوریل در مسیر رودخانه بسیار موثر است که ما آمادگی داریم و شهردار و شورای شهر باید پای کار بیایند.

پروژه سد معشوره تعطیل است

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) قول ساخت دو پل در خرم آباد را داد و بیان داشت: خوابیدن برخی زمین ها خیانت است و باید چند کار در سطح شهر خرم آباد شروع شود تا فضا و شکل شهر تغییر کند که برای آن ۷۰ درصد ملک و ۳۰ درصد نقدینگی می پذیریم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه بیمارستانی که قرارداد آن امروز منعقد شد اگر فردا هم زمین تحویل ما داده شود بلافاصله تیم را روی آن می گذاریم، خاطرنشان کرد: تاکنون قرارداد ۱۸ هزار تخت در راستای بهداشت و درمان با وزیر یهداشت منعقد کرده ایم که در قالب آن ۷۰ درصد ملک و ۳۰ درصد پول بدهند.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه در پروژه سد معشوره خوب دفاع نشده و پروژه تعطیل شد، یادآور شد: متاسفانه برخی درون استان به مجموعه استان کمک نکرده و مسائل فنی که در خصوص این طرح مطرح شد واقعیت نداشت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان در پروژه سد معشوره هزینه شده است، عنوان کرد: اولین سد «آر سی سی»(بتونی) کشور توسط قرارگاه در شیراز ساخته شده و این سد نیز «آر سی سی» بوده و خاکی نیست و تلاش ما این است این سد را در راستای تامین آب منطقه کوهدشت پیش ببریم.

آمادگی برای احداث دو سد مخملکوه و تاج امیر

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به آمادگی قرارگاه برای ساخت سدهای مخملکوه و تاج امیر لرستان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۳ میلیارد مترمکعب آب از لرستان خارج شده و این امر درست نیست که استان کمبود آب داشته باشد و پایین دست استفاده کند.

سردار عبداللهی با بیان اینکه بخش کشاورزی از سایر اقدامات قرارگاه مهم تر است تصریح کرد: ما قرارگاه کشاورزی خود را تاسیس کرده ایم که در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان اقداماتی انجام شده و در لرستان هم معتقدیم از چهار تا پنج هزار هکتار برای آبی کردن شروع کنیم.

وی افزود: قرارگاه اعتقاد ندارد مالک این کار شود و می خواهیم خدمتی در راستای کشاورزی داشته باشیم که این توان و قدرت را داریم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به بحث ورزش در لرستان اشاره کرد و بیان داشت: ما فقط در ساخت پروژه های بزرگ می توانیم مشارکت کنیم و در اماکن ورزشی فقط می توانیم کمک کنیم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه کمک به سپاه استان در خصوص ساخت اماکن فرهنگی را مشروط بر عمومی کردن مکان ها گذاشتیم، یادآور شد: باید عموم مردم به این مکان ها بیایند تا جاذبه ای برای افراد و جوانان شود و به جای رفتن به سراغ اقدامات نامناسب جذب بسیج شوند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه برای روستای جوار سد معشوره ۲۷ کیلومتر آسفالت انجام شده است، ادامه داد: روستای پیرمحمد حدود ۱۸ کیلومتر و در مجموع حدود ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر راه روستایی توسط قرارگاه در لرستان احداث شده است.

سردار عبداللهی تصریح کرد: راضی نیستیم پروژه خط انتقال آب از کاکارضا زمان بر باشد و هزار و ۱۰۰ متر داخل شهر مانده که مسئولیت آن با آبفا است که باید آن را اجرایی کند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=24051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. پروژه های اجرایی قرارگاه خاتم اثبات روحیه توانستن فرزندان ایران اسلامی است و دلیلی بر این است که تنهاترین و بهترین راه تکیه بر اقتصاد مقاومتی و درون زاست که اگر قرار باشد واقعا عملیاتی شود باید ارگانهایی همچون جهاد سازندگی دوباره احیا شود .

  2. دلم برای معشوره تنگ شده است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.