• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آنجا که پای قرآن وسط می آید؛ جای درنگ نیست.

  • کد خبر : 31263
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
آنجا که پای قرآن وسط می آید؛ جای درنگ نیست.

یاسر زالپور از خوشنویسان استان لرستان و شهرستان کوهدشت؛ دارای مدرک فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران و کاتب قرآن کریم به خط شکسته بوده که برای دومین بار در ایران انجام گرفته است.

قرآن خطی لرستان

به گزارش«کانون سبحان»؛ اهانت به معجزه ی پیامبر مهربانی در چند سال اخیر، قلب هر بهره مند از آفتاب رحمت للعالمینی که هر روز صبح از مشرق جوانه می زند را به درد می آورد که حتا بعد از هزار و چهارصد سال، وقتی نیاز به پاکی داریم به ساحت مقدسش پناه برده تا سرچشمه ی وجود نامیرایش، تشنگی های تاریخ را سیراب کند.

پیامبری که نامش با صلوات یاد می شود و در جوارش باارزش ترین مفاهیم انسانی، درست ترین اشارات تاریخ می شود تا ارشاد و رستگاری انسان، تصدیقی باشد بر حقانیت زندگانی انسان سازش.

حالا اگر ذکر این پیامبر رحمت به درستی و سزا حتا در دورترین قاره های هستی رعایت نشود؛ این دل باختگی به “خلق عظیم”، بی دریغ ترین ارادت ها را رقم می زند؛ به طوری که هر توهینی به ساحتش کوچکترین تاب را نیاورده و مردم با تظاهرات و واکنش گروه ها در کشورهای مختلف و به خصوص ایران، ضمن محکوم کردن هر گونه اقدام نابلدان افسرده از جهل، این ارادت خود را به سرانجام رسالاتِ آفرینش با بشارت و انذار به تصویر می کشند.

در استان لرستان نیز، برای پاسداشت و احترام و تکریم به معجزه ی مهر و دانش پیامبر مهربانی ها، کاتب دومین کتاب قرآن کریم به خط شکسته در کشور به کتابت قرآن خطی روی آورده است.

یاسر زالپور از خوشنویسان استان لرستان و شهرستان کوهدشت؛ دارای مدرک فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران و کاتب قرآن کریم به خط شکسته بوده که برای دومین بار در ایران انجام گرفته است.

2015-07-08_084609

دومین کتاب قرآن کریم به خط شکسته در کشور

این خوشنویس، کتابت قرآن را از یازده آذرماه ۹۳ آغاز و یکم آذرماه ۹۴  آن را به اتمام رسانده است. برای کتابت این نسخه خطی از قرآن کریم که در ۳۰۰ برگ و هر صفحه به اندازه ۵۰ در ۳۵ کتابت شده، 90 میلیون تومان برای تذهیب و طلاکاری در نظر گرفته شده، اما به علت عدم مساعدت، طلاکاری و تذهیب آن نیمه تمام مانده است.

این کاتب قرآن خطی با بیان اینکه در هر روز 15 ساعت برای کتابت این قرآن خطی، زمان  صرف شده در این خصوص به خبرنگار آسوبان گفت: تذهیب کاری قرآن از آب طلا بوده و تذهیب 18 جزء آن به اتمام رسیده است.

2015-07-08_084740

این خوشنویس که دارای مقام اول خط نسخ در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بوده با اشاره به اینکه به علت کمبود بودجه ی مالی تذهیب کاری این قرآن خطی با آب طلا متوقف شده؛ اظهار کرد: برای تأمین هزینه های مالی و ادامه ی تذهیب کاری قرآن به مسئولان شهرستان کوهدشت مراجعه داشته ام؛ اما هیچ گونه حمایتی نشده است.

یاسر زالپور، بیشترین گلایه های خود را در عدم حمایت مسئولان مربوط به اداره ی اوقاف دانست و تصریح کرد: با موافقت خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، 5 میلیون تومان برای هدیه به طلاکاری در نظر گرفته شد؛ اما به دلیل عدم همراهی اداره اوقاف شهرستان این اقدام عملی نشد.

وی با تأکید بر اینکه اداره ی اوقاف شهرستان، پرداخت این مبلغ را منوط به حق چاپ برای اداره ی اوقاف عنوان کرده؛ بیان داشت: در کنار این، پرداخت 2 میلیون مبلغ اولیه برای کتابت قرآن در زمان مشخصی در نظر گرفته شد که درصورت عدم اتمام آن در تاریخ مقرر متضرر محسوب می شدم.

قرآن خطی لرستان

قول 10 میلیون تومانی استاندار لرستان

این کاتب قرآن خطی با اشاره به مساعدت مالی سردار عبدالهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و علی‌یاور عزیز‌پور‌فرد، مدیرکل ورزش و امور جوانان لرستان و کمک های مردمی برای تذهیب و طلاکاری قرآن و ضمن قدردانی از آنها خاطرنشان کرد: استاندار لرستان هم برای ادامه ی تذهیب این قرآن خطی، قول مساعدت 10 میلیون تومان را اعلام کرده است.

این خوشنویس با بیان اینکه با وجود اعلام نگهداری قرآن در امامزاده محمد، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته؛ اظهار کرد: آنجا که پای قرآن وسط می آید؛ هیچ گونه درنگی جایز نیست.

یاسر زالپور، اتمام کتابت قرآن را در سال 94 دانست و بیان داشت: طلاکاری 12 جزء از قرآن هنوز انجام نشده است.

قرآن خطی در استان لرستان تا حالا کتابت نشده است

وی با بیان اینکه شهرستان های ازنا و الیگودرز برای تحویل این قرآن خطی اعلام آمادگی کرده اند؛ خاطرنشان کرد: بدون هیچ گونه چشمداشت مالی، قرآن خطی را تقدیم به شهرستان کوهدشت کرده ام.

این خوشنویس اظهار کرد: قرآن خطی کوهدشت به دلیل منحصر به فرد بودن تمام صفحات آن از لحاظ ترکیب با هم متفاوت بوده و می تواند چون نگینی بر هنر شهرستان و استان بدرخشد.

  این کاتب قرآن خطی با بیان اینکه قرآن خطی در استان لرستان تا حالا کتابت نشده؛ گفت: درخواست از مسئولان این است که این قرآن خطی در آستان امامزاده محمد نگهداری شود.

یاسر زالپور که دارای مقام های برتر خوشنویسی در استان نیز می باشد؛ افزود: وقتی که حمایتی از پیشکسوتان عرصه ی هنر، صورت نمی گیرد؛ جوانان چگونه برای ورود به عرصه های هنری دلگرم باشند؟

قرآن خطی لرستان

  کمپین حمایت از قرآن خطی کوهدشت در تلگرام

این کاتب قرآن خطی با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته محمدجعفر محمدزاده، قرار ملاقاتی با رئیس اوقاف و امور خیریه کشور تعیین شد؛ اظهار کرد: روزی که برای ملاقات رفتم؛ درخواست هایم برای ادامه ی کتابت این قرآن خطی پشت در بسته ماند.

این خوشنویس، نام این قرآن را قرآن خطی کوهدشت به پیشنهاد حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت کشور برای پاسداشت فرهنگ و هنر شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: برای جذب حمایت های مردمی کمپینی به نام حمایت از قرآن خطی کوهدشت در تلگرام به وجود آمده است.

پلشتی هیچ توهینی، غبار بر ساحت مقدس پیامبر رحمت نمی تواند که بنشاند و هر جا اگر دست درازی ای صورت بگیرد؛ سرسپردگان به پیامبر مهربانی ارادت خود را با جان به تصویر می کشند تا برای گم گشتگان و زنده به گوران در جهل، فانوس دانایی روشن کنند.

انتهای پیام/

گزارش: فاطمه نیازی

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=31263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.