• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

واکنش الهیارملکشاهی به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی/ نیازی به افزایش هزینه های جرم در جامعه نیست!

  • کد خبر : 36030
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
واکنش الهیارملکشاهی به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی/ نیازی به افزایش هزینه های جرم در جامعه نیست!

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه نیازی به افزایش هزینه‌های جرم در جامعه نیست، گفت: برای کاهش تعداد متهمان در زندان‌ها باید قوانین مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری به درستی اجرا شود.

ملکشاهی

به گزارش «کانون سبحان»؛ الهیار ملکشاهی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی براینکه هزینه جرم باید درکشور افزایش پیدا کند، گفت: خوشبختانه قوانین قابل قبولی درقانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری درحوزه مجازات ها وجود دارد و در حال حاضر هزینه های جرم در کشور به میزان قابل قبول است و مشکل تنها در عدم اجرای صحیح قانون می باشد؛ لذا کافیست قوانین را به درستی اجرا کرد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای صحیح قوانین از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی درمجازات متهمان، افزود: درقوانین فعلی انواعی از مجازات ها برای جرائم پیش بینی شده است، به طوری که برای جرائم خشن مجازات های سنگین درنظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه قوانین باید به درستی و به طورکامل اجرا شود، تصریح کرد: اجرای صحیح قوانین به مثابه افزایش هزینه های جرم است؛ بنابراین دراین شرایط دیگر هیچ فردی جرأت اقدام به ارتکاب جرم نخواهد داشت؛ از این رو نیازی به افزایش میزان هزینه های جرم در جامعه نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری ضرورت اجرای صحیح قوانین از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، تصریح کرد: اینکه گفته می شود متهمان به دلیل هزینه های پایین جرم واهمه و ابایی از زندان رفتن ندارند به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست، ضمن آنکه در این حوزه ضعف قانونی نیز وجود ندارد؛ اما مجلس آمادگی لازم برای تصویب قوانین با ارایه لایحه از سوی دولت را دارد.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه برخی افراد «مجرم به عادت» هستند، گفت: متاسفانه رفت و آمدهای مکرر متهمان دلایل بسیاری دارد که باید برای رفع آنها راهکارهای  دیگری را در نظرگرفت، اما به طورحتم هیچ نیازی به افزایش هزینه های جرم نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش دادستان های سراسر کشور بر ضرورت توجه به بالا بردن هزینه جرم تاکید کرد و گفت: گاهی مجرمان از برخوردهای انتظامی، قضائی و زندان رفتن واهمه ای ندارند اگر هزینه جرم را افزایش دهیم، نتایج مثبت و بازدارنده ای را به همراه خواهد داشت./

خبر: سعید گلی

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=36030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.