• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

دغدغه فرهنگیان؛ از خدمات‌دهی بیمه طلایی تا شفاف‌سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان

  • کد خبر : 37308
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
دغدغه فرهنگیان؛ از خدمات‌دهی بیمه طلایی تا شفاف‌سازی در صندوق ذخیره فرهنگیان

عضو کمیته آموزش‌وپرورش کمیسیون آموزش مجلس، اجرایی نشدن مواد ۶۵و۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، استخدام یکی از فرزندان فرهنگیان بازنشسته در آموزش و پرورش و پیگیری تأسیس “بانک قرض‌الحسنه فرهنگیان” را از مطالبات اصلی فرهنگیان عنوان کرد.

%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%af%d9%82%d8%a8%d8%a7%d8%af

به گزارش «کانون سبحان»؛ فریده اولادقباد در گفت‌وگو با  خانه ملت با تشریح خواسته‌های صنفی معلمان و فرهنگیان بازنشسته از وزیر آینده آموزش و پرورش، گفت: یکی از مطالبات اصلی فرهنگیان به عدم اجرای کامل “قانون مدیریت خدمات کشوری” برای آن‌ها به ویژه مواد 65 و 125 (مرتبط با رتبه‌بندی و افزایش حقوق بر اساس صلاحیت‌ها و نرخ تورم) مربوط می‌شود چراکه متاسفانه این مواد از سال 86 تاکنون معطل مانده و به نظرم باید برای دیرکرد پرداخت آن خسارت نیز پرداخت شود.

اختصاص بخشی از مبالغ رتبه‌بندی به بازنشستگان

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرهنگیان بازنشسته سال‌ها خواسته‌های خود را مبنی بر تعیین کف حقوق -حداقل برابر خط فقرِ اعلامی از سوی بانک مرکزی- و پرداخت فوری پاداش خدمت و مطالبات معوقه مطرح کرده‌ اما هنوز به جواب مشخصی نرسیده‌اند.

اولادقباد اولویت در استخدام و جایگزین کردن یکی از فرزندان فرهنگیان بازنشسته در آموزش و پرورش و اختصاص بخشی از مبالغ رتبه‌بندی به بازنشستگان را از دیگر خواسته‌های اساسی بازنشستگان دانست.

عضو کمیته آموزش و پرورش مجلس معتقد است فعالیت تشکل‌های صنفی حق همه اصناف است و معلمان نباید از این حق مستثنی باشند، لذا فعالیت‌های صنفی معلمان در راستای احقاق حق قانونی آن‌ها ضروری است.

خدمات‌دهی بیمه طلایی مورد رضایت فرهنگیان نیست

وی با بیان اینکه ایجاد بیمه تکمیلی کارآمد، پاسخگو و متعهد برای همه فرهنگیان شاغل و بازنشسته را باید از دیگر مطالبات فرهنگیان دانست، افزود: خدمات‌دهی بیمه طلایی فعلی به هیچ عنوان مورد رضایت فرهنگیان نیست و آن‌ها به دنبال تصویب و تنظیم قاعده‌ای علمی و اصولی برای افزایش حقوق‌شان هستند.

به گفته اولادقباد باید شاخص‌های برقراری حقوق و مزایای تمامی کارکنان دولت و معلمان براساس تاثیرگذاری شغلی، تولید ناخالص داخلی، سختی کار و تغییر در آینده کشور تعیین شود.

لزوم حسابرسی از گردش‌های مالی صندوق ذخیره فرهنگیان

ابن نماینده تعیین وضعیت و تغییر در ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان و حسابرسی از  گردش‌های مالی صنوات گذشته را دغدغه امروز فرهنگیان و نمایندگان برشمرد و گفت: شفاف‌سازی در میزان درآمدهای این صندوق و اعطای تسهیلات مناسب به فرهنگیان از محل درآمدهای صندوق ذخیره باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیته آموزش و پرورش مجلس به ضرورت پیگیری تاسیس “بانک قرض‌الحسنه فرهنگیان” و انتقال حقوق و دستمزد فرهنگیان به این بانک اشاره کرد و گفت: گردش مالی سالانه حدود 28هزارمیلیارد تومانی آموزش و پرورش می‌تواند بزرگترین سرمایه هر بانکی باشد و در به بهبود خدمات‌دهی و اختصاص تسهیلات با کارمزد پایین به فرهنگیان تاثیرگذار خواهد بود.

تلاش برای حذف “بخشنامه ممنوعیت ادامه تحصیل بیش از یکبار پس از استخدام”

وی همچنین یکی‌دیگر از دغدغه‌های فرهنگیان را حذف “بخشنامه ممنوعیت ادامه تحصیل بیش از یکبار پس از استخدام” دانست و اضافه کرد: با توجه به تغییر گسترده نظام آموزشی و محتوای کتب درسی، معلمان نیازمند ارتقای دانش حرفه‌ای هستند ازهمین رو ادامه تحصیل با استفاده از محیط‌های دانشگاهی اهمیت بسیار بالایی دارد اما با ابلاغ بخشنامه ممنوعیت ادامه تحصیل در سال 94، فرهنگیان دارای مدرک فوق دیپلم تربیت معلم، در ادامه تحصیل دچار مشکل شده و خواستار تغییر و اصلاح این بخشنامه هستند.

اولادقباد با بیان اینکه وضعیت استخدامی معلمان قراردادی و حق‌التدریس باید پیگیری شود، افزود: عدم دریافت پاداش فوت همسر و پاداش ازدواج فرزند را باید به دیگر مطالبات فرهنگیان افزود ضمن آنکه آن‌ها حتی حاضرند به جای افزایش حقوق، یکی از فرزندان‌شان در آموزش و پرورش استخدام شود.

سرانه پرداختی به مدارس، تنها 10درصد نیاز آنان را پوشش دهند

وی با بیان اینکه سرانه پرداختی مدارس علاوه بر اینکه تناسبی با نیازهای آن‌ها ندارد، تنها 10درصد نیازهای مدارس را پوشش دهند و به موقع نیز پرداخت نمی‌شوند، گفت: هوشمندسازی مدارس با وجود آنکه در تهران خوب عمل شده اما راه‌اندازی آن در شهرستان‌ها نیازمند تلاش مضاعف است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به ضرورت نگاه ویژه به آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه به عنوان یک دستگاه مولد تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش حدود 25 درصد کارکنان دولت را تشکیل می‌دهند اما متاسفانه سهم آن از بودجه تخصیصی به کارکنان دولت، تنها 11 درصد است.

ارائه نامه بازنشستگان فرهنگی به رییس سازمان برنامه‌وبودجه و دفتر رئیس‌جمهوری

وی با بیان اینکه نامه بازنشستگان فرهنگی را که در آن به مطالبات و عدم دریافت پاداش بازنشستگی‌شان اشاره شده در جلسه فراکسیون امید به آقای نوبخت ارائه کرده و نامه‌ای دراین خصوص از طرف برخی از نمایندگان به دفتر رئیس‌جمهوری ارسال شده است، اضافه کرد: امید است این نامه‌ها در اولین فرصت مورد توجه و پیگیری قرار گیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در امر آموزش بسیار ضعیف است، گفت: متاسفانه رسانه ملی با وجود وظایف خطیر آموزش و پرورش، برنامه منظمی برای مخاطبان آن ندارد؛ در حالی که13میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی، بخش قابل توجهی از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند اما رسانه ملی نگاه ویژه‌ای را در تحلیل مسائل مرتبط به آن‌ها دنبال نمی‌کند./

پایان پیام /

خبر :سعید گلی

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=37308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.