• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

الهیار ملکشاهی:پارلمان ها تلاش کنند با وضع و تصویب قوانین عادلانه سیاست و اقتصاد را در جهت تقویت حقوق بشر هدایت کنند.

  • کد خبر : 37380
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۸:۰۷
الهیار ملکشاهی:پارلمان ها تلاش کنند با وضع و تصویب قوانین عادلانه سیاست و اقتصاد را در جهت تقویت حقوق بشر هدایت کنند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت:پارلمان ها بعنوان منتخبین مردم باید تلاش کنند با وضع و تصویب قوانین عادلانه و منصفانه سیاست و اقتصاد را در جهت تقویت حقوق بشر هدایت کنند.

%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%87%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7

به گزارش«کانون سبحان» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اقیانوس،دکتر الهیار ملکشاهی رئیس کمیسون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پنجمین کنفرانس بین المللی سیاست، اقتصاد وحقوق بشر با محوریت (مبارزه با فساد )که در پارلمان فدرال آلمان در برلین برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.
دکتر ملکشاهی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از برگزاری این کنفرانس گفت:دیپلماسی پارلمانی در جهت نزدیکتر کردن کشورها به همدیگر موثرتر از سایر دیپلماسی هاست زیرا نمایندگان منتخب مردم هستند و ارتباط پارلمانی مانند تشکیل کنفرانس ها و تقویت گروههای دوستی مجالس میتواند به تحکیم و تقویت روابط کشورها و نزدیک تر شدن مواضع و بالا رفتن سطع مبادلات شود.
وی افزود:پارلمان ها بعنوان منتخبین مردم باید تلاش کنند با وضع و تصویب قوانین عادلانه و منصفانه سیاست و اقتصاد را در جهت تقویت حقوق بشر هدایت کنند.
وی خاطر نشان کرد:امروزه با توجه به جرائم سازمان یافته ای مانند قاچاق مواد مخدر و تروریسم و پولشویی که به صورت فرا ملی انجام می شود نیاز است پارلمان های تمام کشورها جهت قانونگذاری هماهنگی بیشتری در مبارزه با اینگونه جرائم داشته باشند.
دکتر ملکشاهی با اشاره به اقدامات مجلس ایران در مبارزه با فساد گفت: در سال های اخیر پارلمان ایران قوانین خوبی از جمله قانون مبارزه با پولشویی،قانون مبارزه با حمایت مالی از تروریسم و الحاق به قراردادهای بین المللی مبارزه با فساد تصویب نموده است و همچنین برای کنترل مسئولین در جهت مبارزه با فساد بعنوان مثال قانون ممنوعیت داشتن شغل دیگر برای نمایندگان تصویب شده یعنی نمایندگان در ایران بجز شغل نمایندگی شغل دیگری نمیتوانند داشته باشند و همچنین در مجلس کمیسیونی تحت عنوان نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد که این کمیسیون تلاش میکند که نمایندگان را از ورود به موضوعات فساد برانگیز ممانعت کند.
وی افزود:سال گذشته قانون شفافیت مالی مسئولین جمهوری اسلامی ایران تصویب شد که همه ی مدیران در سطح بالا و سطوح میانی موظفند اموال خودشان را بصورت روشن به یک کمیسون گزارش کنند که در پایان مدیریتشان اموالشان به شکل ناعادلانه ای افزایش پیدا نکرده باشد و همچنین قانونی تصویب شد درخصوص فعالیت موسسات و خیریه ها و حتی شخصیت های حقوقی بزرگ که اگر فساد داشته باشند میتوان با استفاده از قانون آنها را منحل کرد و مانع از ادامه کار آنها شد.
دکتر ملکشاهی در خصوص طرح های در حال تصویب مجلس در بحث مبارزه با فساد گفت:در سال جاری هم طرحی تحت عنوان سازمان مبارزه با مفاسد و جرائم اقتصادی در حال تصویب است که وظیفه آن ایجاد یک سازمان مستقل جهت مبارزه با فساد است.
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش با بیان این موضوع که در مبارزه با بحث فساد در میانه ی راه هستیم و باید به انحاء مختلف با فساد برخورد کنیم گفت:در جمهوری اسلامی ایران موضوع استقلال قضات موضوع مهمی است و در قانون اساسی قضات در کشور ما مستقل هستند به نحوی که بالای سر آنها نوشته شده جز خدا و قانون از کسی تبعیت نکنید که این امر موجب میشود که هر مقامی مرتکب فساد شد با او برخورد شود

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=37380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.