• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

بادستور رئیس‌جمهور موضوع «سد معشوره کوهدشت»به شورای عالی آب ارجاع شد.+عکس پانوراما از محل احداث سد معشوره

  • کد خبر : 37576
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
بادستور رئیس‌جمهور موضوع «سد معشوره کوهدشت»به شورای عالی آب ارجاع شد.+عکس پانوراما از محل احداث سد معشوره

استاندار لرستان گفت: موضوع سد معشوره کوهدشت با دستور رئیس‌جمهور به شورای عالی آب ارجاع داده شد و اکنون منتظر برگزاری جلسه شورای عالی آب برای این سد هستیم.

%d9%be%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%a7-%d8%b3%d8%af-%d9%85%d8%b9%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%87-%da%a9%d9%88%d9%87%d8%af%d8%b4%d8%aa

برای دیدن تصویر با کیفیت بهتر روی آن کلیک کنید.

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از تسنیم ؛هوشنگ بازوند شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر کشور در سالن جلسات فرمانداری دلفان برگزار شد، در رابطه با ساخت سد معشوره در استان لرستان اظهار داشت: موضوع برق‌آبی شدن سد معشوره توسط وزارت نیرو حذف شد و ارتفاع آن کاهش پیدا کرد و از طرفی حجم ذخیره آب این سد به میزان 135 میلیون مترمکعب به توافق رسیده اما نظر وزارت نیرو 50 میلیون مترمکعب است.

وی افزود: معاون اجرایی رئیس‌جمهور مباحث سد معشوره را به رئیس‌جمهور ارجاع داده است و رئیس‌جمهور نیز پیشنهاد داده که یا این سد با حجم 135 میلیون مترمکعب اجرا شود و یا اینکه برای بررسی مجدد به شورای عالی آب ارجاع داده شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: رئیس‌جمهور دستور داده تا موضوع سد معشوره در شورای عالی آب  مطرح شود که اکنون منتظر برگزاری جلسه شورای عالی آب برای این سد هستیم و از آنجا که وزیر کشور برای رایزنی در شورای عالی آب نقش موثری دارد می‌تواند برای اجرای این سد رایزنی لازم داشته باشد تا با حجم 135 میلیون مترمکعب اجرایی شود.

فردی بیرانوند فرماندار شهرستان کوهدشت نیز در این جلسه میزان اراضی قابل‌کشت شهرستان کوهدشت را 138 هزار مترمربع دانست و اظهار داشت: 90 درصد از اراضی شهرستان کوهدشت دیم و 10 درصد آن آبی است.

وی به وضعیت بیکاری شهرستان کوهدشت اشاره کرد و افزود: محور توسعه این شهرستان کشاورزی است درحالی‌که بخش زیادی از اراضی این شهرستان دیم است و برای توسعه و رونق شهرستان باید به آبی تبدیل شوند. ازآنجاکه شهرستان کوهدشت فقیر و ازنظر صنعت ضعیف است باید برای رفع مشکلات توجه ویژه‌ای به این شهرستان شود.

فرماندار شهرستان کوهدشت احداث سد معشوره را مطالبه جدی و رها نشده مردم این شهرستان دانست و بیان کرد: مسئولان برای احداث این سد پیگیری لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=37576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. شما را به خدا کوتاه نیایید کم کم دارند از ارتفاع سد می زنند از حجم سد می زنند و نهایتا در مراحل اخر برق ابی می کنند و به قولی محل سوق الجیشی سد را حرام می کنند …. اگر ججم سد برای کشاورزی و شرب و صننعت نباشد لازم است مردم نگذارند که سخت ساخته شود … برق ابی کردن یا کاهش حجم مخزن باعث بدبختی کوهدشت خواهد شد….. ای خدا کسی نیست کاری کند…. اقای دوستی اقای ملکشاهی اقای اسفندیاری اقای پیریایی….شما را به خدا کاری کنید تا کی مردم ما به صورت کارگر در سایر استانها حمالی بکنند و مایه تمسخر و طعن و لعن قرار گیرند…. مردم ما غیرتی هستند و کاهی بعضی از انها به خاطر امکانات کم به بزه کاری روی میاورند… مدیون شما مسئولان شهرستان و استانی هستید که در طول انقلات حتی یک کارخانه بزرک برای این شهر نیاوردید که هیج .. حالا که یک زیر ساخت مهیا شده برای توسعه کشاورزی در شهرستان می خواهند به لطایف االحیل نیز ان را از مردم ما دریغ کنند… احاد مردم حتی غیر مسئول پیکیر جدی در امر اخداث سد با حجم مخزن اولیه داشته باشند… مطمن باشید استعال و امنیت به شهر ما برخواهد گشت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.